Must-sees in Antwerpen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Must-sees in Antwerpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:54

:wave:

Wij gaan 2,3 en 4 januari lekker een paar dagen naar Antwerpen. :)

Nou hebben we het al praktisch uitgekozen vanwege de solden (joepieeeeeeeee! :):) )..
Dus shoppen komt vast helemaal goed.. :j

Maar nou willen we ook wat cultuur en bijzondere winkeltjes en must-sees meepakken.
Wat is aan te raden? :)

We willen in ieder geval allebei naar de zoo :j
Maar verder liggen onze dagen nog helemaal open!

Mirte_Jarig

Re: Must-sees in Antwerpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:02

In het centrum heb je De Meir natuurlijk dat is de grootste winkelstraat maar dat wist je waarschijnlijk wel ;) Verder heeft de Kammestraat wat apartere winkeltjes en de Nationaalstraat (of nationalestraat). Als je begint bij de groenplaats en je loopt naar de meir kom je ook al wat aparte winkeltjes tegen.
Dicht in de buurt van de Zoo is ook een straat alleen buitenlandse winkels, ook wel eens leuk om door te lopen. Ik ben alleen even de naam vergeten, maar het is achter de zoo.
Een kijkje nemen in het station is ook altijd de moeite waard, en natuurlijk de diamantbuurt ;)

Wat verder buiten het centrum ligt de MAS (museum aan de schelde). Daar kan je dat museum bezoeken, maar je kan ook helemaal naar het dak. Daar heb je mooi uitzicht ;)

Ik kom nogal vaak in Antwerpen maar ik weet eigenlijk niet hoe alle straten heten :P Het leukste is gewoon een beetje rondlopen, je komt vanzelf altijd wel iets leuks tegen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:04

Het fotomuseum is leuk! :j
Als je daar naartoe loopt (is wel een eindje) kom je ook door een straatje met allemaal kunst- en antiekwinkels, is ook erg leuk om binnen te lopen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:11

*vogeltjesmarkt ( zondag)
* Burie, alleen de etalage is al een genot om naar te kijken en ze hebben geweldig lekkere bonbons ( ik lust geen chocolade maar zelfs ik vind die bonbons heeeeeeeeeeeeeeerlijk!!)
* filmpje pakken bij Metropolis (bioscoop met 24 zalen) in het centrum zit ook een bioscoop maar metropolis is beter
* Pintje pakken bij het Elfde gebod
* pelgrom is ook leuk toeven voor even te borrelen
* dineetje @ de Rooden Hoed> echt een aanrader
* decathlon alle sporten onder een dak, leuk shoppen en niet duur, ligt naast metropolis

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:22

Antwerpenaar meld zich :) !

De tips van Mirte zijn al erg goed en ook het fotomuseum is idd erg leuk.
Die straat met buitenlandse winkels, bedoel je dan de Chinese wijk?

Achter de Groenplaats heb je enorm gezellige straatjes, waaronder de Hoogstraat. Daar kan je heerlijk shoppen in aparte winkels. De Kammenstraat is ook zo'n gezellige winkelstraat, net als "De Wilde Zee" (achter Huidevettersstraat en Oudaan).
De Schuttershofstraat is eerder een straat om te windowshoppen (of je moest geld teveel hebben), maar daar is sinds kort ook een La Durée met heerlijke macarons.
Voor echt goede chocolade moet je bij Godiva, Pierre Marcolini of Del Rey (hun macarons, mmmmh) zijn.

Meer richting de Schelde kan je gezellig op "Het Vlot" zitten met wat mooi weer en kijken naar de rondvarende bootjes. Door de voetgangerstunnel naar Linkeroever is ook leuk, dan kan je Antwerpen vanaf de andere oever bekijken, mooi als het donker is!

Het MAS is qua cultuur zéker een aanrader. Ligt ook in een hele hippe wijk! De Badboot is omgevormd tot schaatsboot, maar hoe dat precies zit weet ik niet, moet je even opzoeken mocht je graag schaatsen.
Op het Zuid, waar ook het fotomuseum is, is ook het museum voor schone kunsten, maar dat was in restauratie, dus weet niet of het alweer open is. Wel mooi om vanbuiten te bekijken en gezellig iets te drinken in 1 van de cafeetjes. Het Centraal Station is sowieso ook erg mooi als je de oude inkomhal bekijkt.

Een beetje buiten Antwerpen centrum maar wel met de tram bereikbaar is de wijk Zurenborg. Daar hebben ze lekkere restaurantjes en zit je minder toeristisch (Burgerij, Moskou, restaurantjes op de Dageraadplaats, allemaal njam :9 ). Net als de Lunchbox op het Theaterplein (achter de Meir), ons favoriete lunchadres! Zeker ook tijdens het shoppen de Stadsfeestzaal bezoeken, die is prachtig (en er zijn winkels in :):) ).

Voor antiek en brocante moet je in de Kloosterstraat zijn. Alleen niet zo goed voor je portemonnee :P
Wel heerlijk zoeken tussen alle leuke spullen! En de huizen zelf zijn ook allemaal leuk om naar te kijken. Zeker een aanrader.

Park Spoor Noord is ook leuk bij mooi weer. Daar organiseren ze regelmatig marktjes met mensen die zelf creatief zijn en spulletjes (kledij, juwelen, cupcakes, handtassen,...) maken (Markt van Morgen) maar weet niet of die dan is.

Voor de film naar Kinepolis, de tram stopt ook voor de deur en rijdt tot 12uur denk ik (vroeger metropolis, is nu van naam veranderd).

Waar logeren jullie? Misschien weet ik dan nog wel wat leuks in de buurt.