Dilemma... Doen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Dilemma... Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:16

Bokkers.. help! Ik kom er zelf niet uit...

Namiddag was ik met een collega aan het praten over haar reis naar Canada. Ze zou deze zomer 3 weken naar Canada gaan met 2 vriendinnen, maar 1 meisje heeft afgezegd. En nu zijn ze dus op zoek naar een 3de persoon en kwam de vraag of ik niet mee wou gaan...? Mijn eerste idee was: waarom wel niet? Ik ben single, my life has been messed up en ik kan de afleiding wel gebruiken! Gewoon effe weg zijn van alles en de wereld zien! :)
Maaaarrr daarstraks begonnen de twijfels toe te slaan... Mijn collega is een toffe meid, ik heb er een leuke babbel mee en kan lachen met haar, maar écht goed ken ik haar niet. Dat andere meisje ken ik helemaal niet. En 3 weken is lang... :\ We gaan morgen wel met z'n 3'tjes iets eten en drinken, kwestie van de reis te bespreken en kennis te maken, maar ik zou uiterlijk maandag moeten beslissen of ik mee ga of niet.

minikatje

Re: Dilemma... Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:18

ga lekker morgen kennismaken, mocht het klikken gewoon doen.
klinkt als een ontzettend leuke kans :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:18

Waarom niet! Als het klikt morgen, gewoon lekker doen. 3 weken is alleen heel erg lang als het écht niet klikt tussen jullie!

Ik zeg lekker gaan! :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:19

Je krijgt meer spijt in je leven van de dingen die je niet gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt :) Oftewel niet twijfelen en gewoon gaan!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:19

doen. dit soort kansen moet je niet afslaan. :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:27

Doen. In het ergste geval wordt het niet heel gezellig, maar heb je wel een prachtig mooi land gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:28

Enige twijfel die ik zou hebben, is dat het met 3 personen is. Verder: DOEN!!!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:29

DOEN! Canada is zoooo mooi... ik wil er gisteren wel weer naartoe!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:32

LZP -> BEU

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:35

Qua land... doen!
Qua gezelschap... niet doen! Als 3e erbij is niet leuk, helemaal als de anderen elkaar goed kennen/bevriend zijn. Je gaat je echt overbodig voelen dan.
Canada loopt niet weg ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:35

Gaaf! Mn eerste reactie zou zijn,gaan en heerlijk genieten..echter ben ik op sommige momenten een wat zwartkijker en dan denk ik...collega's...die zie je dagelijks,werk is enorm belangrijk en als er toch iets misgaat in de verstandshouding,dan zal dat zich wellicht wat moeilijker herstellen,dan wanneer je als vrienden wat onenigheid zou kunnen krijgen. In vriendschappen kun je alles tegen elkaar zeggen en accepteer je elkaars kronkels..als dat dan even scheef staat,is zoiets makkelijk te bespreken om er met een goed gevoel weer in te gaan..
Sta je wel op zo'n goede voet met je collega,dat als dr wat zou zijn of iemand zn wens in t clubje blijkt tijdens de reis toch wat anders te zijn dan verwacht,dat je dit goed kunt bespreken?

Nogmaals, kans is vele malen groter dat t wel top wordt,we zijn immers volwassen en dan zullen dr niet snel irritaties zijn/komen..maar zelf had ik dit wel als aandachtspuntje meegenomen.

Veel ezier met etentje! SpNnend hoor!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:36

Ik zou het doen! gewoon ff afspreken hoe/wat hun willen doen zo weet je een beetje wat je van elkaar kunt verwachten, maar stel het klikt niet ofzo kun je toch relaxed dinge alleen ondernemen soms?
Spreek gewoon een beetje over hoe jij deze reis voor je ziet ( bv de ene wil uit slape de ander vroeg op, kwa uitgaan de een wil dat wel de ander niet, dat soort dingen)

Je kan altijd nog vroeger terug naar huis wil het echt tegenvallen.

Ik denk ook niet dat je spijt krijgt, dit soort dingen zijn te gaaf :D

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:38

Deze collega zie ik maar 1x per week, dus moest het écht scheef komen te zitten dan zal dat niet zo'n groot effect hebben op de werksituatie. En dat verklaart gelijk ook hoe het komt dat ik haar niet zo heel erg goed ken. :)
Ohh, en ik vergeet nog iets heel belangrijks: mijn collega en die vriendin delen samen een appartement, dus zij kennen elkaar héél goed!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:40

Oh joh,zo weinig..nou dan zou ik zeggen,kennismaken,goed voelen,wensen goed van tevoren bespreekbaar maken en als t dan goedvoelt,doen! :-)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:42

Ah je hebt geedit voor ik kon lezen haha..
Gut,ja weet je, ik ben een schijterd..weet niet of ik mij een derde wiel aan de wagen zou gaan voelen..
Aan mijn advies heb je dus geen moer haha,sorry..maar wens je wel veel succes in je beslissing.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:46

Doen doen doen doen. Kansen moet je grijpen!
Ik ben ooit een stel op sprong met een collega mee gegaan naar Venezuela. We hebben gewoon besproken wat we leuk vinden om te doen op vakantie en nav daarvan bedacht wat we in elk geval samen wilde doen verder ook afgesproken dat het geen probleem was ons eigen plan te trekken als de ander zin had in iets anders.
Verliep prima, als je maar van te voren van elkaar weet wat je leuk vind om te doen en ruimte en respect hebt voor de ander. Alleen dingen doen is ook prima maar daar moet je het wel van de voren samen over eens zijn.

Amy77 waarom reageer je dan...?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:46

Wel, ik ben dus ook een schijterd! Dus in geval van niet klikken daar dingen alleen gaan ondernemen? No way!!! :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:53

gabyfedde schreef:
Qua land... doen!
Qua gezelschap... niet doen! Als 3e erbij is niet leuk, helemaal als de anderen elkaar goed kennen/bevriend zijn. Je gaat je echt overbodig voelen dan.
Canada loopt niet weg ;)

Risico bestaat zeker, maar het kan ook prima gaan. Zo ben ik een tijdje geleden met een van mijn beste vrienden en een vriend van hem langs de grenzen van oost europa gereisd. Saillant detail: net na de vakantie waren die twee een stel en dat zag ik al tijden aankomen. Heb me geen seconde het derde wiel aan de wagen gevoeld. Belangrijkste is volgens mij dat je ongeveer hetzelfde ritme hebt en allemaal een beetje relaxed bent. Zo kan ik er slecht tegen om op vakantie 's ochtens al gedwongen te worden na te denken over waar we 's avonds eten en ik kan al helemaal niet goed tegen stress om niets (bussen die te laat zijn enzo). Ik moet dan ook niet op vakantie gaan met mensen die heel planmatig zijn, zelfs niet als het hele goede vrienden zijn. Kijk dat etentje gewoon aan en luister naar je gevoel!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:56

Als blijkt dat het niet helemaal super klikt kun je toch ook gewoon verschillende dingen doen terwijl je daar bent? Ik zou daar niet zo veel moeite mee hebben.
Als je een afleiding kan gebruiken en het geld hebt, waarom niet?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:56

Och ik reageerde omdat ik mn 1e post toch van erg goed advies vond bevatten :p
Echter werd er geedit,waardoor mn een na laatste post niet meer klopt haha.
En sja,mee brainstormen is altijd leuk :-) ben niet zo van t zwart/witte zoals velen.

Nee,kan me voorstellen ts..dan duurt 3weken lang hoor. Moeilijk wel he..als zo'n aanbod opeens voor je neus staat..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 00:06

Idd! Als mijn 2 andere collega's (en écht goede vriendinnen) dit zouden voorstellen dan twijfelde ik nog niet eens! Ik ging! Mja, nu liggen de kaarten wel wat anders...

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:10

Unieke kans

Zou doen

Canada is prachtig

3 weken is eigenlijk te kort, meestal wordt 6 of 7 weken gedaan vanuit Nederland

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:13

dit is een kwestie van plussen en minnen afwegen

- kun je het betalen
- waarom is dit de kans? of zou je ook alleen of met een andere vriendin kunnen
- kun je jezelf goed redden

ik zou zeggen doen. een klasgenootje heeft mij ooit gevraagd mee te gaan op stage voor 3 maanden.
was wel redelijk vaak bij haar, maar we waren niet als meeste bij elkaar in de klas.
3 maanden in amerika geweest, 0x ruzie gehad en 10 jaar later zijn we nog vriendinnen.
ik ben dan ook een beetje naief en had er nooit over nagedacht dat het ook niet kan klikken haha.

als je met een reisgezelschap bent ben je met mensen die je helemaal niet kent.
als je denkt het 3e wiel te zij, dan moet je gewoon goed nadenken of jij je 3 weken alleen kan vermaken.

dus.. ik zou zeggen kennismaken. en anders gewoon je twijfels ook aangeven.
van jullie zijn hele goeie vriendinnen, zitten jullie wel op mij te wachten?
aan de andere kant. ze heeft je niet voor niets gevraagd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:45

Ze vragen je mee omdat ze denken dat het matcht, anders hadden ze wel iemand anders gevraagd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:59

Ik 'woon' 6 maanden uit t jaar in Canada en eerlijk gezegd, het is prachtig, ik wil nooit meer weg, mijn vriend is Canadees en ik ben van plan om hier samen met hem te wonen :D, maar 3 weken.. En dan ook nog met een college en haar vriendin.. Nee, dan zou ik gewoon een keer gaan wanneer ik op z'n minst 2 maanden kan en met een vriendin of alleen ofzo. Denk dat je nogal moet haasten in 3 weken. :D