Tunesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammiesam

Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 19:49

Hoi allemaal!

Dit jaar willen mijn vriend en ik naar Tunesië op vakantie.
Ik ben er zelf al 3x geweest (2x port el kantaoui en 1x Skanes)
Ik ging altijd met me ouders en zaten dan super de luxe en kwamen niet van het resort af.

Nu willen s'avonds in barretjes/cafétjes lekker wat drinken en misschien een keer naar een feest/disco.
Waarschijnlijk nemen we ook halfpension (vorig jaar voor het eerst gehad in Turkije)
(Het bekende met een dubbeltje op de eerste rij willen we natuurlijk ook)
Heb nu 2leuke hotels/appartementjes gezien.

Waar kunnen we het beste zitten voor de barretjes, eettentjes etc.? Op het reisbureau zeiden ze port el kantaoui maar lees op internet dat je weer beter in sousse kan zitten..

Hoe liggen de prijzen in de barretjes,eettentjes? Pizza of iets anders lekkers tussen de middag, geen 3 gangenmenu oid. Prijzen van cocktails en biertjes?

Hoe is het geregeld met de supermarkten?prijzen frisdrank bier en wijn?

Dat waren volgens mij wel de vragen, kan op internet niet echt recente informatie vinden..

We willen de vakantie donderdag gaan boeken.

:evaw:

sammiesam

Re: Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:00

We zitten te denken aan
Vincci El Kantaoui Center hotel **** (all in) of
Golf residence *** (HP)

Misschien dat iemand hier iets over kan vertellen

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:24

Hey, ik ken de hotels niet, ik zit op Djerba, maar kan je wel wat algemene dingen vertellen.. Ik geloof dat je in Sousse beter zit qua discotheken en bars etc.
Qua prijzen voor restaurantjes kan het erg verschillen, als je simpel eet kan het al voor 2 euro, maar je kan ook wat luxer doen, dan kan het oplopen tot 10 a 15 euro (als je bvb vlees of garnalen neemt) per gerecht. Pizza is meestal niet zo duur maar verschilt ook erg waar je gaat zitten, er zijn pizzeria's die voor 2 euro al verkopen, anderen voor 8... Qua alcohol zijn het meestal wel Nederlandse prijzen, met uitgaan zal een biertje 2 a 4 euro kosten. Wijn serveren ze niet in discotheken, enkel in restaurants en bars. In de supermarkt kost bier geloof ik 50 cent en wijn tussen de 2 en 10 euro ofzo.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:32

Bedankt voor je reactie, hier kan ik zeker wat mee!
Even kijken of we nu voor port of sousse gaan.

Zijn er cocktails in bars/cafés? En de prijzen hiervan?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:34

Onze reis is geboekt naar Tej Marhaba**** in sousse,
We hebben toch all in genomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:40

Wij zitten ook te denken aan een vakantie in Tunesie. In Juni. Wij willen niet perse stappen maar willen wel graag een wandelingetje maken aan bijv een boulevard. Nou hebben wij eens gehoord, dat je dat in tunesie nie echt hebt en dat je vanuit je hotel vaak zo de woestijn inloopt? Iemand een idee hoe dat geregeld is? Ik zou graag op een plek zitten waar we dicht aan zee zitten en zo het centrum in kunnen. omdat ik "slecht ter been ben" om he maar even simpel te omschrijven. We willen wel graag all in voor het gemak. Wij houden wel van gezelligheid maar ook van de rust. Animatie enzo hoeft van ons niet perse maar als we zelf dingen kunnen ondernemen zou dat leuk zijn. Bezienswaardigheden of een boottocht is ook altijd favoriet bij ons. Waar kunnen we dan n
Het beste zitten? We zagen een hotel 6km van hammamet, dat ons aansprak. Maar hoe zit het dan met die 6 km, hoe kom je daar daar? Zijn er gewoon bussen bijv? En hoe is hammamet? Ik weet, ik heb een hoop vragen, die voortkomen uit onzekerheid omdat ik niet weet wat ik van het land kan verwachten.
Meestal gaan wij naar turkije, en dat is ons wel een btje gewoon geworden maar willen nu wel eens een ander land zien.

Alvast bedankt als iemand de moeite wilt doen, om mijn vragen te beantwoorden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:21

Share, ik heb in Hammamet gezeten en daar hebben ze een hele leuke en gezellige boulevard.
Vanuit ons hotel (Vincci Taj Sultan) was dat goed aan te lopen en konden we 's avonds lekker over de boulevard struinen.
In het hotel waren wel veel gezinnen en animatie, maar er is vast iets in de buurt te vinden dat rustiger is. :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:55

Hammamet is inderdaad wel gezellig :j die 6 km maken op zich ook niet zoveel uit, er rijden en staan overal taxi's en die zijn erg goedkoop (voor zo'n afstand misschien 1 a 2 euro). Veel all-in hotels hebben wel vrij veel animatie, ik ken de hotels in Hammamet ook niet zo goed dus kan je wat dat betreft niet verder helpen.. Denk gewoon op de info van internet afgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:07

Ok,dat klinkt al prima! Is er een groot verschil met bijv sousse en hammamet?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:37

Zover ik heb meegekregen is Sousse wat groter en drukker, maar dan ook meer barretjes/plekjes op s'avonds te zitten.

Heb je al eens naar Port el Kantaoui gekeken? Is wat luxer dan de andere 2 plaatsen. Zijn er nu 3x geweest. Als je een hotel neemt een beetje tussen Sousse en Port el Kantaoui, kun je beide plaatsen bezoeken. Wij namen altijd de taxi. Vooral omdat je zegt dat je wat slechter ter been bent is dit denk ik fijner dat een bus. Taxi kost niet zo heel veel daar.