Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:57

Hoe bedoel je Poes?
De overnachtingen boek ik altijd van te voren en of het dan een camping, B&B, huisje of hotel is, gewoon heen gaan en melden bij de receptie of op een afgesproken punt.
En uitstapjes boek ik of van te voren (als de verwachting is dat iets snel vol/uitverkocht is) of ter plekke of een dag van te voren want ik ben vaak 2 nachten op dezelfde plek.
Daar heb ik nog niet eerder de telefoon of internet onderweg voor hoeven te gebruiken geloof ik.

Heeft wat mij betreft ook niets met stoerder te maken maar ik heb nog niet eerder internet of veel beltegoed gemist onderweg in ZA.
En voor nood of korte telefoontjes kan dat ook prima met mijn eigen abbo. Als ik dan toch een keer mail moet checken voor het werk, dan gebruik ik zo'n dagbundel natuurlijk wel op door wat op social media te kijken of wat foto's op facebook te zetten maar hey anders is het ook zonde van het geld :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:12

Wij hadden veel huisjes waar de eigenaar echt wel naar je toe moest komen dus dan is een aankomstuur kunnen doorgeven wel handig. Ook enkele uitstapjes op restaurant avond ervoor geboekt bvb.
We hadden ook een gewone kaart mee en een offline kaart maar toch af en toe waze gebruikt en dat was toch handig. In swazi heeft de offline app ons zo eens 4u door een eigenlijk niet begaanbare weg gestuurd voor onze auto.
En ik vind het wel jammer dat het soms overkomt alsof met Sim kaart reizen minder goed is of zo. Ik ben net zo goed aan het genieten hoor, met of zonder internet :)

Verder hebben wij in Mexico een keer wat telefoontjes moeten doen wegens een sterfgeval en dat kostte 100 euro. Belgische abonnementen zijn daar mss wel veel duurder in. Nee ik vond wat data hebben echt heel handig.

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 22:19

Ieder z'n ding.... Niet goed of fout. Maar het is niet iets waar je niet zonder zou kunnen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:58

Inderdaad :)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:23

Er schijnt een hele grote brand in Pilanesberg te zijn op het moment :\
O.a. Mankwe hide helemaal afgebrand en een heel groot deel wat normaal niet toegankelijk is voor bezoekers.

_Flower
Berichten: 261
Geregistreerd: 25-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:02

.
Laatst bijgewerkt door _Flower op 01-04-24 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:39

laughterline schreef:
Ja vind t wel heel lastig hoor, nu hier weer alles achterlaten! Familie, vrienden, m'n hondje.. verzorgpony.... kon ik alles maar combineren -O- Áltijd blij en verdrietig, maakt niet uit of ik naar Kaapstad of Amsterdam vlieg. Maar ook wel weer zin om daar naartoe te gaan, mis m'n leventje en de natuur en vrienden daar! Als is dit natuurlijk wel ineens definitief en kan ik nog maar eens per jaar naar Nederland. Maar ach, als het niet gaat ben ik zo weer terug :P


Ik snap precies waar je doorheen gaat. Gelukkig woon ik hier alweer bijna een jaar, wat helaas ook betekend dat er weer visum problemen zijn (ik had een 12-maanden visum).

Ik zal je eens een PB'tje sturen :)

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:47

Och die ambassade :') Breek me de bek niet open. Ik ging maar vijf maanden en dat was al verschrikkelijk, en ik ging nog studeren ook. Kan me haast niet voorstellen wat een hel het moet zijn als je permanent wil verhuizen.

Nyaleti

Berichten: 6177
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:17

Heb een paar keer met de ambassade gebeld en ze komen echt zo onaardig over, alsof ze je niet eens willen helpen. :=

Sterkte ermee LL!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 00:06

Thanks! Ik heb gelukkig een bedrijf in armen genomen die me helpt met alles rondom het visum en alle bijkomende zaken :) maar maakt t er alsnog niet leuker op haha. De vrouwen aan de telefoon nooit problemen mee gehad. Komen soms ongeïnteresseerd over maar daar stoor ik me verder niet aan. Doen hun werk: afspraken inplannen :P

Ik heb nou bijna alle papieren rond... alleen nog een paar officiële vertalingen en m’n verzekering rond krijgen :')

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:08

casperzazoe schreef:
Heb een paar keer met de ambassade gebeld en ze komen echt zo onaardig over, alsof ze je niet eens willen helpen. :=

Sterkte ermee LL!


Ik ben er heilig van overtuigd dat ze je niet willen helpen hahahaha

Nyaleti

Berichten: 6177
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:17

laughterline schreef:
Thanks! Ik heb gelukkig een bedrijf in armen genomen die me helpt met alles rondom het visum en alle bijkomende zaken :) maar maakt t er alsnog niet leuker op haha. De vrouwen aan de telefoon nooit problemen mee gehad. Komen soms ongeïnteresseerd over maar daar stoor ik me verder niet aan. Doen hun werk: afspraken inplannen :P

Ik heb nou bijna alle papieren rond... alleen nog een paar officiële vertalingen en m’n verzekering rond krijgen :')



Dat heb je dan best snel voor elkaar gekregen volgens mij?! Wanneer ga je weer die kant op? :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:32

Nouja de eerste poging bij de ambassade moet nog komen _O- maar we zullen het zien! Ik hoop ongeveer de eerste week van november te vliegen.

Nyaleti

Berichten: 6177
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:27

laughterline schreef:
Nouja de eerste poging bij de ambassade moet nog komen _O- maar we zullen het zien! Ik hoop ongeveer de eerste week van november te vliegen.


Vandaar.. :+ dat is al snel, gaaf zeg! Echt zo vet dat je het voorelkaar hebt gekregen om voor zolang een baan te hebben in Zuid-Afrika!

Ik vertek over 1,5 week en heb er veel stress van maar ook echt zoveel zin in <3

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:33

Spannend laughterline! En verstandig om het uit te besteden, doe ik voor het werk ook regelmatig met lastige ambassades.

casperzazoe, wanneer vlieg jij? Ook naar Johannesburg toch?
Ik vlieg de 18e weer die kant op.

Nyaleti

Berichten: 6177
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 02:49

MarijeR schreef:
Spannend laughterline! En verstandig om het uit te besteden, doe ik voor het werk ook regelmatig met lastige ambassades.

casperzazoe, wanneer vlieg jij? Ook naar Johannesburg toch?
Ik vlieg de 18e weer die kant op.


Hahaha ik ook! Via Egypte naar Johannesburg :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:31

Ah ik heb de directe vlucht met klm.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:05

Hoi! Ik ben druk bezig met de voorbereidingen van onze reis in februari, maar nu is de familie een beetje bang over dat we zelf gaan rijden in een huur auto. Wij hebben beide ons rijbewijs waarvan ik al een lange tijd (12 jaar) en mijn vriendin 6 jaar. Is het verkeer chaotisch of valt het mee? Wij moeten de huurauto ophalen als we landen in Johannesburg.
Tevens maken ze zich zorgen dat we als twee blonde dames alleen gaan reizen van plek tot plek in ZuidAfrika. Onze reisorganisator zegt ook dat het prima kan, we blijven uit de grote steden als we eenmaal het vliegveld af zijn en reizen niet als het donker is. Kunnen jullie helpen de familie gerust te stellen? :j

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:42

Het is echt prima te doen. Je loopt overal ter wereld risico en als ik het zo lees hebben jullie meer dan genoeg nagedacht over eventuele risico's.

Wbt het autorijden komt het ook echt wel goed. Het is even wennen om aan de andere kant te rijden maar als je rustig blijft en goed kijkt en je tijd neemt komt het echt wel los. Ik had het geluk dat ik begon met rijden in Port Elizabeth, maar ook in Kaapstad kwam het uiteindelijk prima. Vooral rotondes vond ik erg wennen maar als je overdag begint met rijden heb je het voordeel dat het andere verkeer om je heen goed rijdt, dus je kan daar gewoon achteraan. Buiten de grote steden stelt het verkeer echt niks voor. Vrijwel alle snelwegen zijn tweebaans en als je achter een vrachtwagen zit wacht je even tot er een passeerstrook komt, of de vrachtwagen gaat op de vluchtstrook rijden zodat jij erlangs kan. Het is echt een stuk minder kamikaze dan je je wellicht zou voorstellen, plus er rijden enorm veel toeristen :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:35

Het verkeer is heel chill. Daar ga je echt geen moeite mee hebben. En overdag reizen met wat marge, zeker met het lange daglicht in februari, is prima. Wij kozen ervoor om meestal ‘s ochtends te rijden en dan smiddags activiteit. Gaat er dan ondeweg wat fout (zoals bij ons dat de auto opbrandt), heb je nog voldoende uren daglicht om het op te lossen.
Ik vond het dus erg handig om internet te hebben. Kun je fijn de volgende slaapplek appen.

Bij welke maatschappij wil je huren? Als je daar nog vragen over hebt, kijk ik altijd graag of ik wat voor je kan doen :)

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 00:03

Ik vond het linksrijden bloedirritant haha. Verder qua drukte valt het reuze mee, maar het is ook maar een beetje wat je thuis al gewend bent natuurlijk.

Heb ook vaak zat in het donker gereden. Anders kun je nooit buiten de deur eten bijvoorbeeld.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:14

Ik ga zaterdag vliegen naar J’burg!
Heel spannend want hebben tot nu toe alleen de vlucht :’)
Willen vanavond wel de eerste overnachting boeken, maar twijfelen nog een beetje tussen eerst naar tuinroute en dan Krugerpark of andersom..

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:28

Als je naar Joburg vliegt lijkt het Kruger mij logischer dan de tuinroute (of bedoelde je panoramaroute).. anders zal ik eerst panoramaroute doen en dan kruger :)

Ik ben benieuwd hoe het verkeer is, wij zitten er over twee weekjes maar heb er alle vertrouwen in :j

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:41

Queelens schreef:
Als je naar Joburg vliegt lijkt het Kruger mij logischer dan de tuinroute (of bedoelde je panoramaroute).. anders zal ik eerst panoramaroute doen en dan kruger :)

Ik ben benieuwd hoe het verkeer is, wij zitten er over twee weekjes maar heb er alle vertrouwen in :j


Nope tuinroute ;)

Nyaleti

Berichten: 6177
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:32

Zal goed naar het weer kijken barbadientje. Komende week is nog ontzettend warm in Kruger, meestal dieren houden zich dan gemak en liggen voor Pampus verstopt in de bosjes, dat is zonde natuurlijk. Geloof dat het daarna weer wat koeler wordt en dan zijn de dieren meer actief!
Als het frisser is op de Garderoute, jammer dan maar je mist er niks door.