Vakantie voor 3 meiden van 19? Zon, niet te ver weg, actief.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Vakantie voor 3 meiden van 19? Zon, niet te ver weg, actief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 20:48

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen :) Aankomende zomer wil ik graag met 3 vriendinnen op vakantie. We zijn dan alledrie 19. Gezien het plannen voor ons werk enz. willen we ons alvast rustig gaan oriënteren.
Een van mijn vriendinnen brengt haar vakanties het liefst door aan het strand waar het warm is (Spanje, Italië enz). Ik ga er het liefst lekker op uit, wandelen, dingen zien en cultuur opsnuiven (Noorwegen, Canada en Denemarken). Mijn andere vriendin zit er tussenin (gaat meestal naar Oostbloklanden). Wij zijn het er wel over eens geworden dat we er dus ergens tussen in moeten gaan zitten wat ons alledrie aanspreekt. Het is alleen nogal lastig te vinden. Het moet namelijk ook niet te duur zijn, dus niet te ver weg van huis. We willen maximaal anderhalve week weg (ivm paarden thuis).

We hebben Zuid-Engeland, de Franse kust en een interrailreis door een gedeelte van Europa al de revue laten passeren. We zijn er alleen nog steeds niet uit. Wie heeft dé tip? Of heeft ervaring met Zuid-Engeland en/of het interrailen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden :)

Groetjes Marloes

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:14

Groepsreis een optie? Ik heb hele goede ervaringen met de actieve rondreizen van bijvoorbeeld mambo, nosun, etc.

Qua locatie zou ik voor bijvoorbeeld Istrië kiezen, daar heb je cultuur, natuur en strand vlakbij elkaar.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:34

Eerste wat mij te binnen schiet is toch richting het oosten, Tsjechie, Hongarije die kanten.
En dan daar opzoek naar n plaats aan n meer oid, met mooie natuur er omheen en n interessante stad in de buurt.
Je zou ook ff n reisbureau kunnen binnen lopen, daar je eisen voorleggen en kijken waar hun mee komen. Kun je aan de hand daarvan altijd nog zelf opzoek gaan via internet.
6 jaar terug ben ik met vrienden naar Balaton-foldfar geweest aan het balatonmeer in hongarije, mss is dat wat voor jullie?
Of in n andere plaats aan t balatonmeer...

ssssuus

Re: Vakantie voor 3 meiden van 19? Zon, niet te ver weg, actief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:35

Kroatie?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:03

Tja, wil je met bus, trein, vliegtuig?
Oostblok is in de zomer behoorlijk warm en nog aardig budget.

Misschien Macedonië? Ohrid bijvoorbeeld? Stadje is niet groot, veel natuur in de buurt, in de zomer vaak goed weer, binnen de kortste keren ben je ook de grens over met Griekenland...

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:20

Ik denk ook direct aan Kroatie, schijnt heel mooi te zijn en ik denk voor ieder wat wils

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:47

Ik ben nu in totaal 3 x naar Kroatie geweest, 2 x metmn ouders en zusje en 1 x met vrienden en het waren echt mn leukste vakanties! Erg budget ook idd maarzo mooi, genoeg te bekijken en erg vriendelijke mensen :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:00

Kroatië was eigenlijk ook het eerste dat in mij opkwam, de ideale combinatie van zon&zee en cultuur en actieve dingen doen.

Ik vond het een prachtig land, heb afgelopen zomer Istrië ontdekt en zou heel graag ook wat zuidelijker gaan kijken (Dalmatië) :j

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:53

Bulgarije?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:19

Kroatie is inderdaad een prachtig land niet te duur en voor allemaal zeer aantrekkelijk denk ik.

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:41

Kreta: Is heel leuk, je kan naar het strand, je kan ook wandelen op de bergen enoz, (ben er zelf in zomer 2012 ook heen geweest) Portugal: Is ook erg leuk je kan er ook op het strand lekker zonnen en ook wandelen door de bergen!(ben er in zomer 2011 geweest) Je kan ook een planning maken alvast wat jullie de dagen gaan doen en in allebeide landen kan je ook cultuur bekijken

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:45

Surfen aan de franse kust?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:45

Noord Italie?
Veel zon, veel natuur en activiteiten en veel cultuur. En.... lekker eten :Y)