Vakantie Toscane?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Vakantie Toscane?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:44

Hoi Bokkers,
Ik kom er vaak wel uit, maar van Italië heb ik geen kaas gegeten. We gaan met de family een week naar het Gardameer en gaan daarna allemaal ons eigen weg. Mijn vriend en ik willen er nog 1-2 weken aan vast plakken. We zijn allebei nog nooit in Italië geweest. Waar moeten we heen? We zitten te denken aan Toscane. Dit omdat we niet nog een hele dag in de auto willen zitten naar ons tweede vakantieplekje (we moeten immers ook nog terug :+ ). Dus rond de 5/6 uur rijden is wel de max (liever minder).

De eisen:
- strand! En daar zit gelijk het probleem. Want ik schrik van alle recensies. Privéstranden? 130 euro voor 1 dag?? Ik wil gewoon het strand op kunnen lopen en mijn handdoekje neerplanten of desnoods een bedje huren. Maar niet voor 130 euro!
- Appartement of camping (geen tent, dus stacaravan of huisje)
- In een leuke omgeving (in de avond ergens wat kunnen eten en drinken)

We zijn geen stappers, maar vinden het wel leuk om een keer een avondje ergens een dansje te doen. Zeker geen zuipvakantie. Gewoon lekker uitrusten, wat uitstapjes maken, gezellig uit eten en bakken op het strand/aan het zwembad.

Dus bokkers! Help! Wie heeft er ervaring, want wij weten niet waar we moeten beginnen met zoeken haha. Een reisbureau bezoeken gaan we ook zeker doen, maar ervaringen uit eerste hand zijn altijd fijner en beter.

Een budget hebben we niet echt. Maar we gaan geen 1500 uitgeven per persoon. Het moet te doen zijn voor rond de 700 euro denk ik? En dat is dan per persoon :) Maar dat ligt niet vast hoor!

xMarloes

Re: Vakantie Toscane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:32

Mm ik lees even mee. Ik ben ook nog op zoek naar een vakantie, en die streek lijkt mij ook erg leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:21

Italië! <3 Voor die prijs red je het wel hoor, ik heb afgelopen zomer 20 euro p.p.p.n. betaald voor een prima stacaravan in Pisa. Toscane is een leuk gebied; veel mooie stadjes dus genoeg te doen voor leuke uitstapjes. Voor lekker uit eten kan je óveral in Italië terecht :D

Ik ben zelf een paar dagen naar Sarteano en Pisa geweest, op beide plekken in een stacaravan gekampeerd. Sarteano is prachtig maar niet echt bruisend. Pisa is wel leuk om uit eten te gaan en om uit te gaan, en vanuit Pisa kun je gemakkelijk (o.a. met de trein) naar andere leuke plekken. Maar voor het strand hoef je het niet te doen. Wij vroegen aan de buschauffeur of hij ons naar een mooi strand wilde brengen; we kwamen uit in het lelijke Livorno op een nog lelijker strand waar we enorm zijn afgezet voor de strandstoelen :')
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar misschien is Grosseto iets voor jullie. Ligt dichtbij een zandstrand dat er op de foto's mooi uitziet; stadje zelf lijkt me ook mooi en vanuit daar kan je ook nog naar steden zoals Pisa, Florence, Lucca, Sienna en ook Rome is denk ik goed te doen vanaf daar. En natuurlijk Tarquinia en Cerveteri, waar mijn archeologenhart sneller van gaat kloppen :o De oostkust lijkt me ook mooi trouwens. Ben benieuwd waar jullie heen gaan! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 12:40

Bedankt voor je reactie Loveshadow! Ik ga even op zoek naar Grosseto. Pisa willen we inderdaad wel zien, maar we willen er niet verblijven. Een uitstapje naar Elba staat overigens ook hoog op het lijstje. (sorry, wij zijn meer van de natuur dan van de archeologie :P)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:28

Ik weet niet of je het te ver vindt, maar misschien is Sardinië wel leuk? Je kan volgesmij met de boot vanuit Genua naar Sardinië en sowieso vanuit Civitavecchia (ten noorden van Rome). De natuur op Sardinië is heel mooi en mooie stranden enzo. Weet niet echt of ze er gewoon vakantiehuisjes hebben, maar er zijn sowieso wel vakantieparken (vilaggi). Dan heb je een huisje en ze zijn meestal aan zee dus dan heb je ook een strand erbij met strandbedje enzo.
En als je op het vaste land wilt blijven zou ik eerder de oostkust aanraden dan de westkust. Oostkust heeft mooiere stranden en er is meer te doen. Ik denk trouwens dat die privéstranden waar je over las incl. strandbedje en parasol zijn? Vaak lijkt het nl zo alsof ze alleen maar bedjes enzo hebben maar dan hebben ze daarnaast nog gewoon een stukje zandstrand, daar kan je gewoon gaan liggen. Maar weet niet precies hoe dat zit in heel toeristische gebieden hoor, ik ga altijd naar zuid italië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:42

haha :D en oeeh jaaa Sardinië is ook zeker een aanrader! Helaas wel behoorlijk prijzig, vooral in de zomer. Maar het eiland is prachtig en daar heb je zeker mooie stranden! :D Ik ben daar vanaf het noorden langzaam langs de westkust richting het zuiden gereisd en we zijn daar meestal in agriturismo's verbleven; maar ik heb ook begrepen dat de oostkust nóg mooier schijnt te zijn. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 18:09

Sardinië is inderdaad te ver. Maar bedankt voor al jullie reacties :).

Het is uiteindelijk een megacamping in Toscane geworden (albatross) en we worden heerlijk vermaakt daar haha. Op loopafstand een strandje en op 10 minuten rijden mooi strand. Westkust hebben we inderdaad ook naar gekeken, maar we vonden nog niet echt mooie plekken daar (uit recensies dan: vies water en vieze stranden). En ook daar niet veel te doen.

Nu kunnen we met een shuttlebus naar een dichtbij gelegen dorpje en anders kunnen we altijd de auto pakken. Het wordt gewoon een heerlijk luie vakantie: zon, zee, strand, zwembad en ok een dagje pisa :P. Maar daar blijft het ook bij hahah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:46

Haha leuk, geniet ervan! :D