Zonvakantie in de meivakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Zonvakantie in de meivakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 15:36

Hoi bokkers,
Wij (mijn ouders, mijn broertje en ik) willen in de meivakantie graag naar het buitenland voor een zonvakantie. Tot nu toe zijn we niet verder gekomen als Duitsland, Frankrijk, Engeland, Belgie. Dus we willen voor het eerst gaan vliegen. Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken naar de perfecte locatie. Het liefst in Europa of net daarbuiten, met temperaturen van ongeveer 25 graden. Verder maakt het land ons niet uit. Wel willen wij graag wat te doen hebben, dus graag ergens waar mogelijkheid is tot sportactiviteiten (uiteraard tegen extra betaling) en mijn ouders hebben een maximum van ongeveer €500 per persoon.
Ik heb al veel op sites zoals sunweb en arke gekeken, maar de perfecte vakantie nog niet gevonden. Heeft iemand hier misschien leuke ervaringen/opties?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:37

Hoe lang willen jullie? Eén of twee weken?

Voor 500,- heb je niet heel veel keus denk ik. Egypte misschien? Alleen zit je daar wel vaak op een resort. Ik weet niet hoe de temperaturen in Turkijke zijn? Dan is dat ook wel een optie. Of canarische eilanden natuurlijk, maar ik weet niet of je dan uitkomt met het budget (net wel, net niet)

[edit] hotel of appartement? Inclusief of zelf koken/uit eten?

xJess

Re: Zonvakantie in de meivakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 16:49

We willen voor 1 week, vandaar ook dat we het liefst niet te ver weg willen. Hotel of appartement maakt verder niet uit, we willen ook wel zelf koken, maar dan moet er natuurlijk wel een kookgelegenheid aanwezig zijn. Maar we willen liever niet elke keer uit eten, dan zou het all incl. worden. Ik zal nog overleggen met mijn ouders over het budget. :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:55

Misschien Italië? Kijk gewoon wat rond op sites zoals sunweb, staan best wat leuke appartementjes op onder de 500 pp.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:57

Ik ben een keer samen met mijn zus(je) naar Lanzarote geweest. Wij zaten in dit appartement: http://www.d-reizen.nl/spanje/lanzarote ... ice=471.00

Was perfect voor ons. Je kon er koken (wel een beetje behelpen, want de pitten zijn niet alles) en er was een koelkast/magnetron. Supermooie badkamer (leek net nieuw) en werd elke dag schoongemaakt. Straatje vol auto's (soms moest je verder weg parkerken als je een auto huurde), maar wel een straatje waar niet iedereen kwam (dus rustig). Op 100 meter van het strand/boulevard. Wij lagen altijd aan het strand (pas op, heet zand want het is zwart) en nooit aan het zwembad, dus kan je daar niet veel over vertellen. Je kon ook snorkelen op een strandje in de haven (15 minuutjes lopen).

Ons erg bevallen, maar wij zijn niet zo heel ingewikkeld wat betreft hotel/appartement.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:02

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:12

CCCCC schreef:

Die ligt boven het budget ;). Namelijk 569 pp in de meivakantie. Nu valt die 70 euro wel mee, maar dat moet natuurlijk wel x4 en dan heb je er ook nog reis/annuleringsverzekering. Dan tikt het toch wel weer aan :)

[edit] wat willen jullie precies? Strand (Zand of kiezel?) of zwembad of allebei?
Ik zie dat ons appartement ook boven budget ligt

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:41

Het liefst een zandstrand. Als er een fijn strand is, op loopafstand hoeft een zwembad niet perse. Bedankt voor de reacties tot nu toe, en het is inderdaad in de meivakantie overal duurder. :(
En het lastige van sunweb was, dat als ik dan wat leuks zag, moesten we verdeeld over een appartement, terwijl ik in de zoekopties had ingevult dat we in hetzelfde appartement wilden. Of dat er een prijs pp staat, maar als je dan wil boeken de prijs opeens toch een stuk hoger ligt.
Toch bedankt voor het meedenken allemaal. :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:00

Hoi xJess, heb je al op onze website gekeken? www.sonhocabana.nl
Wij wonen aan de zuid/westkust van Portugal. We zitten op ruim 10 km. vanaf het strand/oceaan.
Denk dat de prijs van een weekje hier SonhoCabana huren jullie heel erg mee zal vallen (is per dag/week en niet per persoon!), en uit eten gaan is hier erg goedkoop.
Maar in SonhoCabana kun je ook zelf koken als je dit wilt.
Enigste wat ik wél adviseer is toch om een auto'tje te huren. Dan kunnen jullie hier overal gaan en staan waar jullie willen. Een beetje auto (Opel Corsa of zo) kost rond de 25 euro per dag.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:30

Wij hebben appartementen te huur in Benidorm.
Als je nog een goedkoop vliegtuigticket kunt vinden denk ik dat wij ook binnen jullie budget vallen.
In mijn onderschrift staat de link naar onze pagina.
Alvast veel succes en fijne vakantie toegewenst

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:32

Egypte? ga ik heen in de korkusvakantie naar caribbean world soma Bay moet je maar eens googlen

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 20:49

Bedankt voor de suggesties allemaal, ik ga even kijken. :)
Countrygirl, ziet er super leuk uit, alleen vinden we het heel jammer dat het strand zo ver weg is, die willen we eigenlijk op loopafstand.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:10

xJess, graag gedaan! Helaas kan ik het SonhoCabana niet naar het strand dragen, anders had ik het graag voor jullie gedaan.
Fijne vakantie in ieder geval!