Vakantie Suriname 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Vakantie Suriname 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 14:43

Deze zomer gaan we (mijn ouders, 2 broertjes (dan 17 en 18) en ik), op vakantie naar o.a. Suriname.
We gaan eerst 1 week Curacao (want daar ga ik stage lopen in de 10 weken daarvoor) en dan door naar Suriname voor 2 weken.
Nou zijn we een beetje op onderzoek uit aan het gaan, wat nou echt de moeite waard is om daar te bezoeken.
Wat zijn echte aanraders, wat is een must see, en wat zijn juist afraders?
We hebben ook nog geen vakantiehuis geboekt, dus als jullie daar nog tips voor hebben horen we het graag.
We gaan de 2e week van juli.

We houden van natuur, cultuur, beetje relaxen en vooral op onderzoek uit gaan, dus tours doen.
Maar we kunnen geen zware activiteiten doen zoals pittige wandelingen oid.

Ben benieuwd naar ervaringen!
Ik heb al bij de zoekfunctie gekeken en een paar dingen gevonden, maar ik ben benieuwd naar recente ervaringen.

mbkaatje

Re: Vakantie Suriname 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:48

Mijn vader is er een aantal jaar geleden geweest en die heeft toen o.a. een tour naar de jungle gemaakt. Georganiseerd en het was een dag of 3. Dat vond hij erg indrukwekkend.
Misschien is dat wat.

Verder ben ik zelf nog nooit geweest, dus kan ik je verder niet helpen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:20

Dat klinkt inderdaad wel gaaf! K ga ff kijken bij welke organisatie ze zoiets aanbieden :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:44

Mooi!
Daarin kan ik je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Mijn vader was daar met een paar van zijn zussen en die hebben alles geregeld.

Veel plezier in ieder geval. Ik zou er ook nog graag eens heen willen, ik heb daar nog een paar neven wonen.

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:40

vorig jaar ben ik naar Suriname geweest met mijn vader en broertje, mijn vader komt daar elk jaar rond de herfstvakantie voor zijn werk.
We sliepen in Paramaribo in de Residence Inn, erg tevreden over! ik hoorde dat Torarica(?) ook een goed hotel was
we zijn maar 4 dagen in Paramaribo geweest, daar hebben we wat geshopt en een dolfijnentour gedaan. een keer een tour langs een plantage was ook leuk hoorde ik, verder zijn de mensen daar erg vriendelijk en die weten ook wel leuke dingen om te doen daar
daarna zijn we de binnenlanden ingegaan met deze organisatie:
http://www.jungleresortpingpe.com/
eerst met een auto naar een 'haven'plek gebracht en daarna met de kano naar het resort gegaan. het is niet heel luxe maar staat wel dicht bij de lokale bevolking daar. mensen van het dorpje aan de overkant koken enz (eten was echt heerlijk) en komen een avond langs om te zingen en te dansen
heel mooi en rustige plek, vanaf daar zijn we naar watervallen gegaan om te zwemmen en een school en een dorpje bezocht. verder hebben we een wandeltocht van 14km gedaan de jungle in en daar overnacht, heel gaaf!! maar je zegt geen zware activiteiten te willen doen, dus dat zou ik laten :P
hoop dat je hier wat aan hebt :) als je nog vragen hebt stel ze gerust!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 22:25

Vergeten hier te reageren,
maar super bedankt voor je reactie! :D Ik ga ff die site doorspitten!
Hier kunnen we denk ik wel wat mee.
We hebben waarschijnlijk een huis geboekt bij paramaribo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 12:13

Iemand ervaring met een 6-daagse tour in Suriname?
Wij willen een 6-daagse tour doen, maar geen idee wat/hoe/waar xD
Denk alleen niet dat wij het type zijn om in een hangmatje in de bush bush te overnachten, of pittige mountainbike tours te doen (moeder heeft astma) xD Dat zie je wel heel veel bij die meerdaagse tours.