Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:38

Wij hadden in Kruger geen leeuwen. Wel cheeta's en een luipaard, helemaal zelf gespot. Lag te chillen in een boom. Zo gaaf om mee te maken!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:53

Poes, dat zijn idd wel de plekken waar je ze zou verwachten :j
Heb je daar ook met mensen van Sanparks gesproken? Vaak weten de mensen die de ochtend of sunset drives rijden wel aardig waar bv de Sweni pride en de Shishangaan pride uithangen.

De Sweni pride had ik in november ook gezien met de welpjes en het was leuk om te zien hoe ze gegroeid waren.
In november konden we ze in de verte een buffel neer zien halen, nu hebben we ze wel zien jagen maar hadden ze pech.

De Shishangaan pride is bekend om de witte leeuw. Al meerdere keren de kans gehad om hem te fotograferen maar deze keer helaas niet.

Een paar luipaard foto's dan om te bewijzen dat ze er echt wel zijn :P
Afbeelding

Afbeelding

En 's nachts
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:01

Oh dat zijn wel hele toffe foto's!

Genoeg leeuwen gezien in t Kruger. Ook 1 luipaard in een boom. Maar bij St Lucia in het iSimangaliso Wetland park, daar hebben we zoooooooo'n gave ervaring gehad met een luipaard. Hij zat namelijk op de weg en we waren de enigen daar. Hij liep recht voor de auto lang, echt zo dichtbij! Helaas geen super mooie foto's omdat het al schemerde, maar het was echt een cadeautje.

Kruger:
Afbeelding

iSimangaliso:
Afbeelding

Hier zie je het randje van de auto nog op de foto, geeft wel aan hoe dichtbij.
Afbeelding

T is alweer bijna 3 jaar geleden. Ik wil terug (maar ja nog even niet met een kind van net 2)

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:08

Marije, wat een prachtige foto's heb jij zeg! Wauw!!!!

[EDIT] Wij gaan volgend weekend naar Wepener met vrienden. Donderdag ochtend rijden we rond 03.00 -O- in deze kou! Het weekend erna gaan we naar Zanzibar voor een paar dagen, super veel zin in!

Mochten jullie eens in Pretoria zijn, laat het eens weten, dan kunnen we een bakkie doen :j !

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:05

Ik lees met veel plezier mee met jullie verhalen! :D Super mooie foto’s komen er voorbij, dat maakt het wachten alleen maar moeilijker haha. Ik weet dat het daar nu winter is, maar hoe koud is de winter daar? Oké, klinkt een beetje als een inkoppertje, maar kan ik het een beetje vergelijken met de Nederlandse winters? Dan weet ik dat ik iig gene korte broeken hoef mee te nemen hahaha :')

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:45

Winter daar is wel anders dan hier. Maar ligt er ook sterk aan naar welk gebied je toe gaat.

Wij hebben toen een rondje gemaakt bij Johannesburg (Kruger, Swaziland, Drakensbergen) en hebben het toen steeds wel boven de 20 graden gehad en in het Kruger ook wel boven de 30 (was in augustus). Maar het kan ook wel kouder zijn, vooral in de bergen. Daar kan zelfs wel sneeuw vallen. Kortom: wees overal op voorbereid.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 12:19

Vooral bij vroege morning drives (in open auto) kan het best koud zijn.

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:50

Justme_Lisaa schreef:
Ik lees met veel plezier mee met jullie verhalen! :D Super mooie foto’s komen er voorbij, dat maakt het wachten alleen maar moeilijker haha. Ik weet dat het daar nu winter is, maar hoe koud is de winter daar? Oké, klinkt een beetje als een inkoppertje, maar kan ik het een beetje vergelijken met de Nederlandse winters? Dan weet ik dat ik iig gene korte broeken hoef mee te nemen hahaha :')


Hier in Pretoria is het 's nachts zo'n 5-7 graden en overdag zo'n 20 (zeggen ze, ik merk er niks van :') ).
De zon is warm, maar staat niet de hele dag hoog aan de hemel maar het windje is de meeste dagen maar fris.

[EDIT] Het grote 'probleem' is vooral dat de huizen en gebouwen niet gebouwd zijn op de kou. Wij hebben bijvoorbeeld geen verwarming, de ramen zijn enkel glas en onder de deuren zit een kleine kier -O- .

xChoco

Berichten: 767
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:59

In Kaapstad is het overdag rond de 16-18 graden, als het zonnetje schijnt is het lekker. Maar als het regent of bewolkt is, dan is het koud en wil je echt graag een dikke trui aan. Wanneer de zon ondergaat voel je het ook echt meteen kouder worden en is het rond de 9 graden. Dus ik zou zeker genoeg warme kleren meenemen. :)

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:35

Thanks iedereen! Ik ga denk ik maar voor alle seizoenen wat meenemen haha! Dat van de huisjes die niet echt op de winter gebouwd zijn, had ik gehoord. Dikke truien dus mee, ik ga nog maar eens ik de kast duiken! :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:31

In mei werd het op veel plaatsen ook al goed koud snachts!

W hadden in elk kamp ook een sunset drive gedaan. Leeuwen waren vast op vakantie :D

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 19:04

Ik heb de rondreis in september en oktober gedaan. Heb 5 weken geleefd in de enige lange broek die ik bij me had. Zo koud gehad!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:18

Ik in juli/aug trui en hempje aangekunnen bij Kaapstad. Verschilt heel erg!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:35

Wat een heerlijk topic om te lezen. Ik ben eind vorig jaar (oktober/november) in ZA geweest. Op Kaapstad gevlogen en daarna een deel van de tuinroute gedaan. Enorm genoten, op mooie plekken geweest, gave dieren gezien, me nauwelijks onveilig gevoeld (ok, het moment dat de navigatie ons aan het eind van de dag een township in stuurde was niet zo tof) en alles gedaan waar we voor kwamen.
Wel te maken gehad met een vent die mijn ouders dacht te gaan bedonderen bij een pinautomaat, maar dat liep goed af.
Ik vond het een geweldig land en wil echt heel graag nog eens terug.

Nyaleti

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:14

Emmaa_ schreef:
Misschien zeg ik nu iets heel stoms maar heb je al uitgezocht hoe dat met je visum gaat? Voor onbepaalde tijd is volgens mij heel ongebruikelijk en ik durf zelfs bijna wel te zeggen onmogelijk. Je kan op een toeristenvisum gaan, die is 3 maanden geldig en die kan je volgens mij in Pretoria en Kaapstad laten verlengen tot 6 maanden, of je moet aantonen dat je vrijwilligerswerk gaat doen bij een specifieke organisatie en daar ook je terugvlucht etc op baseren.


Ik wil allerlei landen in Zuidelijk Afrika pakken, dus blijf niet langer dan wat toegestaan is op een toeristenvisum! Puur om dus geen gedoe te hebben met visums en zodat ik terplekke m'n reis kan bepalen :)

Ik heb in Kaapstad en de Garderoute echt slecht weer gehad, maar dat was pech hebben. Hele dag koud en in een lange broek, trui en jasje erop uit geweest. In Kaapstad zelf 2 dagen in m'n korte broek rond gelopen. Voor het Kruger moet je echt meenemen voor 4 seizoenen: om 6uur sochtends in de open auto met 3 lagen kleren en 's middags in de brandende zon aan het zwembad :+ was beide in Juli / Augustus

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:47

Nog bedankt iedereen voor de tips, mijn reis begint over 3 weken, paasei spannend vind ik het :') . Maar ik heb er zin in, hopelijk kan ik over een paar weken de mooiste foto’s hier delen! :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:13

N.a.v. jullie berichten over het weer heb ik toch maar de ingepakte kleding wat aangepast :') Heb nu van alles wat gepakt, dus moet goed komen!

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:16

_Tamara schreef:
N.a.v. jullie berichten over het weer heb ik toch maar de ingepakte kleding wat aangepast :') Heb nu van alles wat gepakt, dus moet goed komen!


Laagjes doen wonderen *\o/* !

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 23:17

Ik zie diverse sneeuwfoto's voorbij komen op m'n Facebook uit Zuid Afrika

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:12

manzano schreef:
Ik zie diverse sneeuwfoto's voorbij komen op m'n Facebook uit Zuid Afrika


Het is hier verschrikkelijk :brr: :brr: :brr: . Gelukkig geen sneeuw hier, maar inderdaad wel in veel andere plekken!

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:43

Oh my, zo koud?! :oo . Oké, meer lange broeken, dan dunne en korte dus :j

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:08

Zuid Afrika is heel groot hè, zou gewoon even kijken wat het weer is in de plaatsen waar je naartoe gaat. Tik bijvoorbeeld op google gewoon in: Johannesburg weather. Dan zie je dat het daar nu zo'n 12 graden is en de rest van de week 15 en zonnig.

Nyaleti

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:25

Het weer in het binnenland kun je ook niet vergelijken met het weer aan de kust. En zelfs op de Garderoute verschilt het enorm per dorpje dus je moet echt elke dag per locatie kijken.

Even een vraagje, wat voor camera gaat er met jullie mee? En dan vooral hoeveel zoom de lens heeft?
Ik had een simpele met 18- 55mm maar die heb ik al te vaak uit de auto willen gooien omdat ik het beest verder op echt niet op de foto kreeg :+

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:40

We zijn net aangekomen in Pretoria, prima reis gehad. :) Was hier zo’n 15 graden en ze voorspellen ‘s nachts paar graden vorst. Morgen naar de Drakensbergen!

Ik heb trouwens een 70-300 mm lens mee, maar nog nieuw dus geen ervaring mee op safari :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:56

Veel plezier Tamara!