Student alleen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Student alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:50

Hoi!

Ik ben een studente van 18 jaar. Nu heb ik een niet al te grote vriendengroep maar ik vermaak me prima.
De laatste jaren ben ik nog meegegaan met mijn ouders op vakantie, maar die gaan nu niet meer. Ik zou met 3 jongens naar Spanje gaan dit jaar, maar zij weten nog niet of ze wel genoeg geld hebben.
Ik wil dermate graag een weekje weg dat ik zat te denken aan een groepsreis.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Zeker als 18 jarig meisje wil ik graag veilig zijn en goede leiding hebben. Ook ben ik opzoek naar reizen met leeftijdsgenoten, maar niet een groepsreis waar je eigen vrienden mee neemt. Echt alleen met een groep dus :')
Vakantiebestemmingen die mij aanspreken:
- natuur
- rondreizen
- safari
Ik ben dus niet opzoek naar een zogenaamde "zuipvakantie"

Ik hoop dat iemand mij kan helpen op zoek naar een leuke vakantie voor in de zomervakantie :D

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Andewi

Re: Student alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:52

volgens mij kun je dan via FOX reizen hele leuke vakanties boeken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:56

Via Mambo kun je ook dit soort reizen boeken. Wel tof dat je gewoon gaat!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:01

Super bedankt! Ik heb ook al een leuke plek gevonden in Portugal, eerst paps en mams maar overtuigen..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:09

Helaas zijn allebei de site's niet helemaal wat ik zoek.
FOX doet vanaf 2 personen en bij Mambo is de leeftijdscategorie voor de rondreizen te hoog..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:11

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:14

Aah ik zie het! De site komt op mijn lijstje :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:20

Fox heeft ook singlesreizen ;)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:29

Klinkt wel erg leuk! En ik denk dat je ook veel nieuwe mensen leert kennen zo :)
Knap van je dat je dat durft, gewoon gaan met die banaan en wie weet wat het je brengt voor avontuur :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:55

Ik heb toen ik 19 was een singlereis met FOX naar Indonesië gemaakt, super naar mijn zin gehad! :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 02:08

Hoi suus_pepper, die leuke plek in Portugal... waren wij dat toevallig?
Maakt niet uit... als je het leuk vind, zie www.sonhocabana.nl zou je ook hier je vakantie kunnen vieren.

Je hoeft ook niet persé het chalet te huren, maar zou ook kunnen overwegen op het appartement te huren in ons eigen huis. Dit biedt je, omdat je alleen bent, wat meer gezelligheid, aanspraak en we kunnen overleggen wat je zou willen doen en je daarbij helpen. Deze plek is behoorlijk centraal, ligt middenin de natuur en je kunt van hieruit echt heel veel ondernemen. Maar ook 'n dagje strand etc. behoort tot de mogelijkheden.
Het zijn allemaal maar ideeën, in overleg is veel mogelij ;-))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 02:25

Er zijn zat plaatsen waar je naartoe kan.. Ben als 18 jarige en 155cm klein gewoon alleen naar Gozo/Malta geweest voor 4 weken. Heel leuk, had me toen gewoon aangemeld bij een duikschool en je kan gewoon de bus overal naartoe nemen, geloof dat het maar 7 euro was per week.

Dat appartement huren in iemands huis zou ik niet doen, je bent 18, je staat gewoon op je eigen benen :D Vooral als je alleen bent is het juist makkelijker om mensen te ontmoeten, als je met een groepje bent is het al snel 'intimidating'.

Wil je toch echt een groepsreis, ik hoor heel veel goede dingen over FOX inderdaad. :) Geloof dat ze wel duur zijn.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 04:50

je hebt ook singlereizen.nl kun je ook je leeftijd invullen en niet heel duur? :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 05:08

En sawadee heeft geloof ik ook singlesreizen maar die hebben volgens mij wel alleen maar 'verre' reizen.
Maar een vriend van me (24) is laatst met zo'n singlesreis van sawadee naar ijsland geweest en die heeft echt een super vakantie gehad!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 06:19

Je kan ook met labyrinth naar Zweden. Heb ik een paar jaar geleden gedaan en is onwijs goed bevallen! Lekkere actieve vakantie in de natuur, heerlijk!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:51

Je kunt met Vinea ook op vakantie, maar dat zijn jongerenreizen. Zo is er een rondreis door Schotland (aanrader!) voor de leeftijdsgroep 15-19. All-in voor 10 dagen (reis, verblijf, eten, excursies) is geloof ik rond de 900 euro. Deze week moeten de nieuwe reizen op de website komen :)
Het is wel erg georganiseerd (alles ligt een beetje vast), maar afhankelijk van de reisleiding heb je wel eigen inbreng in het eten en de overige excursies.