Home Away betrouwbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Home Away betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 12:00

2009 zou mijn eerste vakantie in het buitenland met vrienden worden.
Ik helemaal enthousiast, wij een vakantie boeken *\o/*.
Bleken we te zijn opgelicht en bleek het huisje niet eens te bestaan.
Nu ben ik natuurlijk daar wel heel huiverig voor geworden dat ons dat nog een keer zal over komen.

Wij willen nu een vakantie huisje gaan boeken via de site Homeaway.
Maar eigenlijk is dit gewoon een soort marktplaats, waar er denk ik geen controle op echtheid is etc.
We hebben al een huisje gevonden en al contact gehad met de eigenaar.
Maar als je dan op internet verder kijkt, staat het huisje op meer sites (niets vreemd aan), maar dan voor hele verschillende bedragen aangeboden.
Varierend van 4000-7000.
Best verdacht, al zeg ik het zelf :').
Nu hebben wij natuurlijk al een naar verleden, en kijk ik er misschien niet nuchter genoeg tegen aan.

Nu is bokt vol met nuchtere mensen _/-\o_, dus iemand die hier iets slims op te zeggen heeft?
of
Misschien iemand die dit leest die ervaringen heeft met home Away? en of er nog een soort van garantie is als je wel opgelicht blijkt te zijn :')?

RelarDevi

Re: Home Away betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:20

Als je thuis komt is je 'home away' :P

(Geen ervaring trouwens)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:22

geen ervaring, maar waarom niet boeken via iets bekends? of bijvoorbeeld booking.com?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 12:26

Floemii schreef:
geen ervaring, maar waarom niet boeken via iets bekends? of bijvoorbeeld booking.com?

We hebben al op heel veel dingen gezocht, maar niets wat aan onze eisen voldoet :).
We willen bijvoorbeeld het liefst een huisje/stacaravan op een camping en anders een vakantie huis bij een stad.
We zijn met 8 personen, en willen bij elkaar in 1 gebouw, dus niet bijvoorbeeld 2 caravans etc.
Sowieso geen hotel of appartement.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:50

Mjetterd schreef:
Floemii schreef:

We hebben al op heel veel dingen gezocht, maar niets wat aan onze eisen voldoet :).
We willen bijvoorbeeld het liefst een huisje/stacaravan op een camping en anders een vakantie huis bij een stad.
We zijn met 8 personen, en willen bij elkaar in 1 gebouw, dus niet bijvoorbeeld 2 caravans etc.

poeh dat zijn inderdaad lastige eisen, zelf heb ik prima ervaringen met beachmasters.... (ik zat met 6 personen midden in de stad, maar was wel een appartement. hele goede service. )
Veel succes met je zoek tocht!
ps. google is je beste vriend, probeer te zoeken naar reviews van het huisje en kijk of het huisje ook op booking.com staat. probeer ook ervaringen te googlen van mensen met die met homeaway zijn gegaan!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 12:55

Floemii schreef:
Mjetterd schreef:

poeh dat zijn inderdaad lastige eisen, zelf heb ik prima ervaringen met beachmasters.... (ik zat met 6 personen midden in de stad, maar was wel een appartement. hele goede service. )
Veel succes met je zoek tocht!
ps. google is je beste vriend, probeer te zoeken naar reviews van het huisje en kijk of het huisje ook op booking.com staat. probeer ook ervaringen te googlen van mensen met die met homeaway zijn gegaan!

Haha klopt, we zijn niet heel erg makkelijk. Maar er zijn toch wel veel vakantie huizen die aan onze eisen voldoen, maar die staan bijna allemaal op homeaway :).
We zijn inderdaad al op google aan het zoeken, veel positieve verhalen van mensen over homeaway. Maar omdat elk huisje een andere eigenaar heeft kun je er niet van uit gaan dat alles van home away dan positief is.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:57

ehmm...ik hoop dat het een goeie site is want ik heb onze vakantie voor dit jaar ook daar geboekt :S

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:10

Marisje76 schreef:
ehmm...ik hoop dat het een goeie site is want ik heb onze vakantie voor dit jaar ook daar geboekt :S

Haha *\o/*, ik lees heel veel positieve reacties hoor (om je even gerust te stellen).
Maar het specifieke huisje die wij nu willen boeken is misschien wat vreemd, omdat hij op meerdere sites voor verschillende bedragen staat aan geboden.
Dus ik vroeg me af of er vanuit home away ook gecontroleerd werd op betrouwbaarheid? Of dat elke gek daar wat fotos van een huis op kan plaatsen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:53

Wij staan met onze 2 huizen hier in Noordwijk ingeschreven bij Home Away. Maar het is een hele rare organisatie. Lukt bij ons ook steeds maar niet. Het ligt ook eerder aan de organisatie dan aan de verhuurders zelf want we horen er meer mensen over dat het allemaal zo moeilijk gaat...

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:32

ik weet wel dat familie van mij hun huisje verhuren via die site, en die bestaat echt hoor, heb er zelf ook al gelogeerd.
ik weet niet waar je op vakantie wilt maar dat is in duitsland :)