Leuk, bijzonder hotel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Leuk, bijzonder hotel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 15:34

Eind van deze maand zijn mijn vriend en ik een jaar bij elkaar en om dat te vieren wil ik graag 1 of 2 nachtjes weg.

Maar naar waar?
Hebben jullie leuke tips en adviezen?

Ik zat eerst te denken aan Maastricht maar misschien is een thema hotel ook leuk.

We zijn beide actief en vinden heel veel dingen leuk (restaurants, musea, dierenpark). Aangezien het einde van deze maand is denk ik wel dat ik moet rekening houden met wintersweer. Enige wat mijn vriend echt niet leuk vindt is een sauna (prive sauna zou hij wel voor te porren zijn). Verder heeft mijn vookeur Nederland want we gaan met ov en ik ben student dus kan gratis reizen binnen NL.

Amsterdam valt ook af want daar wonen we :+

Dus, waar zijn jullie wel eens geweest wat aan te raden is?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:39

Mijn vriend en ik zijn naar de winterefteling geweest en hebben gelogeerd in De Joremeinshoeve. Elke kamer heeft daar een ander thema, restaurant is luxe, lekker maar ook nog wel betaalbaar. Plus dat de winterefteling best wel leuk is :)

http://www.joremeinshoeve.nl/

Rozanne

Re: Leuk, bijzonder hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:41

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:42

Hmm ik ga dit topic even volgen. Ik en mijn vriend zijn 2 februari 5jaar samen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:45

Bij ons om de hoek (in Utrecht) zit hotel Badhu. Elke kamer heeft een eigen kleur, alles is dus in dezelfde kleur. Kamers zien er echt supermooi uit! Kost rond de 125euro per nacht per kamer, niet goedkoop dus.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 15:45

De winterefteling dat is een goeie tip! Romantisch ook :D

@ Rozanne voorkeur is Nederland aangezien ik nog een maandje student ben en dus gratis kan reizen en vriend met 40% korting. Maar Parijs staat zeker op de planning dit jaar dus ik ga het Hotel opslaan bij mijn favorieten

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:47

LZP --> BEU

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:09

Hm, was te verwachten maar Winter Eteling + overnachting is nog vrij prijzig (€240 per nacht, incl ontbijt en beide dagen entree). Is dat het waard?
Nog meer bokkers ervaring met de Winter Efteling?

Zat ook te denken aan nachtje/weekendje naar een Waddeneiland (lekker visje eten en wijntjes drinken, wadlopen, huifkartocht en strandwandeling).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:11

Met de winterefteling hebben wij niet in het hotel zelf gezeten :n Maar er zijn wel goedkopere hotelletjes in de buurt :) Entree is wel hoog, maar daar zijn wel kortingskaarten voor te vinden :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:33

Oja, dat is ook een slimme optie :j

Op zich zou Parijs overigens wel kunnen want je kan relatief goedkoop en snel met de trein reizen.
Maar Parijs is verder toch ontzettend duur?
Wel heerlijk om weer naar het Loevre te gaan en natuurlijk de Eifeltoren <3

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:36

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:45

Als je toch Maastricht in de planning had, het hotel van de hogere hotelschool is een enorm gaaf hotel! Elke kamer is anders en echt super leuk gedaan! :)
Even gezocht, het is in chateau bethlehem!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 22:48

@r_oo_sj_e: Helaas hadden ze geen kamer beschikbaar op de 31ste, verder zoeken dus :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:09

Afgelopen september zijn wij een paar dagen naar Texel geweest. Wij zaten in Hotel Zeerust ( www.hotelzeerust.nl ). Leuk hotel, vlakbij het strand en restaurantjes e.d.
En ik ben laatst in Coevorden geweest http://www.kasteelcoevorden.nl/hotel_de_vlijt/5/ Vonden we ook erg leuk. Je slaapt in het oude graanpakhuis. Dit hoort bij Kasteel Coevorden, maar dat ligt er wel ca. 100 m vandaan. Het ontbij e.d. is in het kasteel.

We hadden dat geboekt via www.boekvandaag.nl . Die bieden sowieso vaak wel leuke hotelletjes voor niet al teveel geld aan.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:14

Ik ben in het voorjaar met mijn vriend naar kasteel de Hoogenweerth geweest in Maastricht. Super leuk kleinschalig hotelletje in een kasteel. Hele vriendelijke mensen en gaaf ingerichte kamers :D

http://www.kasteeldehoogenweerth.nl

edit: link

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:15

In Almelo heb je preston palace, ik geloof dat je bij overnachting ook toegang krijgt tot al hun fasciliteiten. Hotel zelf heeft wel heel veel, tropisch zwembad, indoor kermis, bowlingbaan, midgetgolf, bioscoop etc., maar Almelo zelf heeft weinig bijzonders te bieden, daarbij zit je nog wel een eindje van het centrum af.