Met de auto naar Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Met de auto naar Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:40

Beste bokkers,

Eindelijk is het zover: ik en vriendlief gaan dit jaar met de auto naar Spanje :D
Meer bepaald naar de Costa Brava. Ergens in september.

Ik wil al jaren terug naar de Costa Brava met de auto omdat ik er veel herinneringen aan heb toen ik nog met mijn ouders ging :-)
Maw, ik wil de route du soleil afrijden. Voor vriendlief is dat prima op voorwaarde dat we ergens stoppen.

Nu vroeg ik me af of er mooie plekken zijn langs de route du soleil?
Ik had al eens gekeken en vond Elzas. Zijn er nog andere plekken die aan te raden zijn?
Het zou voor enkele dagen zijn, neem 2-3 dagen waarna we zullen doorrijden.

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:44

Naar Platja d'Aro toevallig? :D (echt een aanrader!)
Als je wilt kan ik een scan maken van onze zelf geschreven routebeschrijving (incl tijden/km tot: de volgende mooie parkeerplaats om te pauzeren, parkeerplaatsen met nachtbewaking om te overnachten, afslagen en een camping onderaan in Frankrijk enzovoorts). Ben een paar keer mee in de auto geweest op die routebeschrijving, en mijn vriend zijn familie heeft die route 15 jaar gereden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:15

Toevallig wel ja :D Ik heb dat vier jaar met mijn ouders gedaan en wil dat opnieuw doen :D
De routebeschrijving heb ik maar toch heel erg bedankt! Ik zoek voornamelijk een prachtige streek om een paar dagen te verblijven :) Ik dacht aan een streek achter Dijon & Lyon. Ik was al van plan om midden in de nacht te vertrekken, tot na deze twee plaatsen want dan hebben we het zwaarste deel al gehad :D

Ik rijd trouwens alleen, vriendlief vind het echt niet fijn om met de auto te rijden en ik des te meer :D

Geaa05

Re: Met de auto naar Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:23

Cool! Ik heb 4 jaar op Camping Internacional de Calonge gezeten (: Ik ga dit jaar Charley's Bar wel missen hahaha!
En pff ja, als je Lyon gehad hebt dan is het ergste (en saaiste) deel al achter de rug!
Ik heb gisteren toevallig nog die mensen gezien die ook altijd mee naar Platja gingen, zij deden iedere keer een week over de heenreis dus die zullen wel leuke plekjes weten. Al ga ik die mensen de komende paar weken niet meer zien..
Misschien dat mijn vriend nog wat plekjes weet. Ik zal eens vragen! (:

hetbommeke

Re: Met de auto naar Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:22

Oooh leuk Platja d'Aro, ben ik vroeguh ook geweest met mijn ouders maar toen was ik nog wel heul piep (4 tm 6 jaar)

Zelf vind ik de Gard een mooie streek, ligt op ongeveer 1000 km van Utrecht, mooi glooiend, fijn klimaat, leuke plaatsen in de buurt. Wij zijn daar al een aantal jaren op vakantie geweest met de caravan en gaan dan naar Camping Les Genets d'Or in Bagnol sur Ceze. Eigenaresse is een Nederlandse, getrouwd met een Fransman, voorheen was de camping van haar ouders. Ze verhuren ook sta caravans maar weet niet of dat ook is voor maar 2 a 3 dagen. Verwarmd buitenzwembad

Zelf vind ik de Bourgogne ook een mooie streek maar dat is boven Lyon. Camping L'Eperviere is een leuke. Is een kasteelcamping met staanplaatsen, sta caravans en ook kamers in het kasteel. Binnenbad en buitenbad.

En voor de verandering is de route via Millau ook mooi om te rijden naar Spanje, dan ga je door het Central Massif en de brug bij Millau vind ik altijd zo'n knap staaltje werk.

Genoeg leuke en mooie plekjes :j