In mijn tussenhalfjaar naar het buitenland, hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

In mijn tussenhalfjaar naar het buitenland, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:27

Nu het een half jaar duurt voordat ik weer met school kan beginnen en het al lang behoorlijk kriebelt om een langere periode naar het buitenland te gaan wil ik het nu echt gaan doen, ik zou graag ergens op kosten inwonen en nog een klein bedrag willen gaan werken. Het liefst op een plek waar ik echt veel met mensen bezig ben voor mijn persoonlijke ontwikkeling

Maar... Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik heb naar au-pair gekeken en dit klinkt heel aantrekkelijk maar mijn Engels is nog bedroevend slecht. Word dat geaccepteerd in gezinnen? Ook zou ik graag naar een totaal andere cultuur willen gaan (Amerika, Afrika ed). Ik heb alleen een heel groot probleem, dat is financieel. Omdat ik vanaf vandaag gestopt ben en ik in september pas weer begin heb ik helaas ook niet veel tijd om te sparen. Ik ben dus echt op zoek naar iets waar ik op kosten inwonen kan werken en waar ik misschien een klein bedrag verdien.

Iemand tips?

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:16

Als je via yardandgroom.com eens wat gaat zoeken op het land wat jij graag heen zou willen.
Je kunt zoeken op working student bijvoorbeeld. Bij de meeste bedrijven waar ik contact mee heb gehad werk je voor je kost en inwoning.
En dan krijg je een bepaald bedrag per week/maand voor je boodschappen en andere dingen waar je zelf behoefte aan hebt.
Veel zoeken en ervaringen lezen van anderen! :D

Loose

Re: In mijn tussenhalfjaar naar het buitenland, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:35

Aupair! :D
Ik ben een jaar als aupair naar Italië geweest en het is echt ideaal. Je woont daar en ik kreeg €300 per maand, volgensmij is dat in elk land wel ongeveer hetzelfde. Mijn Engels was wel oké, maar ik kon geen woord Italiaans en dat vond de familie helemaal niet erg. Je pikt het ook heel snel op als de kinderen ook geen andere taal kunnen. :P Met Engels zal dat nog wel sneller gaan, aangezien je het toch al wel op school hebt gehad enzo. Ik denk dat ze niet zo goed Engels dus ook wel in Engelse en Amerikaanse gezinnen zullen accepteren, anders waren ze denk ik ook niet op zoek naar een aupair maar gewoon een babysitter uit eigen land. Ik vind aupair dus wel een aanrader. :D Het fijne is ook dat je bij een familie uit het land zelf woont, dus je valt niet helemaal in het diepe oid. Als je nog meer wilt weten, vraag maar. :D