Rhodos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Rhodos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 18:19

Hallo allemaal!

Ik wil graag dit jaar met mijn beste vriend naar Rhodos. Ik ben vorig jaar naar Kos geweest, wat me ook prima is bevallen.
Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaringen met Rhodos?

Kan je er goed stappen?
Kan je veel uitstapjes maken overdag?
Hoe is het strand?

Ik ben zeer benieuwd en hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven!

Greetz :D

Niki_

Re: Rhodos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:17

Rhodos is een heel leuk eiland :j ben er al eerder geweest en ga dit jaar weer, haha :D

Uitgaan zou ik doen in Rhodos Stad zelf (daar heb je de Bar Street, zitten veel bars en discotheken op een rijtje) of Faliraki (oostkust).
Strand is wel fijner ook aan de oostkust, aan de andere kant is het toch al wat meer kiezelstrand. Ik weet niet of je een auto/scooter wil gaan huren, maar dan zou ik een keer naar Tsambika of Kalithea rijden, zijn allebei heel mooie zandstranden!
Het is best een groot eiland dus er zijn veel excursies en dingen om te doen, Rhodos Stad is heel erg mooi evenals het dorpje Lindos (en de acropolis, dat op het hoogste punt ligt). In de vlindervallei is het ook heel mooi, en van juni tot september zitten er enorm veel vlinders.
Het Filerimosklooster is ook heel mooi en kun je veel mooie foto's maken, echt een fantastisch uitzicht omdat het bovenop een berg ligt. Epta Piges is ook mooi, de zeven bronnen.

Phen

Re: Rhodos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:55

Ik ben zelf ook vorig jaar naar Rhodos gegaan. Ik zat aan de westkust(Iyallisos) waar het wat meer waait en waar kiezelstranden zijn.
Wij hebben vrijwel iedere dag een auto gehuurd om dingen van het eiland te zien. De vlindervallei is erg leuk want er zijn echt enorm veel vlinders. Epta Piges vond ik zelf niks aan maar er is daar in de buurt wel een klein tunneltje die je echt moet lopen (klein en donker/ niet geschikt als je last het van claustrofobie). Rhodos (oude) stad en Lindos zijn erg leuk om te bezoeken maar kijk uit voor afzetters (altijd vragen naar een menukaart MET prijzen). Verder kan ik je ook Anthony Quinn Bay aanraden! Ontzetten mooi strand! Wel met kiezels maar zooo mooi.
Ik weet niet hoe het met uitgaan zit. Waar ik zat viel er qua disco's niet zoveel te doen en als ze er waren dan waren ze bijna leeg. Maar ik weet niet hoe het in Rhodosstad is.