Ik weet het niet meer! Mijn vriend en ik zijn net terug van 4 weken backpacken in Thailand, en wat doe je dan als je thuis komt? Juist, een nieuwe vakantie uitzoeken. Nu hebben we wat eisen, namelijk:
-november / januari (tot half december mag ook, maar met kerst wil ik thuis zijn)
-een beetje fatsoenlijk weer (ik hoef geen constante 40 graden, maar wil ook niet alleen regen)
-backpacken (wel met gewone kamers, we gaan niet op slaapzalen)
-absoluut géén groepsreis
-een veilig land
-minimaal 3 weken, maar liever 4
-budget tot ongeveer € 2500 per persoon
Omdat we dit jaar naar Azië zijn geweest, lijkt het mij leuk om nu eens de andere kant op te gaan, richting Midden- of Zuid-Amerika. Ik heb een lijstje gemaakt met een aantal landen die ons aantrokken, maar veel vielen ook weer af:
Cuba
Het lijkt ons nog altijd super om 4 weken rond te trekken op Cuba. Maar gezien de "toeristen Peso" die ze hanteren valt dit land gewoon buiten ons budget.
Belize - Guatemala - Panama
Belize is erg duur, dus helaas kunnen we daar geen 4 weken blijven. De combinatie met Guatemala en Panama zou de reis betaalbaarder maken, maar ook een stuk minder veilig. Zijn er bokkers met ervaring met backpacken in deze landen?
Peru
Mijn favoriet! Ik had al een heel reisschema bedacht, mooi strand gevonden, een goed bedrijf om de Inca-Trail te doen.. En toen vertelde mijn moeder een verhaal van iemand die zij laatst sprak: die vrouw had een week in Peru gezeten omdat haar zoon trouwde met een Peruviaanse en zij vond het er zo eng. Elke avond stond er zwaarbewapende beveiliging voor haar hotel en gingen er 8 sloten op de deuren. Ja... En dat is dus precies wat ik niet wil. Bewaking prima, maar als ze AK-47's nodig hebben om mij te bewaken is mijn lol snel verdwenen, Maarja als dat alleen in Lima het geval is, tsja, so what? Dan slaan we Lima over. Maar helaas kan ik hierover heel weinig vinden op internet, dus ben ik op zoek naar ervaringen van andere bokkers!!
Elk ander land in Midden- of Zuid-Amerika
Tot hier ging mijn zoektocht. Of eigenlijk niet helemaal, ik heb nog gezocht naar de Galapagos eilanden. Maar dan zijn we in 1,5 week al door ons budget heen, dus dat is geen optie. Argentinië lijkt me ook super, maar daar heb ik nog weinig over opgezocht. Dus als jullie daar tips over hebben?
Laos - Vietnam - Cambodja
Onze laatste optie. Als al het voorgaande niet werkt, gaan we deze reis maken. Simpelweg omdat we daar al veel over weten en dat het ons een fantastische bestemming lijkt. Waarom dan toch liever de andere kant op? Ik weet niet, een of andere rare kronkel in mijn hoofd wil nu graag de andere kant van de wereld zien...
Kortom, ik wil graag wat tips en ervaringen van bokkers. Ook als jullie een suggestie hebben die niet in mijn lijstje staat. Maar, mijn eisen hierboven zijn wel harde eisen. Ik heb dus niets aan tips als: ga in juni georganiseerd naar Australië. Vast heel leuk, maar niet ons ding én veel te duur.
Ik hoop dat ik van jullie bruikbare tips krijg!!