Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:27


Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:29

Misschien dat iemand er nog iets aan heeft: vorig jaar was het voor ons het goedkoopst om via Amsterdam - Abu Dhabi - Johannesburg te reizen. Zowel heen als terug. Overstap was +/- 2 uur.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:37


horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:40

thaampjee schreef:
Ik heb een vraagje, Ik heb een backpack tas van 45 liter + 10 L wat er nog bij kan. Zou dat genoeg zijn voor 4 weken Zuid Afrika? (we gaan niet kamperen)


In Zuid Afrika is heel veel huishoudelijk personeel aan het werk dus op de meeste plaatsen hoef je maar te vragen en je krijgt je kleren gewassen en gestreken terug dus ik zou zeker niet teveel meenemen, dat is alleen maar een hoop gesleur!

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:41

horseyfries schreef:
manzano schreef:
Leuke aanbieding: Düsseldorf - Johannesburg voor 516,- met Airfrance (korte overstap in Parijs)
https://www.paperflies.com/paperguide/d ... sburg.html


Zou je de link anders willen plaatsen? Kan dat paperflies niet openen.


Je moet op paperflies boeken.....

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:42

KLM/Air France heeft momenteel veel goede aanbiedingen, elke maand hebben zij een vijf dagen superdeal actie dus als je in die vijf dagen je slag slaat kun je heel goedkoop vliegen!
Via Abu Dhabi, was dat met Etihad? Daar ben ik ook een aantal keer mee geweest, erg goede vliegtuigmaatschappij, maar het laatste jaar kunnen zij qua prijs niet op tegen KLM/Air France/Lufthansa.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:43

Ja die KLM deal is t/m vandaag..... Maar dan is J'burg alsnog 679,-

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:55

Nee dat is dus de grap, als je sommige datums ingeeft dan kom je nog veel goedkoper uit ook al staat dat er niet!

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:07

Dat zei je vorige keer ook, maar kon er geen een vinden :?

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:22

Ah verrek......... nu wel!!!
Dat is ook maf. Waarom adverteren ze daar niet mee dan????

edit: zeker verschil tussen wel/geen overstap ofzo :s

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:51

horseyfries schreef:
Via Abu Dhabi, was dat met Etihad? Daar ben ik ook een aantal keer mee geweest, erg goede vliegtuigmaatschappij, maar het laatste jaar kunnen zij qua prijs niet op tegen KLM/Air France/Lufthansa.

Ja klopt, was met Etihad. We hebben toen heel erg lopen zoeken naar een goedkope vlucht en via Etihad was het goedkoopst. Heb toen geloof ik nog geen 600 euro betaald. Ik weet ook niet meer via waar (wel op het internet) dat zou ik na moeten vragen. KLM was juist echt héél veel duurder en het ergste was dat reizigers via KLM bij ons in het vliegtuig (ja in het Etihad vliegtuig inderdaad) zaten. Onze 'buren' tijdens de vlucht baalden toch behoorlijk toen ze hoorden dat wij een dikke 100 euro goedkoper vlogen in hetzelfde vliegtuig :')

Supervixen

Berichten: 12911
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:00

Ik heb vorig jaar ook met Etihad gevlogen, is goed bevallen!

Ik ga in april met Qatar airways naar Mozambique vanuit Frankfurt. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:42

manzano schreef:
Ah verrek......... nu wel!!!
Dat is ook maf. Waarom adverteren ze daar niet mee dan????

edit: zeker verschil tussen wel/geen overstap ofzo :s


Ja apart hé? Ik was wat datums aan het ingeven en verwachtte omdat ik buiten het gele gedeelte koos dat het duurder zou zijn, en het bleek ineens goedkoper te zijn!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:44

Fortitude schreef:
horseyfries schreef:
Via Abu Dhabi, was dat met Etihad? Daar ben ik ook een aantal keer mee geweest, erg goede vliegtuigmaatschappij, maar het laatste jaar kunnen zij qua prijs niet op tegen KLM/Air France/Lufthansa.

Ja klopt, was met Etihad. We hebben toen heel erg lopen zoeken naar een goedkope vlucht en via Etihad was het goedkoopst. Heb toen geloof ik nog geen 600 euro betaald. Ik weet ook niet meer via waar (wel op het internet) dat zou ik na moeten vragen. KLM was juist echt héél veel duurder en het ergste was dat reizigers via KLM bij ons in het vliegtuig (ja in het Etihad vliegtuig inderdaad) zaten. Onze 'buren' tijdens de vlucht baalden toch behoorlijk toen ze hoorden dat wij een dikke 100 euro goedkoper vlogen in hetzelfde vliegtuig :')


KLM/Air France is momenteel bezig met een prijzenslag volgens mij want tot vorig jaar vloog ik ook vaak met Etihad of Lufthansa omdat dat goedkoper was, maar het afgelopen jaar kom ik bijna altijd het goedkoopste uit met Air France. (Op Egypt Air na maar daar vlieg ik niet mee ivm de veiligheidsrisico's!)

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:24

Wat voor veiligheidsrisicos heeft Egypt Air dan? Daar heb ik gewoon prima mee gevlogen naar ZA.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 17:29

Dreiging met aanslagen in Egypte denk ik.... vliegtuigen zijn altijd een potentieel doel natuurlijk.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:29

Ook dat, plus het feit dat ze als één van de laagste op de lijst staan van veilige vliegtuigmaatschappijen in de zin van onderhoud, personeel enz.
Dus dan betaal ik toch liever vijftig euro meer....

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:29

Aah ja, dat kan ik me voorstellen.. Het eerste vliegtuig waar ik heb gezeten was ook wel een beetje verlept.. Stoelen met bobbels in de rug en mijn raampje was (aan de binnenkant) kapot. En toen we gingen dalen toen lekte er iets boven mijn hoofd. Dat was toch wel een rede voor mij om te panieken xD (Eerste keer in een vliegtuig en ik vond het heel gaaf maar doodeng xD)

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:30

Haha in je vorige post had je nog prima gevlogen!! En dat is nog maar wat jij kon zien, kun je nagaan!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:49

Ja verder was het ook wel prima hoor :) En prima gevlogen heb ik zeker, ben gelukkig niet neergestort oid xD
En opzich heeft dit niet heel veel met de veiligheid van het vliegtuig te maken, iig niet op het eerste oog, alleen als je dan weet van het onderhoud, dan wel :+

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:12


horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:40

Wauw dat is wel een superdeal! Heb me gelijk maar ingeschreven op ticketspy!

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:27

Heeft iemand hier wel eens een werk visum voor ZA aangevraagd?
Ik heb heel stom een vakantie geboekt, moet nu mijn aanvraag indienen en wil graag weten hoelang ik mijn paspoort kwijt ga zijn zodat ik mijn vakantie kan opschuiven. Ik kan helaas niet mijn aanvraag dienen na mijn vakantie, dan is namelijk al na 1 april en gelden er nieuwe regels voor het werk visum :(

Thanks alvast :)

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:34

Ik heb in mijn hoofd dat ik rond oktober/november ongeveer een maand op reis wil. Hoe zijn Zuid-Afrika of Tanzania om als jonge vrouw alleen te reizen? Mijn beeld erbij is dat het niet heel veilig is, maar hoe hebben mensen dat hier zelf ervaren? Is het makkelijk te reizen qua openbaar vervoer en slaap gelegenheden (hostels?)? Ik wil al jaren heel graag op safari maar volgens mij hebben die landen nog wel meer moois te bieden dan dat :)

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:43

Mijn visum aanvraag ligt nu bij de ambassade- eng!

_Michelle_, er zijn verschillende mensen hier die goede ervaringen hebben. Ik heb met een vriendin rondgereisd met een auto, maar ook als je de Bazzbus neemt is het goed te doen. In hostels ontmoet je vanzelf mensen met wie je dingen kunt ondernemen!
Dit is de website voor de bus; http://www.bazbus.com/?gclid=CPGK3Pn1rb0CFY_HtAodJhwAKw
Je vindt daar ook info over backpackers/hostels om te slapen!