Egypte verhalen tips enz.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Egypte verhalen tips enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:54

Hoi
Wij gaan eind februari naar Egypte 40 Km van Hurghada af in resort caribbean word Soma Bay.
Zijn er misschien bokkers geweest of in de buurt van Hurghada? En hebben jullie ervaringen tips enz.?
We zijn ingeënt tegen hepetitus en krijgen over 6 maanden nog een prik voor 25 jaar bescherming dus dat stukje hebben wel al.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:14

Ik ben er **even rekenen** 8 jaar geleden geweest. Toen was het toerisme heel erg in opkomst daar (lees, in de periode dat wij er waren stonden er 8 (!!) hotels in de steigers om gebouwd te worden op de boulevard :') ).

Wij hebben de dagtrip naar Luxor gedaan. Was even doorbijten omdat je midden in de nacht wordt opgehaald en ook weer midden in de nacht terugkomt, maar het was echt de moeite waard. Hele gave bezienswaardigheden gezien, tripje ook nog uitgebreid met een boottochtje over de Nijl naar het bananeneiland.
Verder zat er in die trip natuurlijk Karnak, Vallei der Koningen en/of Koninginnen, Kolossen van Memnon, Luxor Tempel etc.

Ook hebben we een middag een boottocht gedaan met snorkelen en "duiken". Koraal was toendertijd echt onwijs mooi, maar gezien het al zoveel jaar geleden is en er ondertussen al heeeeel veel toeristjes geweest zijn die nergens vanaf kunnen blijven, durf ik niet te zeggen of het nog steeds zo mooi is :).

En wat ik mega-gaaf vond, was de jeep-safari, met keus uit quad rijden tijdens zonsondergang of naar de top van de berg wandelen en van een zonsondergang genieten en afsluitend sterren gekeken met de "bedouinen". Wij hebben voor het quadrijden gekozen, superleuk scheuren door de woestijn en genietend van prachtig uitzicht. Wij hadden wel geluk, we waren maar met zn viertjes voor de quad-toer, dus konden lekker doen wat we wilden, we hadden een supertoffe gids.

Kleine tip: boek je excursies bij een van de mannetjes die rondloopt bij je hotel, dat is vele malen goedkoper dan via het hotel zelf of via het reisbureau en onze ervaring is dat wij véél minder hebben betaald dan anderen en het voor ons beter geregeld was :=. Zo moesten mensen die bijv. via het hotel hadden geboekt allemaal samen in een touringcar, terwijl wij met zn 4tjes in een 8-persoons luxe busje zaten :D. En we hebben er ook aanzienlijk minder voor betaald.

Boulevard van Hurghada is 's avonds na een hapje eten ook nog erg leuk. Zal nu ondertussen wel heel erg uitgebreid zijn, toen wij er waren was het een kleine winkelstraat :). Maar alsnog erg leuk!

liliekska

Re: Egypte verhalen tips enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:59

Dankjewel voor je reactie! Mijn moeder wil heel graag eten bij de bedoeinen maar dat zie ik niet zo zitten!