Goed verblijf in Tenerife of Kos, ervaringen/tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Goed verblijf in Tenerife of Kos, ervaringen/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:55

Hallo Bokkers,

Een vriendin & ik willen de eerste keer op vakantie zonder ouders. Gisteren naar de vakantiebeurs geweest (met 1 ouder erbij) en wij willen nu naar Tenerife of Kos.

Wij willen geen standaard ''jongeren'' vakantie met s.ex, drugs & Rock and Roll. Keertje of 3/4 uitgaan vinden we leuk, voor de rest willen we vooral veel dingen ondernemen/bezoeken/bekijken op het eiland. De bedoeling is dat we 12 dagen gaan (dus dat je daar ongeveer 10 dagen echt vakantie viert als je de vliegreis eraf trekt), ongeveer dus anderhalve week. De periode dat we willen gaan (ook i.v.m. kosten) is Juni. Op de 28ste/29ste zouden we kunnen vertrekken en moeten weer uiterlijk 11 Juli terug zijn.

Maar nu? All-Iclusive? Of toch alleen Appartement met ontbijt? Of zonder ontbijt? Wat is wijsheid? Is All-Inclusive wel zo handig en krijg je wel waar voor je geld? Wat zijn jullie ervaring? Wat raden jullie aan of af? Tips?

Dat een vakantie geld kost en we niet voor 300 euro kunnen overnachten, dat weten we, we zijn wel reëel. We hoeven zelf niet super-deluxe te zitten met 5 sterren, minimale ''eisen'' zijn schone kamers met schone badkamer en een zwembad. En niet mega afgelegen. 10 minuutjes lopen van het strand af zou fijn zijn,

We vinden het vooral belangrijk dat alles SCHOON is, dat het iets ouder is, oke, dat kan maar geen kapotte stoelen bij het zwembad en ook geen kapotte lakens of kakkerlakken op de kamer, heb niet zo'n zin om Red mijn vakantie te moeten bellen.

Wie wilt zijn ervaringen delen?
Alvast bedankt!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:04

ik ben vorig jaar naar Kos geweest met mijn vriend en ouders, we zaten toen in studio complex Olympia.
het was er super gezellig, je hebt er 2 pers. kamers met balkon, keukentje, badkamer met douche en slaapkamer met 2 bedden ook heb je een klein tafeltje met stoelen. er is een eigen zwembad en een barretje met erg leuk personeel, ze hebben ook familie met een restaurant dus je kan daar ook uitgebreide maaltijden bestellen. je zit zo'n 5 min. lopen vanaf de echte stad maar het eerste restaurant is op 1 min. lopen. je kunt er ook fietsen, scooters, quads en auto's huren en de restaurantjes zijn erg goedkoop (lees: 60 euro voor 4 personen met hoofd & voorgerecht en 2 drankjes). De mensen zijn er ook erg vriendelijk in de stad en het strand is zon 10 min. lopen, maar met fiets ben je er zo! je hebt trouwens ook meerdere stranden :)

edit : link http://vindeenreis.nl/griekenland/kos/kos-stad/olympia

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:06

Rosannee_ schreef:
ik ben vorig jaar naar Kos geweest met mijn vriend en ouders, we zaten toen in studio complex Olympia.
het was er super gezellig, je hebt er 2 pers. kamers met balkon, keukentje, badkamer met douche en slaapkamer met 2 bedden ook heb je een klein tafeltje met stoelen. er is een eigen zwembad en een barretje met erg leuk personeel, ze hebben ook familie met een restaurant dus je kan daar ook uitgebreide maaltijden bestellen. je zit zo'n 5 min. lopen vanaf de echte stad maar het eerste restaurant is op 1 min. lopen. je kunt er ook fietsen, scooters, quads en auto's huren en de restaurantjes zijn erg goedkoop (lees: 60 euro voor 4 personen met hoofd & voorgerecht en 2 drankjes). De mensen zijn er ook erg vriendelijk in de stad en het strand is zon 10 min. lopen, maar met fiets ben je er zo! je hebt trouwens ook meerdere stranden :)

edit : link http://vindeenreis.nl/griekenland/kos/kos-stad/olympia

Okee, thnx, ga eens googelen op die appartementen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:07

Mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Tenerife :) we hebben een hotel met halfpension,
in 2011 zijn we naar Kos geweest. was wel leuk, maar verder niet wezen stappen....wel goede restaurants en de kroegjes zagen er wel leuk uit...
In kos hadden we all inclusive, maar we hebben er weinig gebruik van gemaakt... het eten vonden we namelijk echt niks aan daar in het hotel
in Kos zaten in Atlantis Beach en in Tenerife zitten we straks in Dreamplace Noëlia Sur, zijn allebei 4 sterren :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:10

ik ben naar tenerife geweest echt veel te doen en niet duur (3 gangen diners voor 7 a 10 euro de man is gemakkelijk mogelijk) wij zaten in compostella oid was goed geregeld, aardige mensen enzo. Vrienden zaten in club flamingo dat was niet zo heel duur en ook heel erg leuk en goed en heel dicht bij strand en centrum.

Wiwabalia

Re: Goed verblijf in Tenerife of Kos, ervaringen/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:15

Bedankt voor alle tips, gaan we zeker eens op googelen, vriendin d'r voorkeur ligt bij Tenerife, mij maakt het niet zoveel uit, zolang het maar wel schoon is en een zwembad op de accomodatie en op loop-afstand strand en centrum is ook handig. :j

Ilse

Re: Goed verblijf in Tenerife of Kos, ervaringen/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:46

Wij hebben in Kos in het Continental Palace gezeten :)
Was all inclusive en is super goed bevallen!
Zwembad bij het hotel, strand aan de overkant van het hotel en Kos-Stad was een klein kwartiertje lopen. Stopt ook een bus (openbaar vervoer in Kos is heel goed!) voor de deur en dan ben je voor 20 cent zo in de stad :D