Kerstmarkt in Keulen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Kerstmarkt in Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:18

Lieve allemaal,
Ik met mijn kerst fetisj, kan helemaal mijn hart op gaan halen dit weekend in Keulen.
Want er is namelijk weer een kerstmarkt! Wie gaan er nog meer? En wie zijn er vorig jaar
bijvoorbeeld al geweest? En welke markt moet ik absoluut bezoeken, en welke kan ik beter overslaan?
Ben benieuwd! Heb er ontzettend veel zin in :)

Liefs!

Dit lijkt me toch de mooiste :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:19

Ik ben er geweest en ik vond het echt verschrikkelijk, hahaha. Na een fles wijn was het wel vermakelijk en hebben we "prachtige" spullen kunnen kopen.

edit: drink geen gluhwein uit de bekers die je moet terugbrengen want die zijn zo ranzig dat je ze niet vast hoeft te houden omdat ze vanzelf wel aan je handen plakken :+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:22

Fellor schreef:
Ik ben er geweest en ik vond het echt verschrikkelijk, hahaha. Na een fles wijn was het wel vermakelijk en hebben we "prachtige" spullen kunnen kopen.

edit: drink geen gluhwein uit de bekers die je moet terugbrengen want die zijn zo ranzig dat je ze niet vast hoeft te houden omdat ze vanzelf wel aan je handen plakken :+

ah noo -O- are you kidding?
hahaha. partypooper.

Ja ik was in dusseldorf geweest, hadden ze ook van die mokken, ranzig idd!
Waarom vond je het zo verschrikkelijk? Omdat het zo druk was?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:23

Je bent wat aan de late kant, Keulen loopt tot 23 december (Dusseldorf en Bremen ook). Zondag dus niet meer.
Er zijn er een paar die langer doorlopen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 20-12-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Re: Kerstmarkt in Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:24

ja ik ga dit weekend! dus ik ben nog op tijd . Via vakantie veilingen een arrangement gedaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:26

24 november 2012 - 23 december 2012
Ik weet niet of dit tot of tot en met 23 is.

http://www.youropi.com/nl/txt/kerstmark ... tsland-212

Naast de dom kun je ook naar Neumarkt gaan (paar minuutjes met de tram).
Ik ken Keulen best wel goed. Als je door de straatjes wandelt, kijk dan ook naar de stoepen. Bronzen tegelplaatjes indiceren dat er in dat pand joden zijn opgepakt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:39

ja wij gaan met de auto, hoorde iets over een sticker je moet hebben om het centrum binnen te komen? weet iemand daar wat over?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:51

Ja een milieusticker. Je kan ook in een buitenwijk parkeren en de metro pakken, heb je ook geen parkeerproblemen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:54

oke chill. we hebben ook een hotelletje, kunnen de auto trouwens ook wel daar zetten.
Metro is misschien wel een beter idee.
En heb je misschien een idee voor een lekker restaurant?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:04

Moet je even checken of je geen sticker nodig hebt in de zone van je hotel.
Kun je hier checken http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/

Restaurants... ik zou het niet meer kunnen herinneren. In een brauhaus eten is heel leuk voor de ervaring, ik ben minder gecharmeerd van het typische duitse eten.

Verder is er een té toffe make up winkel; Kiko! Echt, de oogschaduwmuur begint met wit en eindigt, alle kleuren doorlopend te hebben met zwart. Mijn kin lag op de grond :D Fijne kwaliteit, goede prijzen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:06

POLLO hier op bokt is 2 weken geleden een weekendje geweest :j

Het is mijn geboortegrond, dus heb er al meerdere keren gelopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:09

Ben er 3 keer geweest, waarvan 1 keer een week in mijn eentje (alle keren voor werk). Heb er met een fiets de hele stad verkend, ook de kroegen. Leuke stad! Jammer dat het in de oorlog voor 80% verwoest is geweest, het heeft niet veel oude historie meer, maar ik hou wel van de sfeer en qua concertjes is het geweldig daar.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 16:41

F_Orumster schreef:
Moet je even checken of je geen sticker nodig hebt in de zone van je hotel.
Kun je hier checken http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/

Restaurants... ik zou het niet meer kunnen herinneren. In een brauhaus eten is heel leuk voor de ervaring, ik ben minder gecharmeerd van het typische duitse eten.

Verder is er een té toffe make up winkel; Kiko! Echt, de oogschaduwmuur begint met wit en eindigt, alle kleuren doorlopend te hebben met zwart. Mijn kin lag op de grond :D Fijne kwaliteit, goede prijzen.

NO WAY
daar moet ik dus heen, waar zit dat ongeveer? Vlak bij zo'n markt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:49

Het bekendste winkelcentrum ligt tussen de Dom en Neumarkt, de Neumarkt is ook een kerstmarkt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 16:53

Ok super bedankt :j

is er trouwens ook ergens een ijsbaan? Heb als kindje een keer geschaatst op een kerstmarkt en wil dat graag dit weekend ook weer doen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:35

leeneliefje schreef:
Fellor schreef:

ah noo -O- are you kidding?
hahaha. partypooper.

Ja ik was in dusseldorf geweest, hadden ze ook van die mokken, ranzig idd!
Waarom vond je het zo verschrikkelijk? Omdat het zo druk was?

Ik hou helemaal niet van geloofsbeeldjes du dan zit je bij 80% al niet goed :') maar ik vond alle marktjes zo ongeveer hetzelfde, niet al te bijzondere sfeer en de aankleding was leuk maar niet bijzonder.

Ik vond het gewoon echt saai. Maar de sfeer in de cafetjes in de oude straatje eromheen is wel leuk dus ik zou zeggen, ga daar zeker even een gluhweintje ofzo drinken. Maar die mokken heb ik nu nog nachtmerries van, hahahaha.

Edit; wel hele leuke kneuterige theedoeken gekocht met geborduurde paardjes voor 1 euro per stuk en die man was vet blij dat we ze kochten {:)