Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:21

Hoi,

Wij zitten er over na te denken om te emigreren.

Wat belangrijk is:

- Wedstrijden. Momenteel rijd ik wedstrijden en veel... Ook doe ik Eventing wat ik erg leuk vind! Dat moet wel te doen zijn, niet dat het 3 keer per jaar is ofzo.
- Niet naar een Arabisch land. Geen Hongarije,Bulgarije, Saudi-Arabië etc.
-De paarden moeten mee kunnen op Transport.

Dit zijn de voornaamste punten.

Wij zouden sowieso heel graag informatie horen over Amerika. O.a Kansas.
Canada ook nog graag!

Het komt er dus op neer dat de paardensport veruit het belangrijkste is. Dit houd de paarden zelf ook in.

Groetjes

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:21

Sorry als het niet goed staat!!

Grapjasjes12

Re: Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:25

Zou je niet wachten tot de economie weer wat beter gaat? Het is momenteel erg slecht in Amerika :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:26

Als je het geld hebt, zou ik júist nu gaan!
Huizen zijn daar niks meer waard, dus je kan goedkoop aan een leuk stekkie komen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:30

..dus je hebt eigenlijk nog geen idee waar je naartoe wil en het belangrijkste is paardensport?
Ik neem aan dat je wel duidelijk hebt waarom je wil emigreren, wat je mist in dit land en wat je eventuele toekomstige thuisland dus zéker te bieden moet hebben naast paardgerelateerde mogelijkheden? Ik denk dat het handig is als je dat hier ook opschrijft zodat mensen gericht advies kunnen geven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:31

als ik zou emigreren zou ik eerst naar andere dingen kijken ipv wedstrijden te rijden met mijn paard...

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:38

Dank jullie wel voor het reageren.

Alja@ Dat is nou juist het hele geval. Ons leven bestaat alleen maar uit de paarden dus zoveel zou er niet om naar te kijken.
Het is het belangrijkste dat de paarden goed staan en dat we onze wedstrijden kunnen rijden.
Als onze paarden maar goed staan hebben wij het er voor over om in een ''hutje op de hei'' of in een caravan te gaan wonen.

Danibanani@ Momenteel willen wij alleen weten hoe het zit met de paarden en de sport daar. Als dat goed is kijken we pas verder en dat vinden we ook niet erg om dat zelf te doen. Als we maar weten WAAR we moeten zoeken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:40

Ik vraag me af waarom je weg gaat...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:41

Ik zou je eerder richten op de eisen om te mogen emigreren, want bv het verkrijgen van een green Card als volledige verblijfsvergunning waarbij je ook mag werken ben je ook wel even zoet mee :)
'Deze loterij staat open voor mensen uit landen waarvan in de voorgaande vijf jaar minder dan 50.000 immigranten werden geteld, en die een middelbareschooldiploma of ten minste twee jaar professionele werkervaring hebben. De 50.000 beschikbare Green Cards worden jaarlijks verloot onder circa zes miljoen gegadigden'

(Gaat dan wel om de VS)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:42

Dus belastingen, zorgstelsel, pensioen, verzekeringen, huizenprijzen, dat is allemaal ondergeschikt aan de paarden? Oké...zou niet mijn manier van kiezen zijn, maar goed. In dat geval kan ik je ook niet helpen. Ik heb familie in Canada en kan dus wel e.e.a. vertellen maar paardensport heb ik nooit naar gekeken.

Ik vraag me dan wel af waarom je weggaat, inderdaad. Want dit land is best goed qua paardenmogelijkheden. Het lijkt me dat er toch wel íets is wat maakt dat je niet meer in Nederland wil wonen, en je wil dan toch dat dat 'iets' er niet ook in je 'nieuwe' land is?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:51

Ik kan belastingen,zorgstelsel,pensioen etc. allemaal wel uitzoeken maar als de paardenspul niet is zoals we willen( minder letterlijk nemen!) Dan hebben we daar allemaal NIKS aan.

Ja,daar zijn we absoluut ook benieuwd naar en dat mag je hier allemaal posten! Graag zelfs!! :) maar de paardensport is voor ons heeeel belangrijk.

Waarom we weg willen uit Nederland is om privé redenen. Op den duur wil ik het misschien wel via pb aan mensen vertellen maar momenteel nog niet...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:52

Zelfs als het jou niet uitmaakt waar je terecht komt en wat je gaat doen: het land waar je heen zou willen vindt dat meestal wel belangrijk!
Je zal moeten aantonen dat je jezelf kunt onderhouden voor je een werk/verblijfsvergunning krijgt.......

Paarden meenemen naar deze landen zal het probleem niet zijn: als je de eventuele quarantaineregels volgt en een flink bedrag beschikbaar hebt voor begeleiding/vervoer komen die het land wel in (als je tenminste zelf de nodige vergunningen hebt om in het land te zijn).

Als ik je openingspost zo lees, denk ik vooral: bezint eer ge begint! Aan emigreren zitten heel wat haken en ogen en als je niet duidelijk hebt wat je wilt/hoe je het gaat aanpakken zal het nog flink tegenvallen. Het is echt meer dan een ticket boeken, paarden (laten) inladen en verder leven zoals je hier ook deed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:55

Waarom niet emigreren naar Duitsland? :)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:57

Amerika en Canada zijn geweldige landen, maar het is echt ver weg, dus familie/vrienden whatever bezoeken gaat niet zomaar even, tickets zijn enorm duur, en je hebt te maken met een flink tijdsverschil (bellen met de westkust is echt lastig, daar zit 9 uur tussen volgensmij).
Verblijfsvergunning is een enorm geregel, daar moet je echt een paar jaar voor uittrekken, je komt er echt niet zomaar binnen.
Paarden met het vliegtuig erheen brengen is ontzettend duur.

En iets dichter bij huis (Duitsland, Frankrijk, Engeland?)
Dat soort landen hebben ook een makkelijk te leren taal, redelijke paardenmogelijkheden en weinig cultuurverschil.
Het is wel makkelijker om er in te mogen (EU) dus je kunt er veel sneller heen, en het is dichterbij; dus goedkoper om paarden erheen te krijgen, en makkelijker terug naar NL.
Laatst bijgewerkt door maflinger1 op 22-01-13 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:57

Tsja. Het klinkt erg ondoordacht en naïef. Ik zou een stúk liever zeker weten dat mijn chemotherapie vergoed wordt als ik ooit kanker krijg of dat ik goede kans heb op een baan dan dat ik elke maand 4 wedstrijden kan rijden en zou het dan ook in die volgorde uitzoeken. Eerst een rijtje landen waar alles goed geregeld is en dan van die landen degene waar de paardensport het best is. Maar ieder z'n prioriteiten, I guess :D

Daarnaast zijn er inderdaad strenge immigratieregels in veel landen. Je moet een startkapitaal hebben, of aan het werk kunnen in bepaalde functies die veelgevraagd zijn (zijn lijsten van te vinden). En paarden meenemen kost veel geld, dus ook dat moet je al hebben liggen. Binnen Europa ligt dat al anders, daar is het volgens mij een stuk gemakkelijker. En daar heb je ook meer mogelijkheden om zelf gebieden te bezoeken, huizen te bezichtigen, en rond te vragen hoe alles geregeld is.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:59

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:03

maflinger1 schreef:
Amerika en Canada zijn geweldige landen, maar het is echt ver weg, dus familie/vrienden whatever bezoeken gaat niet zomaar even, tickets zijn enorm duur, en je hebt te maken met een flink tijdsverschil (bellen met de westkust is echt lastig, daar zit 9 uur tussen volgensmij).
Verblijfsvergunning is een enorm geregel, daar moet je echt een paar jaar voor uittrekken, je komt er echt niet zomaar binnen.
Paarden met het vliegtuig erheen brengen is ontzettend duur.

En iets dichter bij huis (Duitsland, Frankrijk, Engeland?)
Dat soort landen hebben ook een makkelijk te leren taal, redelijke paardenmogelijkheden en weinig cultuurverschil.
Het is wel makkelijker om er in te mogen (EU) dus je kunt er veel sneller heen, en het is dichterbij; dus goedkoper om paarden erheen te krijgen, en makkelijker terug naar NL.

Die landen zijn ook prima! Duitsland niet... Dat is ons te ''dichtbij''
Frankrijk hebben we ook al gekeken en over rondgebeld etc. maar we krijgen daar alsnog weinig informatie over.

Het gaat dus niet alleen om Canada of Amerika maar ook om Frankrijk etc.!

Weet iemand toevallig iets over Luxemburg?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:06

Afgezien van de reden waarom je Amerika of Canada kiest,ik denk dat je beter in Europa kunt blijven als je perse wedstrijden wilt blijven rijden. Kan me vergissen,maar ik meen dat een hoop ruiters van over de plas deze kant opkomen om die reden.
Verder zou ik me toch idd wat meer verdiepen in hoe dingen er geregeld zijn.
Zoals idd zorg,werkgelegenheid en dat soort zaken. Ik weet dat als je naar de States wilt dat je dan een flinke berg geld moet meenemen. In Canada kun je nog wel binnenkomen zonder heel veel geld,maar dan zijn er weer bepaalde beroepen waar je mee 'binnen' kunt komen.
Denk niet te licht over een emigratie.Het is niet alleen je spullen oppakken en verhuizen.Er komt heel wat meer bij kijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:07

Tja, hoe handig ben je met talen? Luxemburg is een land met meerdere talen :P

Frankrijk is ook een mooi land, maar werkloosheid is erg hoog en sociale zekerheid lang niet zo goed zoals in Nederland. Bovendien moet je het Frans goed beheersen :)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:07

Duitsland is groot hoor. Als je in Beieren zit,dan zit je toch een aardig eindje van NL vandaan ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:08

Luxemburg is dichterbij dan Beieren heb ik het idee. Luxemburg ben je zo :+ Nederland door rijden, stukje Belgische Ardennen en tadaa daar is Luxemburg al.
Beieren is wel mooi :)

(Maar ik heb zelf wel het idee dat het naïef is om weg te vluchten voor privé problemen door maar naar het buitenland te gaan. Probleem los je daarmee niet op... Of ik moet het verkeerd begrepen hebben en je wilt gewoon je horizon verbreden natuurlijk)

Hoe wil je paarden sport bekostigen? Want kijken naar de werkgelegenheid is ook belangrijk :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:13

Duitsland zijn meerdere redenen waarom we daar niet heen willen.

Nogmaals, had misschien iets duidelijker moeten zijn maar het hoeft niet perse niet Amerika of Canade te gaan!

Ik weet ook dat dit een beetje klinkt alsof we heel makkelijk er over nadenken maar dat is absoluut niet zo!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:19

Zweden misschien? Wij zijn daar ook mee bezig geweest,maar je moet of een baan hebben voor minimaal een jaar of volgende eigen middelen. Ze zijn er wat strenger geworden sinds 2011. In Zweden is de paardensport ook heel actief. Noorwegen daarintegen dan weer veel minder (ligt eraan wat voor een paardensport,drafsport is heel populair)

Idd Vuurneon Beieren is heel erg mooi,maar (naar wat ik heb gehoord) vrij prijzig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:21

Ik denk dat je eerst maar eens voor jezelf op papier moet zetten wat je precies wil en vanaf daar gerichte vragen stellen :)
- werk bv

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:22

Hou er ook rekening mee dat Canada en Amerika op dit moment volledig dicht zitten door de economie..
Ik woon hier nu 2 jaar en wij hebben net op het nippertje onze PR card gekregen. Nu kom je hier alleen nog maar binnen op een tijdelijk werkvergunning en zelfs dat is moeilijk. Wachten op een PR duurde voor dit al zo'n 4 jaar en mensen die daar dus al door heen zijn komen momenteel niet meer binnen. Zelfs mensen die hier al wonen door een tijdelijke vergunning hebben een kans dat ze geen PR krijgen. (vrienden van ons) US is normaal gesproken moeilijker om binnen te komen als Canada dus reken je kansen maar uit.

Daar buiten denk ik niet dat je er goed over hebt nagedacht. 4 jaar wachten op een PR is lang maar het geeft je tijd om na te denken. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb dit hele traject zelf doorlopen en ik weet hoe moeilijk het is.

Bovedien de paardensport in Canada/US is niet zoals in NL. Paardensport bestaat hier vooral uit reizen. Heel erg veel reizen. Wil jij grote wedstrijden rijden ben jij zo een week van huis af. natuurlijk zijn er plekken waar veel paardensport is maar daar is het ook erg duur om te wonen. De paardensport hier zit voornamenlijk in Ontairo en Alberta maar vanuit daar worden de meeste grote wedstrijden toch in de US gereden.

Voor de paardensport hoef je het dus niet te doen. Het is niet voor niets dat de meesten naar europa komen vanuit hier.