Wonen en werken in de Spaanse Pyreneeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marja

Wonen en werken in de Spaanse Pyreneeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:58

Klinkt goed, die titel, en dat is het ook! Precies 3 jaar uit Nederland weg, en nog geen seconde spijt gehad. Alles wat iedereen schrijft over heimwee, over de realiteit van het leven in het buitenland... Natuurlijk zijn we geen 3 jaar op vakantie, maar alle dagen geven nog steeds hun momenten van vakantiegevoel. Dan word je plotseling geraakt door het uitzicht, door de dieren die hier in het wild leven, het kan door van alles zijn. En dat besef van vrijheid is heerlijk.

Afbeelding
Ons huisje naast de rivier

Natuurlijk werken we veel, maar het voordeel van ‘eigen baas zijn’ en ‘vanuit huis werken’ is dat je het zelf in balans kan houden. En nu we ook nog eens sinds de zomer een hondje hebben, is het helemaal gemakkelijk om tussendoor lekker uurtjes de bergen in te gaan en te genieten van het zonnetje en de weidsheid.

Afbeelding

Iemand schreef eens: ‘als de zon schijnt is het gemakkelijk om gelukkig te zijn’, en daar ben ik het zo mee eens. En doordat we hier in het Noorden van Spanje in de bergen wonen hebben we evengoed 4 echte seizoenen, met zoals nu zelfs een pak sneeuw erbij.

3 seizoenen hebben we ‘onze’ bed en breakfast gedraaid, en na ontelbare ontbijtjes klaarmaken en kamers op orde maken, hebben we besloten dat we het vanaf aankomend seizoen groter gaan aanpakken. Niet meer zelf 1 bed en breakfast draaien, maar doen waar we nog veel beter in zijn: de mooiste vakantiehuizen, bed & breakfasts en appartementen in de hele regio vullen met nederlandstalige gasten! Wij ontvingen immers veel meer reserveringen dan we aankonden, terwijl onze bevriende spaanse huiseigenaren door de crisis geen spaanse toeristen meer kregen. Het is bijzonder dat de Spaanse Pyreneen door veel nederlandse mensen nog niet ontdekt zijn, en het hier zelfs in het hoogseizoen rustig is en je de bergen en de natuur voor je zelf hebt. Maar ondertussen wordt het voor veel locale spaanse mensen hier ieder jaar lastiger om het hoofd boven water te houden.

Ons antwoord op deze uitdaging is: Top of the Pyrenees (http://www.topofthepyrenees.com), een portal website waarop we de regio promoten en de mooiste accommodaties aanbieden. In januari zijn we live gegaan en ja hoor, de reserveringen kwamen direct binnen. Wie zei dat ook alweer? ‘I love it, when a plan comes together’ haha.

Dus als je nog op zoek bent naar een mooie vakantiebestemming, juist ook in het voor- of najaar, waarom niet eens naar de Spaanse Pyreneeen? Je zult je welkom voelen en een onvergetelijk mooie vakantie hebben als je van lekker eten en drinken en ongerepte ruige natuur houdt!

Afbeelding
Vale gier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:13

*doet ogen dicht*

Waauuww wat woon je mooi *\o/* , zal nooit mijn familie meekrijgen maar wat gaaf!

Hoever is barcelona btw? lijkt niet zo gek ver...

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:24

takkie_muis schreef:
Hoever is barcelona btw? lijkt niet zo gek ver...

Barcelona is twee en een half uur met de auto bij ons vandaan, dus dat is idd niet ver. Veel gasten combineren een vakantie hier met een paar dagen Barcelona, mooie combi van natuur en cultuur, zee en bergen.

Maar zelf vliegen we ook vaak op Zaragoza, dat is 2 uur hiervandaan en een kleine luchthaven waar je zo doorheen wandelt, ideaal.

Goof

Re: Wonen en werken in de Spaanse Pyreneeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:03

Wow, wat woon je schitterend en wat een prachtige omgeving.
Ik zal je zeker in mijn achterhoofd houden.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 22:18

Goof schreef:
Wow, wat woon je schitterend en wat een prachtige omgeving.
Ik zal je zeker in mijn achterhoofd houden.

Dankjewel! En als je meer wilt weten, vraag gerust.
Als je het leuk vindt, kun je Top of the Pyrenees bijv. liken op Facebook, dan zie je status-updates, als we bijv. nieuwe excursies of vakantiehuizen toevoegen.
Dit is de link: https://www.facebook.com/TopofthePyrenees en dan nog even op 'vind ik leuk' klikken.