Vliegangst, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Vliegangst, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 00:19

Hoi! :wave:

Al jaren willen mijn vriend en ik echt weg met vakantie. Even helemaal Nederland uit en een nieuwe omgeving verkennen. We hebben in het dagelijks leven in Nederland veel stress en juist omdat we aan zo'n hoge stressfactor gewend zijn, zullen we in de vakantie moeten zien te voorkomen dat we in een gat vallen, terwijl we wél ook dagen volledig willen kunnen ontspannen.

We gaan het liefst 2 á 3 weken weg.

Maar nou komt 'ie. Ik wil niet naar Duitsland of Frankrijk, ik wil niet op een camping, Hotel vind ik eng dus het liefst heb ik een cottage of appartement (ik wil me ab- so - luut niet vast moeten leggen aan ontbijt- lunch- en dinertijden)

Onze auto is oud en kan dus niet te ver, heuvels en bergen zijn ook geen goed idee met het wagentje... We zijn geen strandmensen en echte hitte kunnen we niet echt aan... Hoewel het me ook heel leuk lijkt, om toch, 3 of 4 dagen aan zee of naast (in) een zwembad door te brengen. Dan zitten we met onze onzekeheden; we willen niet met 10 man aan het zwembad liggen, laat staan met een compleet resort.
Ik ben niet zo dol op mensen.

Ik wil in de buurt van een dorpje, om boodschapjes te kunnen doen, maar ik wil ook lekker uit eten (zonder vis!!) kunnen.

Stel ik nu niet teveel eisen? Dan ben ik ook bang voor de vreemde taal; de enige talen die ik beheers zijn Nederlands en Engels. Hoeveel onzekerheden kun je hebben op het punt van het boeken van een vakantie?
Als ik alleen al zoek naar vananties merk ik dat ik nog meer stress krijg, zou ik ooit ontspannen op vakantie kunnen? Zonder al teveel (andere) toeristen en mensen om ons heen? Zouden we ons kunnen redden in een vreemd land? Zou ik ooit lekker decadent met een cocktail langs het zwembad kunnen liggen, nadat ik 'smorgens een grote wandeling heb gemaakt?

Pfff. Misschien staat mijn lak aan ervaring mij wel in de weg; hebben jullie tips? Of hebben jullie die vakantie gehad die ik nu beschrijf?

Ohja; ook handig om te weten; ik ben zeeziek :+ en dan niet een klein beetje misselijk, maar echt ziek- ziek.

Alle tips zijn welkom; misschien huisjes die te huur staan, die een beetje luxe uitgevoerd zijn? Of: een vakantie die jullie gehad hebben die zo weer zo te boeken zou zijn?

Ik hoor het wel!!
Want echt, dit word míjn jaar.. En daar hoort bij dat ik best wat geld over de balk mag smijten om op vakantie te gaan.

Nog één dingetje; ik werk in het onderwijs. Ik zal me dus aan schoolvakanties (in Noord-Holland) moeten houden.

Poosje81

Re: Vliegangst, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:27

Wat is de maximale afstand die je kan rijden met je auto? En als je niet gaat vliegen, maar wel lekker op vakantie wil, is dan een huurauto niet geschikt?

Wij hebben van de zomer op Langeland gezeten (grote boederij met 2 gezinnen, maar die was zeer basic) en dat eiland voldoet behoorlijk aan je eisen. Rust, ruimte, natuur, dorpjes (ook mogelijkheid om aan de straat in kraampjes dingen aan te schaffen), strand etc.
Weer is wat afhankelijk van het seizoen, wij hebben een paar dagen heerlijk weer gehad en ook nog op het strand gelegen (alleen, complete rust), maar sommige dagen was het ook wat koeler, waardoor we meer eropuit gingen.
Wegennet is perfect, geen gekke dingen etc.
Woningen kan je hier vinden, in alle soorten en maten: http://www.natuurlijk.nl/vakantiehuizen ... and/1.html

Wat beeldmateriaal van het eiland: https://www.google.nl/search?num=10&hl= ... 66&bih=690

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 00:50

Wauw! Bedankt voor je tip!
En met echt verre autoreizen ben ik ook voor een huurauto (is ook net wat meer confort) daarom hebben we ook lang gespaard :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:23

Denemarken? Zweden?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:44

Ik moest ook meteen denken aan Scandinavische landen. Niet te warm, in de zomer wel zonnig en als je buiten de grote steden gaat, is het al meteen niet te druk, maar je hebt wel prachtige natuur. Ze spreken in die landen ook prima Engels, dus je zal je vast verstaanbaar kunnen maken.

Qua vluchten, logement etc. kan je kijken op http://www.expedia.com en http://www.booking.com

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:28

Ierland?

Mooie natuur, als je ben opgestegen op het vliegtuig ben je al weer bezig met landen, niet al te druk qua toeristen, auto huren is mogelijk, engelse taal en voldoende vlees.
Met Ryanair zit je er voor een habbekrats en het is gelukkig niet al te warm.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:05

Oh ik dacht dat dit over vliegangst ging. :o
Heb ik ook nl en over twee weken moet ik weer twee en een half uur. -O-
Misschien is baskenland iets voor jullie een prachtig stuk natuur, goed eten ook gewoon vlees.
Een nadeel het weer is ongeveer zoals in Nederland.
Met de auto zo´n 1100 kilometer.
In mijn profiel staat een filmpje als het je aanspreekt heb ik wel tips voor je.
Wil je beter weer dan is kroatie of Italie misschien een optie daar kun je makkelijk naartoe met de trein.
Succes met het vinden van de perfecte vakantie!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 01:03

Ik ga alle opties even bekijken, alleen vliegen is echt een optie die 'm niet gaat worden.. Zeker niet dit jaar, misschien later eens ;).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:59

Wij hebben in 2011 Zweden en Noorwegen doorgereist en dat is werkelijk prachtig. Met een eigen auto, maar een huurauto is wellicht een betere oplossing (wij hebben uiteindelijk 5 auto's gehad omdat Eigen auto stuk ging..). Geboekt via Buroscanbrit: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/zweden/10
Goede service, gemakkelijk te rijden, 4 huisjes allen in de buurt van supermarkten, leuke dorpjes en mooie bezienswaardigheden. En, we hebben geweldig weer gehad. Niet altijd om in korte broek rond te lopen, maar perfect zoning weer met prachtige uitzichten. En, grote bonus, ze spreken echt geweldig goed Engels wat wij helaas hebben ondervonden door alle pech.
Zweden is kwa prijzen van voedsel vrijwel gelijk aan Nederland (alleen dan in kronen), maar Noorwegen is vrij duur als het gaat om eten. Wij gingen met de veerboot over, maar er is ook een brug van Denemarken naar Zweden dus je hoeft niet perse met de boot.
Afbeelding

Je zou ook aan een treinreis kunnen denken. Ik ben met de trein naar Londen gereist en zit eraan te denken dit jaar door Spanje te reizen. Je kan ook gewoon met de auto naar Spanje natuurlijk, wat wij gedaan hebben omdat mijn moeder vliegangst had (inmiddels van verlost). Of door Groot Brittanie reizen met de auto via de kanaaltunnel?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:08

Ik moest ook direct denken aan de scandinavische landen.
De auto kun je huren. Dit doen mijn oom en tante ook altijd. Zij hebben twee uitwonende kinderen die wel nog graag een weekje mee gaan op vakantie en dan past dat allemaal niet in de kleine auto en huren ze gewoon een grote auto voor die week en gaan daar mee op vakantie.

Verder kun je ook nog schotland of Ierland proberen, maar dat is misschien weer wat lastiger met eigen auto (mij niet gezien in die tunnel namelijk)
Over vliegangst, ik heb het zelf ook en toch ga ik elk jaar weer vliegen, ik wil verzekerd zijn van zon en dan moet ik op het vliegtuig.
Dit jaar gaan wij voor het eerst met de auto en niet meer all-in maar in een tent op een camping in zuid Duitsland :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:12

Wales! Prachtige omgeving, goed te doen met de auto in combinatie met de trein..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:14

Er zijn meer opties, eventueel busreis en daarna een huurauto. Trein en daarna een huurauto. Je kunt naar een warmer land gaan buiten het seizoen. Of idd de noordelijke landen. Of met de trein naar Engeland en daar verder gaan. Waarheen kan ik je dan niet helpen omdat we zelf Frankrijk/Andorraliefhebbers zijn, met Belgie en Luxemburg als uitloop.

Wat je nog zou kunnen doen is een camper huren en daarmee gaan trekken. Dan kun je gaan en staan waar je wilt. Vooraf even neuzen hoe het gaat met camperplaatsen en of campings en bevalt het je niet ga je verder. Wordt het te warm zoek je een koeler plekje uit enz.

Wat is de reden van geen Duitsland of Frankrijk? Kwa taal kun je vaak wel met engels terecht, misschien niet vloeiend maar dat is nog te doen.

Vliegangst ken ik daarom gaan wij ook niet naar wereldlanden. Ik heb een keer gevlogen naar Nice afgezien van de vliegangst met starten ben ik er heen en terug zo beroerd met heel erge oorpijn uitgekomen die dagen nog aanhield dat dat ook niet zomaar herhaald wordt. Die pijn heeft de vakantie redelijk beinvloed toen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:18

Mocht je een huurauto een optie vinden, dan is Zwitserland echt een aanrader!
Geerlijk klimaat, met engels red je je er ook prima en veel te zien :)
Kijk trouwens niet naar de prijzen van hotels daar, die zijn echt zooooooo duur. Maar je kan er beter een huisje huren, dat is veel goedkoper :)
Wij zaten in Wilderswil bij Interlaken een week voor 150E geloof ik :) en van daarui kan je zulke mooie tochten maken!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:22

O ja en is Nederland een optie? Daar kun je met je oude autootje uit de voeten, geen taalprobleem en vaak ook zeker niet te warm of veel te druk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:30

karuna schreef:
O ja en is Nederland een optie? Daar kun je met je oude autootje uit de voeten, geen taalprobleem en vaak ook zeker niet te warm of veel te druk.

Dat kan natuurlijk ook! Het lauwersmeergebied ofzo en dan kun je zo voor een dagje een uitstapje maken naar 1 van de wadden :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:44

Of zuidlimburg, dagje thermea 2000, wandelen in de heuvels. Geeft een buitenland gevoel zelfs. De belgische ardennen of vlaanderen zou ook nog kunnen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:09

Ik wil absoluut niet in NL blijven; dit omdat we dan te dicht bij mijn schoonfamilie zijn... :')
Duitsland en Frankrijk heb ik slechte herinneringen aan ;). (Van toen ik klein was)
Scandinavië ga ik in de gaten houden dit jaar, misschien ook Portugal maar ik denk dat ik daar liever in het voor- of najaar heen ga.. :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:21

noorwegen! heerlijk rustig land, behalve bij enkele echt toeritische plekken zoals flasmbanen..
verder bijna geen toerist gezien als we gingen wandelen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:11

Met de trein naar Engeland? De taal spreek je, genoeg B&B's, het is weg uit NL en als je wilt kun je daar met het OV of een huurauto verder. Engeland is geweldig als vakantieland en biedt zoveel mogelijkheden. Zuid-West Engeland is schitterend, het Lake-district is prachtig en Schotland is waanzinnig.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:45

Berdien, bedankt voor je tip! Ik ga eens internetafstruinen om een leuke route samen te stellen, eventueel... Ben al eens in Noorwegen geweest en ooit een halve dag in Engeland geweest (met de boot :') was een ramp hahaha) maar heb toen inderdaad wel bedacht dat ik nog veeeeel en veeeel meer van Engeland wil zien.
Noorwegen wil ik heel graag naar terug, vooral om het aan mijn vriend te laten zien, dus ook daarvoor zal ik eens de reisopties gaan bekijken :).