Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:30

Hallo,

Wij gaan in november naar thailand, waarschijnlijk geheel zelf.
Nu leek het mij leuk om te kijken wie er ook dit jaar gaan of al eerder geweest zijn en wellicht tips en trucs uit te wisselen.

We willen iig naar bangkok, chiangmay en vanuit daar een trekking p, een national park bezoeken mey wilde dieren, olifantrijden, paar nachtjes eiland etc

Ik ben benieuwd

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:02

alles wat leuk lijkt met wilde dieren zou ik afraden, zo leuk worden ze niet behandeld, en door ervoor te betalen hou je de boel in stand :o ,

er zijn zoveel leuke dingen te doen, ik zou beginnen met een dag en nacht bangkok, ( kan je ff bijkomen ) http://www.13coinsairportgrandresort.hostel.com/

niet superdeftig, wel leuke mensen en heerlijk eten, en ze halen je op van het vliegveld :D.

daarna kan je alle kanten op natuurlijk

wat ik erg mooi vind is richting koh chang ( white sand beach, ) koh tao ook prachtig ,

andere kant op richting pattaya, is rayong erg leuk ( rustig ) rayong resort is een aanrader, vanaf daar naar koh samet ook leuk

ik ga in december weer , heb er al zin in *\o/*

laulau85

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:05

Ben er tig jaar terug geweest (alweer bijna 9 jaar geleden) en wat ik wel een hele gave ervaring vond is de nachttrein van Bangkok naar chiang mai.
Je hebt daarbij verschillende klasses, waarbij je bij de simpelste op een houten stoeltje zit. Wij hadden de slaapcabines. Hierin heb je een bank en krijg je een diner. Daarna komen ze je bed opmaken (achtkant van de bank gaat omhoog een heb je een stapelbed) en s ochtends komen ze weer met ontbijt en ben je er. Vond het wel een hele ervaring en je verliest geen dag met reizen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 20:14

Komen al leuke dingen voorbij.

De slaaptrein willen we inderdaad ook doen. Zijn er nog niet overuit hoe je dat doet met boeken van de trein.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:32

Wij hebben er vorig jaar een paar weken gebackpacked, echt een geweldige ervaring. Wij zijn aangekomen in bangkok en na 2 dagen de nachttrein genomen naar chiang mai, vanuit daar via via naar het zuiden getrokken en de laatste paar dagen op een rustig niet touristisch eilandje gechilled.

Do's:
- zelf ter plekke een hostel zoeken, zo WEINIG mogelijk in nl regelen, want dan betaal je 3 keer teveel :) Je kunt op iedere hoek zeker 2 goedkope hostels vinden.
- Vraag ALTIJD of je eerst de kamer mag zien, wij hebben wel eens rechtsomkeerts gemaakt omdat de schimmel van het plavond afdroop :')
- je kunt het beste daar DEET kopen tegen de muggen, die is sterker dan hier in nl verkocht wordt en geloof me.. ga je nodig hebben
- ( malariapillen hebben wij ( en de meeste reizigers) niet genomen, zou ik ook niet gauw doen. )
- Overal kun je op straat lekker en goedkoop!! eten, pas wel op met vlees en vis, maar wij zijn 0 keer ziek geworden van het eten
- een trekking, die we in chiang mai hadden geregeld, is een absolute aanrader, met een gids ga je een paar dagen de jungle in ( kun je overal boeken in chiang mai) NOTE: Dit moet je niet 'alvast' in Bangkok regelen, dat willen ze wel, maar dan betaal je het dubbele
- wij zijn een dagje mee geweest naar een olifanten-opvang, mocht je zelf een olifantje wassen (L)
- zelf vonden wij Kanchanaburi een van de mooiste steden om heen te gaan, heel veel historie, je kunt dan een tripje naar het death railway niet overslaan, onzettend indrukwekkend, dat vergeet je nooit meer

Don'ts:
- Tigertemple en andere sensatietrekkers met dieren. De dieren worden gedrogeerd en vaak niet goed behandeld
- Pas op met tuktuks, vragen vaak een veel te hoge prijs, vaak is een gouvernment taxi goedkoper en eerlijker
- Pas sowieso heel erg goed op met wie je in zee gaat, je komt er heel snel achter dat er meestal financiele beweegredenen schuilgaan achter een vriendelijke behulpzame 'voorbijganger':)
- zelf vonden wij de toeristische eilanden, zoals ko chang, koi pi pi en de toeristische badplaatsen zoals hua hin, 3 keer niks, je kunt beter kijken naar een minder toeristisch eilandje, veel goedkoper en veel leuker.
- pas op met wat voor bar je binnenloopt... :Y)
- alle national parks zijn ontzettend mooi om naartoe te gaan. Wij zijn naar erawan waterfalls geweest, vlakbij kanchanaburi, prachtige natuur, we hebben daar veel vogels apen, veel hagedisjes en een ontzettend grote varaan gespot!

Heel veel succes en plezier met het voorbereiden van je reis! Als je verder nog vragen hebt staat mijn pb voor je open :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:35

het boeken van de treinkaartjes naar chiang mai vanuit Nl was een mission impossible. ( misschien dat iemand het hier wel weet, maar via die site kwamen wij er niet uit.

Wij zijn op de 2e dag naar het treinstation gegaan waar de trein vertrekt ( hualamphong ) en hebben daar aan de kassa een kaartje gekocht. Dat ging een stuk makkelijker! In het hoogseizoen kan het zijn dat je dan pas een dag later mee kunt, zoals wij.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 20:59

We willen vooraf wel het een en ander plannen maar wellicht niet alles. Blijf het best spannend vinden hoor. Hoor graag nog meer verhalen!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:32

Ik ga 4 maart in mijn eentje naar Thailand om daar een maand te reizen, ben heel benieuwd. Lees hier wel goede tips, thanks :)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:15

Kleine tip: Ik zag gisteren op het nieuws dat oplichting daar aan de orde van de dag is. Maffia achtige praktijken enzo. Let dus goed op!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:14

Wij willen in oktober/november ook op vakantie naar Thailand. Hoe of wat is nog niet bekend. Leuk dat er nu een topic is, kunnen wij een beetje tips en tricks meelezen :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 18:22

Leuk xNatas gaan jullie zelf en heb je al ideen wat jullie willen zien?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:30

Zeg maar Natasja hoor :) We hebben nog geen ideeën (Zijn pas net op het idee gekomen en hebben ons nog niet echt verdiept in het land) Van horen zeggen wel mooie verhalen gehoord over de cultuur en het land vandaar onze keus.
Wel zijn we het er beide over eens dat het wel vakantie moet zijn ook, dus zal er ook een aantal dagen geluierd worden op een stoeltje aan het strand haha :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 18:41

Wij sluiten inderdaad de vakantie ook af met een paar dagen eiland, welke vd velen weten we nog niet. Misschien wel een vd minder bekende

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:55

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:27

super zullke tips zoek ik sassefras ziet er fantastisch uit!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:30

Wij zijn in december/januari 2012 in Hua Hin geweest. Wij hadden een rolstoeler bij ons, maar de mensen zijn daar zeer hulpvaardig (als er een stoepje is, komen ze er direct met 3-4 mensen op afstuiven om te helpen) Het weer is er fantastisch en je gaat je rijk voelen haha. Wij zijn alleen in Hua Hin geweest, rondtrekken leek ons wat lastig met een rolstoeler :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:35

Als je in een taxi op tuktuk stapt en ze vragen of je een stop wilt maken. Niet doen.. Dan loodsen ze je naar een winkel waar ze je bijna opvreten als je niets koopt. Gewoon zeggen, no stops. En als ze zeuren bot zijn.. Ze zien je in de steden als wandelende ATM

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:31

eroslover schreef:
super zullke tips zoek ik sassefras ziet er fantastisch uit!

ik weet er nog veel meer :D , wat wil je graag zien en welke kant op, das vraag 1 natuurlijk

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:33

femo schreef:
Als je in een taxi op tuktuk stapt en ze vragen of je een stop wilt maken. Niet doen.. Dan loodsen ze je naar een winkel waar ze je bijna opvreten als je niets koopt. Gewoon zeggen, no stops. En als ze zeuren bot zijn.. Ze zien je in de steden als wandelende ATM

dat ben je ook :+ , bij elke stop krijgt de chauffeur een benzinebon

ook zonder vragen kom je daar niet zomaar onderuit. beter is om een prive chauffeur te regelen voor zo,n 100 euro per week ben je dan onder de pannen

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:33

Mijn broer is in november in Bangkok geweest. Super leuk daar! :j

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:38

Ik lees ook mee, wil dit jaar ook. Wel backpacken.

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:48

Fietsen in Bangkok is ook echt super leuk! Dan kom je op leuke plekken die je anders niet zo snel zult zien.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:15

sassefras schreef:
femo schreef:

dat ben je ook :+ , bij elke stop krijgt de chauffeur een benzinebon

ook zonder vragen kom je daar niet zomaar onderuit. beter is om een prive chauffeur te regelen voor zo,n 100 euro per week ben je dan onder de pannen

haha jaaa, maar ik ben er toch goed vanaf gekomen. wel een stop? oke, dan stap ikhier uit. dan doen ze het niet. dan geef ik ze wat exra, :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:36

Wij gaan toch ook nog even, 10 dagen en willen naar Koh Chang gaan. Iemand tips voor hotels daar?
Liefst natuurlijk niet te prijzig maar wel een beetje netjes, met airco en aan het strand gelegen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:45

Ik ga ook samen met een vriendin. Ik lees dus even mee!