Weekendje Frankfurt, do's ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Weekendje Frankfurt, do's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 14:23

Aankomend weekend moet mijn pa weer een weekendje naar Frankfurt voor zijn werk.
Omdat ik dat weekend vrij ben van m'n werk riep ik voor de grap: zal ik mee gaan?
Inmiddels is m'n ticket geboekt en ga ik dus lekker 4 dagen naar Frankfurt.
Alleen... Wat ga ik daar doen?
Overdag moet ik me in m'n eentje vermaken dus vooral tips voor overdag zijn welkom, maar als iemand briljante tips voor savonds heeft dan zijn die natuurlijk ook welkom.

Ik neem in ieder geval lekker m'n camera mee en heb nog een lading boeken op m'n iPad staan die ik nog niet gelezen heb. Dus een beetje door de stad struinen en in een cafe'tje lekker gaan zitten lezen is altijd prima.
Maar om te voorkomen dat ik straks terug kom in Nederland en iemand zegt 'Frankfurt? En dan ben je niet eens naar dit en dit geweest??' , dacht ik: even tips op bokt vragen (want bokt is handig voor.. Alles haha).

Ik heb overigens geen auto tot m'n beschikking en ben ook niet van plan die te gaan huren, dus ik moet alles lopend of met het Ov. doen, vanaf het centraal station (daar vlakbij is het hotel).

Nou kom maar op :D
Wie is er wel eens in Frankfurt geweest en wat zijn aanraders?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 02:08

Helemaal geen enkele bokker met aanraders voor frankfurt?
Dan moet ik me maar aan een leuke voorbij lopende duitste jongen vastklampen en hem tot personal tourguide benoemen :p

Clausch

Re: Weekendje Frankfurt, do's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 02:19

Is er op internet niet iets leuks te vinden om daar te doen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:06

Ik zal van middag even een linkse naar mijn blog van afgelopen vakantie plaatsen daarin zijn we een nachtje in Frankfurt geweest dus daar staan wel wat tips in. Kan de link vanaf mijn telefoon slecht vinden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:20

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:31

Hi katja! Dankjewel :)
Ben gister avond terug gekomen uit Frankfurt dus je tips komen helaas een tikje laat haha.

Heb geloof ik de meeste dingen die jij noemt ook gezien, op musea na dan.
Vond Frankfurt verder niet echt een aanrader. Best een lelijke stad en niet echt sfeervol.
Een van de lokals wist me te vertellen dat er door de weeks ruim 1,2 miljoen mensen in Frankfurt verblijven maar dat er daarvan in t weekend maar zo'n 600.000 overblijven. De helft van de 'inwoners' zijn dus forenzen die er echt alleen voor t werk zitten. Vind ik ook wel te merken.
Vooral veel hoge gebouwen van banken en een overload aan restaurants die echt draaien op de zakenlunches ed.
Wel lekker gegeten daardoor haha.
Vrijdag middag bij een heerlijke (maar enorm dure ) Italiaan, vrijdag avond bij de Thai, zaterdag middag weer een andere Italiaan, zaterdag avond Japanner , zondag middag simpel bij een lunchzaak een croissants gegeten en savonds in de Irish pub een lekkere hamburger. En gister middag bij block house geweest, inderdaad heerlijk eten daar!

Ben ook nog naar een concert in de alte oper geweest maar dat viel een tikje tegen.
Verder tussen t eten door lekker door de stad gedwaald en m'n boek gelezen. Maar de stad zelf vond ik dus eigenlijk niet echt geweldig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:35

Sorry, had niet naar de datum van je bericht gekeken. Vergeet wel eens dat de berichten op BEU een beetje langzaam gaan.
Jammer dat je niet zoveel met de stad had. Wij waren aangenaam verrast juist omdat ik het beeld had wat jij nu schetst en er toch best veel mooie stukken in de stad te zien zijn.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:40

Hm ik vond eigenlijk alleen die brug met die sloten leuk om te zien. Enige moment dat ik dacht: hier zou ik m'n camera voor uit m'n tas halen (maar die lag in t hotel).

Het scheelde misschien ook dat t bijna het hele weekend geregend heeft en er dus ook buiten geen terrasjes waren (ofja ze waren er wel, compleet verregend) waar mensen gezellig zaten te kletsen enz.
Maar vooral de gebouwen vond ik eigenlijk allemaal vrij lelijk :p
Ook in t 'oude Romeinse' gedeelte (wat eigenlijk niet oud is maar gewoon nagebouwd ) vond ik het tegenvallen. Het idee daar was aardig maar t zag er veel te nieuw uit vond ik.
Kan me wel voorstellen dat het in de zomer een heel ander beeld geeft. Bijv ook langs de rivier. Dat was nu ook maar een sombere bedoeling.

Waren er toen bij jullie ook zo enorm veel zwervers op straat trouwens? Daar heb ik me echt over verbaasd!