Mexico/Guatemala/Belize 2013!! Wie nog meer? /Ervaringen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Mexico/Guatemala/Belize 2013!! Wie nog meer? /Ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:34

Joehoee,

Aangezien we al een paar jaar naar Mexico willen hebben we dit jaar toch eindelijk gekozen voor een rondreis Mexico, Guatemala & Belize met Holland international!
http://www.hollandinternational.nl/rond ... ramma.aspx

Wie gaat er nog meer dit jaar? Of heeft ervaringen? Het aftellen is begonnen naar Augustus!

Ben benieuwt ! *D

Grobegni

Re: Mexico/Guatemala/Belize 2013!! Wie nog meer? /Ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:17

Ik heb 4 maanden in Guatemala gewoond, wat wil je weten :P

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:23

Alles ! Hahah, we hebben nog wat vrije tijd in Flores, is daar echt nog iets leuks wat je moet zien? En is het in Guatemala een beetje veilig om 's avonds je hotel te verlaten ?? Hoe vond jij het daar?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:45

Ik heb voornamelijk in Antigua gezeten, daar woonde ik in een gastgezin. Daar kan je s avonds prima over straat, al is dat niet in alle buurtjes zo. In woonde bij parque San Sebastian en ging savonds na het stappen nog in mijn eentje naar huis. Niet iedereen deed dat, maar het kon prima.
In Flores is bar weinig te doen... Als je tijd over hebt kan je nog wel naar het opvangcentrum voor inheemse dieren, ik kom even niet op de naam sorry... Dat is daar in de buurt! Wij hebben toen in Tikal overnacht, in een jungle hotel, Flores alleen als tussenstop gebruikt om een vriendin te bezoeken die in dat reservaat werkte.
In Guatemala City raad ik je af om savonds op straat te zijn, in bepaalde zones (vooral 3, rondom de vuilnisbelt) kan je beter helemaal niet uit de bus stappen als gringo zijnde!
Rio Dulce vond ik erg tegenvallen, maar ik was toen net een weekje in Belize op de cayes geweest, dus dan is de Guatemalteekse Caribbean altijd erg treurig...
Panajachel is fantastisch, erg levendig, beetje een hippie-dorp. Leuk is om daar over het meer te varen in een lancha en de kleine dorpjes aan de overkant aan te doen.
In Mexico ben ik niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Bereid je erop voor dat je veel armoede te zien krijgt, met name in de stedelijke gebieden als Antigua en Panajachel. Pas op je spullen in Chichi, op de markt wordt gerold bij het leven!
Ik heb er echt een fantastische tijd gehad, het is een heel erg mooi land!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:55

Leuk hoor! Ik ben vorig jaar in Mexico geweest. Mijn vriend en ik hebben een auto gehuurd en langs diverse plaatsen gereden: Cancun- Merida-Campeche, Palenque, Chetumal en Playa del carmen. We hebben onze vakantie afgesloten met een weekje strand en dat was ook echt wel nodig want we waren kapot!

Als je in Merida bent moet je zeker naar het oude centrum. Je hebt daar een prachtig plein en diverse winkelstraatjes. Als je in een restaurantje aan het plein gaat eten (zo een die er misschien niet supersjiek uitziet zeg maar) kun je het echte mexicaanse eten proeven en niet de toeristentroep. Je kunt in de winkelstraatjes prachtige spullen kopen voor een betere prijs dan de toeristische gebieden als Cancun of Playa. Vooral de sisal spulletjes zijn goedkoop (mits je een beetje goed kunt afdingen). Als valuta kun je beter peso's kiezen, in dollars betalen is altijd duurder!

Campeche is een beetje een triestig stadje al is het ommuurde centrum wel erg leuk! Wij hebben heerlijk gegeten boven op een buitenterras in een monumentaal pand met uitzicht over het plein en de kathedraal (erg leuk omdat er net iemand ging trouwen :D )

Palenque vonden wij het leukste. Het dorp zelf is niet zo veel aan maar zodra je de bergen in gaat, prachtig! Zeker de misol ha en agua azul bezoeken! Het maya complex vond ik erg indrukwekkend, vooral omdat je er echt 'in' mocht in tegenstelling tot chitzen itza waar je alleen mag kijken.

Chetumal hebben wij weinig van meegekregen, wij waren helemaal kapot :')

Tulum vond ik erg indrukwekkend wat betreft locatie. De gebouwen e.d. vielen mij wel een beetje tegen. Als je graag souvenirs wil aanschaffen dan zou ik dat niet tussen tulum en cancun doen zeg maar, daar is het tot 5 x duurder dan in het achterland.

Veel plezier!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:14

Super bedankt voor alle reacties !! :D Heb er al zoveel zin in! Heerlijk om te lezen dat beide
landen goed bevielen! Ben bang dat we met de rondreis wel in toeristen restaurants worden gepropt.. Maar wil zeker een paar keer echt Mexicaans eten... Voor patat en hamburgers kan e net zo goed in Nederland blijven :+