Leuke camping leeftijd 11, 15 en 17 jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Leuke camping leeftijd 11, 15 en 17 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:12

Weten jullie nog een leuke camping in Frankrijk / Noord Spanje / Italie etc ? (Niet te ver weg, we wonen helemaal in het noorden van Nederland dus dat is sowieso al een stukje rijden, in veel campinggidsen etc worden de kilometers vanaf Utrecht ofzo gerekend, dat is voor ons dus nog zo'n 200 kilometer langer ofzo?)
Mijn zusje, broertje en ik zijn op dat moment 11, 15 en 17 jaar.
Voor mij moet er iets te doen zijn (zoals een discotheek tot een uur of 2/3 snachts, veel Nederlandse jongeren etc.)
M'n broertje wil graag een sportveldje, iets met een voetbalkooi / tafeltennistafels etc.
M'n zusje wil graag een zwembad met glijbanen.
& M'n ouders willen een leuke / mooie omgeving, liefst een strand op loopafstand en de stacaravan moet 3 slaapkamers hebben, want als er 2 slaapkamers in zitten moet 1 persoon op de bank slapen en ik heb er ervaring mee en dat is niet fijn! :(
Oh én het moet ook de 'mooiweergarantie' hebben. De eerste keer dat wij in Frankrijk waren zaten we in Bretagne en hebben we de hele week regen gehad en dat willen we nooit weer.. :(

Zelf zaten mn ouders en ik te denken aan 'La Petite Camargue', maar hier zit geen glijbaan bij het zwembad en is de zee ook niet op loopafstand, wel gaat er een gratis busje naar het strand. Hier is wel een sportveldje en een discotheek. Nog een pluspunt is trouwens dat er een manege op het park zit en je kunt paardentochtjes over het strand van de Middellandse zee maken, wauw! :D

Iemand nog andere leuke ideeën ?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:30

Castell Montgri in L'Estartit (Spanje)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:33

Las Dunas, In Rosas (Spanje). Wij zijn daar meerdere keren geweest en het altijd naar onze zin gehad. Er zijn geen glijbanen bij het zwembad (denk ik), maar de zee ligt op 20 meter wandelen (als je aan die kant van de camping zit en er is een manege in de buurt. :D

http://www.campinglasdunas.com/en/

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:19

http://www.camping-les3rivieres.com/

Ben ik een aantal jaar terug geweest. Dit is in Frankrijk. Er is geen zwembad maar een rivier, maar het is geweldig om die een heel eind met een luchtbed af te gaan. Daarnaast zit er een stal aan de camping die een man in zijn eentje runt. Ik heb daar echt geweldige tochten gemaakt, ook een halve dagtocht, heerlijk door de rivieren stappen en galoperen door wijngaarden.

Het nadeel aan de rivieren op de camping is wel het grind, dat ligt niet echt lekker met je handdoekje.

Hadden daar nog wel een aantal andere Nederlandse jongeren waarmee we dan 's avonds een kampvuur maakten.

Daarnaast is er een mooie omgeving voor je ouders.

Rosannee_

Re: Leuke camping leeftijd 11, 15 en 17 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:15

Italie, bij het Caldenazzo meer je hebt er een stuk of 5 campings naast elkaar, een groot meer met strand aan de overkant en een stadje dichtbij.
Spanje, in Palamos heb je ook een aantal campings bij elkaar, wat kroegen en restauranten in de omgeving, strand op loop afstand en een leuke stad. Ligt vlakbij Blanes

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:17

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:19

xxLady schreef:
Weten jullie nog een leuke camping in Frankrijk / Noord Spanje / Italie etc ? (Niet te ver weg, we wonen helemaal in het noorden van Nederland dus dat is sowieso al een stukje rijden, in veel campinggidsen etc worden de kilometers vanaf Utrecht ofzo gerekend, dat is voor ons dus nog zo'n 200 kilometer langer ofzo?)
Mijn zusje, broertje en ik zijn op dat moment 11, 15 en 17 jaar.
Voor mij moet er iets te doen zijn (zoals een discotheek tot een uur of 2/3 snachts, veel Nederlandse jongeren etc.)
M'n broertje wil graag een sportveldje, iets met een voetbalkooi / tafeltennistafels etc.
M'n zusje wil graag een zwembad met glijbanen.
& M'n ouders willen een leuke / mooie omgeving, liefst een strand op loopafstand en de stacaravan moet 3 slaapkamers hebben, want als er 2 slaapkamers in zitten moet 1 persoon op de bank slapen en ik heb er ervaring mee en dat is niet fijn! :(
Oh én het moet ook de 'mooiweergarantie' hebben. De eerste keer dat wij in Frankrijk waren zaten we in Bretagne en hebben we de hele week regen gehad en dat willen we nooit weer.. :(

Zelf zaten mn ouders en ik te denken aan 'La Petite Camargue', maar hier zit geen glijbaan bij het zwembad en is de zee ook niet op loopafstand, wel gaat er een gratis busje naar het strand. Hier is wel een sportveldje en een discotheek. Nog een pluspunt is trouwens dat er een manege op het park zit en je kunt paardentochtjes over het strand van de Middellandse zee maken, wauw! :D

Iemand nog andere leuke ideeën ?

La petite camargue ben ik ook een keer geweest. Leuke camping, wel erg vol (maar dat ligt er natuurlijk net aan wat je gewend bent). Manege is oké, wel leuk, niet bijzonder. Erg groot nadeel is dat er zóóó ontzettend veel muggen zitten. Qua uitgaan, ik heb werkelijk geen idee. Qua sporten etc, geloof dat dat er wel was alleen nog niet actief toen ik er was (in mei)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:20

Belgie ook goed?
Wij zijn 2 jaar geleden naar Camping La Clasure geweest.
Was heel leuk waar ook na 11 uur, als het stil op de camping moet zijn, er een kampvuur is.
Site: http://www.parclaclusure.nl/

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:23

Oei ik heb zo geen ervaringen met campings, het enige wat ik wel weet is dat wij toen in Spanje zaten in het plaatsje platja d'aro daar een hele mooie camping lag.
In Platja d'aro ben ik ook wezen stappen wat erg leuk was en je zit bij het strand, denk een minuut of 10 lopen :)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:27

La Sousta zuid Frankrijk! Het kan zijn dat degene van 11 wat minder aansluiting kan vinden maar van 15 en 17 heb je binnen no time een leuke groep.

Er is een groot voetbal veld, tennisveld, tafeltennistafel, voetbalveld en basketbal gedeelte.
Het zwembad stelt niet veel voor er is een grote wei eromheen waar je heerlijk kan liggen.

Als je eenmaal een groep hebt (dit is heel gemakkelijk, je loopt naar een groep stelt je voor en that's it. Zo ging het bij mij) dan ga je elke avond naar de Pond. Dit is een grote zeer mooie brug.
Hier ga je met z'n allen zitten en beetje muziek en alles. (ook zeer leuk als je een vriend hebt ^^)
Ook is er elk jaar 5 avonden dorpsfeest. Dit is van 9 tot 2 uur 's nachts. Ook is er bij de Pond ook een leuk klein festival heel gezellig.

Er loopt een riviertje langs de camping met een stukje strand. Dit is goed te zwemmen heel fijn riviertje.

In de 3 weken dat wij er zaten hebben wij maximaal 4 uur regen gehad.

Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:29

Ik ging vanaf mn 8e tot mn 18de naar een camping in oostenrijk.
http://www.terrassen.camping.at/
http://www.facebook.com/#!/terrassencamping.ossiachersee?fref=ts
Erg leuke camping, voor alle leeftijden van alles te doen.
Een discotheek op loopafstand.
Veel nederlandse jongeren van alle leeftijden.
Mooie omgeving voor de ouders.
Er is alleen geen zwembad maar de camping ligt direct aan een meer, met een strand op de camping.
Het is er ook bijna altijd mooi weer (wij waren er altijd 2 weken en dan hadden we soms is 1 dagje regen), Verder +- 25 tot 30 graden:)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:32

Waar ik zo'n 17 zomers doorgebracht heb, en echt een leuke tijd heb gehad :D : http://www.vacansoleil.nl/camping/info/ ... tAodei4AUA

Camping is helemaal vernieuwd. Er was geen zwembad toen ik daar mn vakanties vierde. Palavas-les-Flots is een heel leuk plaatsje met kermis, stukje rondvaart over de zee, discotheek (als die er nog zit), en veel leuke winkeltjes. Grote stad Montpellier zit daar ong 6 km vandaan. Tevens kan je in de buurt een rit maken door de Camargue met echte Camargue paarden :) Weet niet wat er aan Nederlanders komen verder. In "mijn tijd" waren het er nog niet zoveel, maar dat kan verandert zijn.
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 01-01-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:33

Hier zijn wij van de zomer geweest, mijn zusjes zijn 11 en ik ben 15. In de buurt kun je daar ook paardrijden. Zijn suuuuper veel nederlanders en maar een paar italianen. Dr is een groot meer met een eiland in het midden, strand, zwembad, bar, en direct ernaast zit een restaurant, pizzatent en een disco. Oja en er zit een theater in de camping :DZijn campingplekken, aangeklede tenten en chalets.
http://www.puntanavaccia.it/nl/

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:42

Le petite camargue stikt het inderdaad van de muggen als het niet waait. Ik vond het strand daar ook wat tegenvallen en als je ouders op zoek zijn naar een mooie omgeving is het ook niet echt aan te raden. Camping La Sousta is erg mooi en gezellig. Ook een leuk stadje in de buurt. Je zit daar echter niet bij de zee. Marseillan plage is ook een leuk stadje. Klein, toeristisch en gezellig en redelijke prijzen voor een camping aan zee. Ook voor jongeren is er genoeg te doen. Er liggen ook meerdere maneges.
In Spanje ligt st pere de pescador, camping nautic almata. Een erg dure camping, maar je hoeft niet van de camping af omdat je er werkelijk waar alles hebt: zwembad, zee, disco, restaurant, snackbar, manege. In de omgeving liggen ook mooie dorpjes.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:05

Baia Domizia in Italië, misschien wat aan de verre kant, maar voldoet verder aan jullie eisen! Zit aan het strand, heeft ook een zwembad, gezellige barretjes en aan de overkant van de weg een superleuke discotheek! Toen wij er waren was ik 15 en mijn broer 18 en wij hebben ons super vermaakt! :D

http://www.baiadomizia.it/homepage.asp?lin=ita

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:00

Dankjewel voor alle reacties!
Sorry, heb een tijdje hier niet gekeken dus vandaar even geen reactie van mij.
Ik zal alles even bij langs en kijken of het leuk is en dan een aantal campings aan mn ouders voorstellen (:

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:47