Al jaren willen mijn vriend en ik echt weg met vakantie. Even helemaal Nederland uit en een nieuwe omgeving verkennen. We hebben in het dagelijks leven in Nederland veel stress en juist omdat we aan zo'n hoge stressfactor gewend zijn, zullen we in de vakantie moeten zien te voorkomen dat we in een gat vallen, terwijl we wél ook dagen volledig willen kunnen ontspannen.
We gaan het liefst 2 á 3 weken weg.
Maar nou komt 'ie. Ik wil niet naar Duitsland of Frankrijk, ik wil niet op een camping, Hotel vind ik eng dus het liefst heb ik een cottage of appartement (ik wil me ab- so - luut niet vast moeten leggen aan ontbijt- lunch- en dinertijden)
Onze auto is oud en kan dus niet te ver, heuvels en bergen zijn ook geen goed idee met het wagentje... We zijn geen strandmensen en echte hitte kunnen we niet echt aan... Hoewel het me ook heel leuk lijkt, om toch, 3 of 4 dagen aan zee of naast (in) een zwembad door te brengen. Dan zitten we met onze onzekeheden; we willen niet met 10 man aan het zwembad liggen, laat staan met een compleet resort.
Ik ben niet zo dol op mensen.
Ik wil in de buurt van een dorpje, om boodschapjes te kunnen doen, maar ik wil ook lekker uit eten (zonder vis!!) kunnen.
Stel ik nu niet teveel eisen? Dan ben ik ook bang voor de vreemde taal; de enige talen die ik beheers zijn Nederlands en Engels. Hoeveel onzekerheden kun je hebben op het punt van het boeken van een vakantie?
Als ik alleen al zoek naar vananties merk ik dat ik nog meer stress krijg, zou ik ooit ontspannen op vakantie kunnen? Zonder al teveel (andere) toeristen en mensen om ons heen? Zouden we ons kunnen redden in een vreemd land? Zou ik ooit lekker decadent met een cocktail langs het zwembad kunnen liggen, nadat ik 'smorgens een grote wandeling heb gemaakt?
Pfff. Misschien staat mijn lak aan ervaring mij wel in de weg; hebben jullie tips? Of hebben jullie die vakantie gehad die ik nu beschrijf?
Ohja; ook handig om te weten; ik ben zeeziek

Alle tips zijn welkom; misschien huisjes die te huur staan, die een beetje luxe uitgevoerd zijn? Of: een vakantie die jullie gehad hebben die zo weer zo te boeken zou zijn?
Ik hoor het wel!!
Want echt, dit word míjn jaar.. En daar hoort bij dat ik best wat geld over de balk mag smijten om op vakantie te gaan.
Nog één dingetje; ik werk in het onderwijs. Ik zal me dus aan schoolvakanties (in Noord-Holland) moeten houden.