Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:11

hunter87 schreef:
oh gaaf hoor die foto's!!
IK WIL TERUG!! haha. maar misschien ga ik eerder terug dan verwacht :D ik vier waarschijnlijk mn kert in Pretoria. jaja, ik ben weer zn stomme sukkel die verliefd word op een afrikaan. aangezien ik net na mn vakantie ontslagen ben is er niks wat mij hier houd dus ik denk er heel serieus over na om die kant op te gaan. ik kan bij hem in huis dus opzich weinig kosten :)


Jeetje wat een beslissing maar erg gaaf!!

Ga je ook je paard verkopen? Om in ZA te mogen wonen moet je toch werkvergunning en baan hebben?

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:49

het paard wat ik rij is niet van mij zelf :)

klopt van de werkvergunning enz. ik kan mij overlaten zetten van mijn werk. ik werk(te) bij een bedrijf wat wereldwijd is. maar, als ik dus zeker weten rond de kerst ga, ga ik er eerst heen voor een paar weken.
dingen uitzoeken o.a. wonen/werken. kan ik wel aarden in pretoria....
daarbij heeft hij natuurlijk ook wel wat andere gewoontes dan ik (hij kan nog steeds niet begrijpen, en dat is heel serieus, dat ik chocopasta bij mn lunch gewoon op brood eet, tja chocopasta is namelijk iets alleen voor het ontbijt)

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:36

hunter87 schreef:
het paard wat ik rij is niet van mij zelf :)

klopt van de werkvergunning enz. ik kan mij overlaten zetten van mijn werk. ik werk(te) bij een bedrijf wat wereldwijd is. maar, als ik dus zeker weten rond de kerst ga, ga ik er eerst heen voor een paar weken.
dingen uitzoeken o.a. wonen/werken. kan ik wel aarden in pretoria....
daarbij heeft hij natuurlijk ook wel wat andere gewoontes dan ik (hij kan nog steeds niet begrijpen, en dat is heel serieus, dat ik chocopasta bij mn lunch gewoon op brood eet, tja chocopasta is namelijk iets alleen voor het ontbijt)


Als je gaat samenwonen ga je vriend ook veel beter leren kennen en dan ga je beslissen of je klikt met hem. Goed plan igg. Echt spannend joh! :D

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:10

Ben net weer terug en zie dat er al het nodige gebeurd is ondertussen, zelfs op romantisch vlak ;)
Leuk joh! Gewoon gaan, anders ga je jezelf altijd afvragen wat het geweest zou kunnen zijn. Heel vaak kom je er toch achter dat het allemaal niet zo rozegeur en maneschijn is als het nieuws er vanaf is want dan is Afrika echt wel het land van de "harde werkelijkheid", maar stel dat het de liefde van je leven is en het land van je dromen, dan moet je het tenminste een kans geven! Héél veel geluk!

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 15:12

En je kan altijd nog op zoek naar je vertrouwde Albert Heijn producten :D

Afbeelding

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:13

Prachtige foto's heb je gemaakt Manzano! (En dan bedoel ik niet die AH produkten ;) )

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 15:16

Hahahaha!!
Tnx!!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:32

Waar was dat dan?

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:25

Nelspruit

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:26

Ze hadden door de hele winkel heen dingen van AH. maar bijv ook venco drop en andere typische nl producten.

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:12

whaha die albert heijn producten!!! echt erg, denk je ver van huis af te zijn...

wat me daar trouwens wel op viel dat verzorgingsproducten zoals dagcremes, deo's ect. flink goedkoper zijn. ik gebruik zn antipukkel creme a 12,95 hier in nl, daar was het bijna 4 euro!! :D heb een voorraadje van 8 tubetjes staan :)

Supervixen

Berichten: 12911
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:18

Hee dat heb ik niet gezien in Nelspruit!! Wij zijn wel bij een Nederlandse bakker geweest in Zuid-Afrika, weet even niet meer waar dat was.. die verkocht ook stroopwafels.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:38

Stroopwafels hadden ze idd ook hier.
En AH spritsen (in zo'n doorzichtige verpakking voor de luxere koekjes zeg maar) :=
Ook hagelslag volgens mij. Maar dat wert ik niet meer zeker.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:21

We zijn inmiddels bijna een jaar verder. Gaan we voor 2014 een nieuwe topic starten?

Ik zit echt te denken om in 2014 weer naar ZA te gaan.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:27

Hunter87@ weer inmiddels in Zuid Afrika?

Supervixen

Berichten: 12911
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:41

Ik ga in april twee weken naar mijn zusje in Mozambique!
Ze is zwanger en eind januari uitgerekend, dus ik ga in april op kraamvisite.
Ik hoop stiekem dat we een weekendje naar het Kruger kunnen, maar dat zal er wel niet van komen denk ik.

MerelxG_R
Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:57

Wij hebben in Stellenbosch kroket en patatje oorlog gegeten haha. Was ook van een Nederlander.

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:30

samoth, nee ik ben thuis. ik ga ook niet. ik heb voor mezelf een beslissing genomen wel moeilijk hoor. tranen met tuiten voor de skype. ik wil niet terug, of althans niet voor hem. ik kan niet leven met het leven wat hij daar leidt. hij woont in sowetho, niet echt een plek voor een blanke, daarbij woont hij bij zn moeder en gehandicapte broertje die hij finacieel ondersteunt. dat hij hun ondersteunt is natuurlijk super goed maar dat betekend dat hij deze baan moet houden. en dat is dus trips doen zoals ik deed. 2/3/4weken weg 1 a 2 dagen thuis en weer weg. daar heb ik geen zin in. het is heel moeilijk maar het is niet anders. mijn prins heeft het dr ook wel moeilijk mee hoor, maar het is goed zo. maar misschien zie ik hem binnenkort nog wel, maar dan is het anders. ik ga er niet heen om mn gevoel uit te zoeken.

is iemand hier bekend met vrijwilligerswerk in zuid afrika? maandag was een reisgenootje hier en wij hebben beide geen werk meer. ik vanaf nu niet meer en zij a.s maart niet meer. nu hebben wij besloten dat als we beide in maart geen werk meer hebben we vrijwilligerswerk in zuid afrika willen gaan doen :)

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:31

hunter87 schreef:
samoth, nee ik ben thuis. ik ga ook niet. ik heb voor mezelf een beslissing genomen wel moeilijk hoor. tranen met tuiten voor de skype. ik wil niet terug, of althans niet voor hem. ik kan niet leven met het leven wat hij daar leidt. hij woont in sowetho, niet echt een plek voor een blanke, daarbij woont hij bij zn moeder en gehandicapte broertje die hij finacieel ondersteunt. dat hij hun ondersteunt is natuurlijk super goed maar dat betekend dat hij deze baan moet houden. en dat is dus trips doen zoals ik deed. 2/3/4weken weg 1 a 2 dagen thuis en weer weg. daar heb ik geen zin in. het is heel moeilijk maar het is niet anders. mijn prins heeft het dr ook wel moeilijk mee hoor, maar het is goed zo. maar misschien zie ik hem binnenkort nog wel, maar dan is het anders. ik ga er niet heen om mn gevoel uit te zoeken.

is iemand hier bekend met vrijwilligerswerk in zuid afrika? maandag was een reisgenootje hier en wij hebben beide geen werk meer. ik vanaf nu niet meer en zij a.s maart niet meer. nu hebben wij besloten dat als we beide in maart geen werk meer hebben we vrijwilligerswerk in zuid afrika willen gaan doen :)


Oh wat jammer! -O-

Je kan op wereldwijzer.nl gaan kijken om meer informatie te vinden over vrijwilligerswerk en daar heb je ook aanbod over vrijwilligerswerk.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:57

Ik ben er vrijwilligerswerk gaan doen. Ik Pb je even!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:21

In welke richting wil je vrijwilligerswerk doen?

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:05

ik ga samen met een reisgenootje daarom zijn we het er nog niet helemaal met elkaar eens. ik wil iets met dieren en zij wil iets met kinderen. maar opzich vind ik kinderen ook leuk hoor. we zijn lekker oriënterend aan het kijken

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 14:40

WHOOPY schreef:
Flying_Angel schreef:
Pfoeh! Dat is echt schrikken zeg!
Voelde me vaak ook niet zo prettig in Kaapstad!

Wij hebben ons nooit onprettig gevoeld in Kaapstad. Als je de weg weet (of het guesthouse waar je slaapt vertelt je precies waar je wel en niet moet zijn) loop je net zo veel risico als in NL. Kortom, letterlijk pech gehad en zoals Manzano zelf al zegt, verkeerde straat ingelopen.....


Het was overigens in Bo Kaap...... eigenlijk staat in alle boekjes en ook in de info van guesthouse dat je daar zo leuk kan wandelen overdag :+ Dus tja.....


Nu is het echt tijd voor een 2014-topic. Helaas geen ZA voor mij dan :(

Byebye leukste topic van 2013 :evaw:

Afbeelding

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:57

Ik ga volgende week dinsdag weer! Lekker even wat vitamine D opdoen!

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:35

Ik lees al een tijdje mee, mag misschien voor 5 maanden op stage in ZA! :D