Azoren, ervaringen gezocht :D Mag met foto's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Azoren, ervaringen gezocht :D Mag met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:41

Hoi! Wij hebben ons oog laten vallen op de Azoren! Om daar een week naar toe te gaan. Ik hoor graag tips en ervaringen over de Azoren want we willen graag meer te weten komen over het eiland. We willen natuur zien, stranden om op te liggen en mij vriend wilt graag mountainbiken :D
Brand los :D

Anoniem

Re: Azoren, ervaringen gezocht :D Mag met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:28

Helemaal niemand? Dat is nou jammer!!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 02:41

Eh... nou... ze maken er hele goede kaas! Die wordt hier veel in de supermarkten verkocht, mag 'm graag eten.
Ik heb geen ervaring met de Azoren Joolien maar ik denk dat het heel mooi is.
Gewoon proberen lijkt mij, voor 'n week moet dat toch lukken?

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 03:31

hahah bokt geeft antwoord op veel vragen maar voor dit soort vragen kan je beter bij een ander forum zijn :http://www.wereldwijzer.nl/

hobby paarden (vooral n eigen paard hebben) en reizen zijn twee dingen die bar slecht samen gaan weet ik naar ervaring (zit momenteel in vietnam, mis mn paardje suuuuper).

Ik heb vorig jaar ook het een en ander uit lopen zoeken over de azoren. leek me echt tof om daar heen te gaan, nog een beetje vrij van de vele toeristen.

volgens mij is het goed te doen om daar te reizen. rede waarom ik er niet heen ben gegaan is dat toen ik wou boeken de tickets ineens 3x zo duur waren geworden. dus een tip: vroeg boeken!! dan zijn ze echt maar 200 euro ofzo.

succes met je zoektocht!

ennuh als je bent geweest, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen, want het staat ook nog op mijn wish-list.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:17

Naar welk eiland wil je gaan? Wij zijn naar São Miguel geweest in het plaatsje Povoação en hebben echt een top vakantie gehad! De mensen zijn erg open en vriendelijk en het eten is er ook erg goed. We hebben het hele eiland gezien en het is dus een aanrader om n auto te huren! Ik zal eens even enkele foto's opzoeken voor je....

Wat echt een aanrader is (althans, wij waren daar achteraf erg blij mee) is om mee te gaan op whale watching, helaas hadden wij niet het geluk om een whale te zien (dag ernaar hebben ze er wel een gezien) maar we hebben wel een hele pod met common dolphins gezien die aan het jagen waren, er zaten ook erg veel baby dolphins bij en dat was erg mooi om eens mee te hebben gemaakt. De whale watchers zitten er het hele jaar om alle soorten dolfijnen, whales en alle andere zeedieren in kaart te brengen.

Als ik mn foto's gevonden heb (ergens op n back up) zal ik er wat posten voor je....

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:59

hey,

ik zat met precies dezelfde vraag :)

Wij zitten er ook over te denken om naar Sao Miguel te gaan. Enige wat ik mij afvroeg: is het eten daar ook duur?
Wij willen graag logies met ontbijt zodat we in het hotel maar ook ergens anders kunnen eten. Ik zou alleen wel willen weten hoeveel het eten daar gemiddeld kost zodat ik dat mee kan nemen in het kostenplaatje. Laatste keer richting het zuiden zaten we op Zakynthos en daar at je een 3 gangen menu voor €10 pp :D

Nu maar weer even verder googlen...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:26

Het is natuurlijk een eiland he?? Dus alles wat ze niet zelf kunnen produceren zal aangevoerd moeten worden per boot of vliegtuig. Dus het is logisch dat het op het eiland allemaal veel duurder zal zijn als op het vasteland. Hier kun je ook voor een paar euro uit eten gaan, vaak ben je helemaal klaar voor nog geen 15 euro. Eilanden zijn altijd duur.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:28

Wij zaten ook in n hotel met alleen logies en waren als we uit eten gingen tussen de €10 en €15,- pp kwijt, dit was dan wel een 3 gangen menu.
Wij vonden het helemaal niet duur, als je het gaat vergelijken met wat je hier in Nederland betaald valt t allemaal reuze mee.....

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:33

Jup hierzo,

Wij zijn paar jaar geleden op Sao Miguel geweest. Erg mooi eiland, ook klein. Fijne mensen en fijne sfeer. We hebben walvissen en dolfijnen gespot, was geweldig.

Qua weer kun je er niets over zeggen. Ene moment is het heerlijk en 5 minuten later is alles grauw en mistig. Als je ook vraagt aan de bewoners wat voor weer weer het is zeggen ze altijd 'nou op dit moment schijnt de zon' haha.

Hier nog een oud topic van mij die ik had gemaakt na thuiskomst van de walvissen en dolfijnen
[BB-ITP] Onvergetelijke ervaring, Wilde walvissen en dolfijnen....

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:35

edit: wauw, mooie foto's supersuup!

en bedankt voor jullie antwoorden, ik had mijn antwoord al getypt en jullie stukjes nog niet gelezen... :o

Die prijzen vallen mij reuze mee!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:39

Sao miguel is ook erg goedkoop qua eten :) weet niet meer exacte prijzen, maar stukken goedkoper als hier, stonden wij toen ook van te kijken

Edit: wij waren in mei geweest, omdat we toen midden in het trekseizoen zaten van de walvissen die we graag wouden zien

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:48

Ik ben september vorig jaar samen met mijn moeder naar het eiland Terceira geweest. Ik vond het een prachtig eiland. Het weer viel helaas een beetje tegen, veel bewolking en heel veel wind. Wel mooie natuur en veel gelegenheid tot wandelen. Ik vond het wel jammer dat er verder weinig vertier was. Geen boulevard met winkeltjes of iets dergelijks. Ook wij zijn de zee opgegaan om walvissen en dolfijnen te spotten. Helaas geen walvissen gezien maar wel heel veel dolfijnen, echt geweldig!!

http://www.youtube.com/watch?v=TwniamTo ... rK75soIxnA
Filmpje van het dolfijnen spotten ( sorry muziek is echt vreselijk, maar anders hoorde je alleen maar heel veel wind). Er waren heel veel dofijnen maar het was moeilijk ze in beeld te krijgen omdat de zee echt heel ruw was ( tropische storm Nadine hing in de buurt)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:55

Mijn ouders zijn afgelopen september 3/4 weken geweest en hebben zowat elk eiland gezien, zowel met de boot als het vliegtuig gereist. Ik wil wel wat foto's en ervaringen pb'en als je dat wil, ga hun vakantiefoto's niet zomaar op bokt gooien.
Ze willen sowieso nog eens terug, hadden verschrikkelijk slecht weer die drie weken (regenseizoen was te vroeg en hadden last van een orkaan), maar ze vonden het zo mooi dat ze zeker weer teruggaan!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:17

meld me ook even.......
misschien dt er nog iemand langskomt met leuke tips / ervaringen

ik heb van de week geboekt om er in september heen te gaan, en dan naar terceira

@supersuup: wat een geweldige foto's heb je gemaakt
(ben 2 jaar terug op kroatie geweest en daar ook tussen de dolfijnen gevaren, maar kreeg ze niet mooi op de foto helaas)