Ik ga op reis en ik laat achter...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Ik ga op reis en ik laat achter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 16:26

Een briefje voor mijn ouders, zodat alle plotselinge/minder plotselinge dingen kunnen worden opgepakt zonder dat ik daar per se voor nodig ben.
Ik ga voor 7 maanden naar Latijns-Amerika (hartstikke cool natuurlijk :D ), maar wil wel zorgen dat, mocht er wat zijn, mijn moeder bij mijn wachtwoorden/nummers/adressen blablabla kan. Ik heb al een aardig lijstje, maar mij kennende vergeet ik zeker wat...
-geboortedatum, voor mocht ze die vergeten :+
-burgerservicenummer
-mailadressen + inloggegevens
-facebook inloggegevens
-digid inloggegevens
-bank inloggegevens en voor dat apparaatje om over te boeken
-gegevens verzekeringsmaatschappij

Mijn computer heeft geen wachtwoord, dus dat zal geen problemen opleveren. Adressen van de boerderijen waar ik ga werken komen er ook op en ook de reserveringsdingen van vliegmaatschappij en boerderijen.
Iemand nog handige ideeën voor iets wat er zeker op moet?

(Ik zou dit natuurlijk niet zo opschrijven als hier geen veilige opbergplaats was, op bokt stond waar ik woon en bovenal: als er niemand thuis zou zijn. Dus maak je niet ongerust, dat doen mijn ouders ook niet :D )

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:30

Wauw 7 maanden latijns-Amerika wat ontzettend gaaf zeg! Super verstandig om een lijstje achter te laten, vooral de geboortedatum, je weet maar nooit ;).

Wat wel verstandig is om nog te regelen is een machtigingsformulier van digid (en misschien ook de bank?) waarin jij je moeder volledig machtigt om bij jou gegevens te kunnen en dingen voor je regelen. Anders kan ze helemaal niets voor je doen. Bij mijn weten kun je formulieren hiervoor op de site van digid vinden.

Succes in ieder geval en veel plezier natuurlijk!

Winged

Re: Ik ga op reis en ik laat achter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:37

Gegevens health insurance card (indien je die nog niet hebt, nog even aanvragen. Staat als het goed is achterop je huidige verzekeringspas)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:38

Laat een paar velletjes blanco papier achter war je onderaan je handtekening op hebt gezet. Al hetdan nodig is dan kan je moeder erboven een brief namens jou schrijven terwijl jou eigen handtekening er dus al op staat.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:43

Kopie van je paspoort, altijd handig als je die kwijtraakt of iets.
Vluchtnummers en luchtvaartmaatschappijen
Kopie van je verzekeringspassen (ziektekosten)

En voor je zelf: adressen van consulaten/ambassades in de landen die je bezoekt, altijd handig en die mensen kunnen je altijd op weg helpen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:57

Nog even een aanvulling voor jezelf: Schrijf de valuta op (ivm omrekenen naar euro)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:11

Scan ook een kopie paspoort in en zet die in je hotmail / gmail mocht je je paspoort kwijtraken. je mail kun je overal openen en zo heb je nog wat.....

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:12

Shiloh schreef:
Laat een paar velletjes blanco papier achter war je onderaan je handtekening op hebt gezet. Al hetdan nodig is dan kan je moeder erboven een brief namens jou schrijven terwijl jou eigen handtekening er dus al op staat.

wat een slimme, die onthoud ik! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:30

LZP -> BEU

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:45

Zitten al een paar slimme dingen tussen waar ik nog niet aan had gedacht. Super bedankt :D
Ik heb inderdaad zitten twijfelen waar dit topic moest, maar ik had nog niet gedacht aan BEU. Bedankt voor het verplaatsen :)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:18

Goed dat je het doet! Dat met die blanco velletjes is inderdaad een slim idee. Ik heb mijn vader gewoon een handtekeningslesje gegeven, dus die kan de mijne nu vlekkeloos na doen. :D

Ik had verder nog een lijstje gemaakt met wachtwoorden van mijn facebook enzo, mocht er iets gebeuren, dan wilde ik dat ze alles zouden verwijderen. Verder idd een scan maken van al je belangrijke documenten!

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 04:08

Wat een gave reis!!

Er zullen vast al dingen genoemd zijn, dus sorry als ik nu dingen dubbel noem :D

Maar ik heb mijn moeder mijn map gegeven met mijn belastinggegevens, DUO zaken etc. Mocht er dus iets zijn waarvoor actie ondernomen moet worden dan heeft zij in ieder geval alle papieren bij elkaar!

Inderdaad een scan maken van je verzekeringsbewijs, paspoort, rijbewijs.

Ik heb ook van de dokter/apotheek een lijst gekregen met medicijnen, inclusief Latijnse benaming en dat kan van pas komen bij de douana (als je medicijnen meeneemt) of als je naar de dokter gaat en medicatie nodig hebt.

Ik heb mijn moeder gemachtigd voor DigiD en internetbankieren, evenals waarnemer voor mijn zaken bij DUO, gemeente (postadres) etc.

Verder inderdaad wachtwoorden doorgegeven en ook mijn pincode. Ik gebruik mijn Nederlandse bankpas zo weinig dat ik echt bang ben de pincode te vergeten na een tijdje :+

Een tip die ik heb gehad toen ik ging vliegen; hou je geld, creditcard en/of pinpas in verschillende tassen/zakken. Mocht je 1 ding kwijtraken of gerold worden of iets dergelijks, dan heb je altijd op een andere plaats nog geld.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:46

Over die pincode, daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Die kun je opslaan in je telefoon als 'telefoonnummer' :D
Bv. 06-235649. Truukje van mijn moeder. Onder een naam die geen argwaan wekt natuurlijk :+

Super bedankt allemaal, er zijn zeker een aantal dingen waar ik wat mee kan.
Moet me ook nog inschrijven voor een opleiding, dus ook hiervoor ga ik mijn moeder inschakelen... ze krijgt het druk als ik weg ben :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:49

mar_fay schreef:
Over die pincode, daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Die kun je opslaan in je telefoon als 'telefoonnummer' :D
Bv. 06-235649. Truukje van mijn moeder. Onder een naam die geen argwaan wekt natuurlijk :+

Super bedankt allemaal, er zijn zeker een aantal dingen waar ik wat mee kan.
Moet me ook nog inschrijven voor een opleiding, dus ook hiervoor ga ik mijn moeder inschakelen... ze krijgt het druk als ik weg ben :')

Haha Mr. Pin natuurljik :)*

Slim dit topic, ik volg! (komend jaar ga ik voor drie maandjes weg ongeveer)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:51

Om te ontwijken dat je al je bankgegevens en -spullen achter moet laten; je kunt je moeder ook machtigen? Dat heeft gewoon 'recht' op toegang tot jouw rekening(en), zonder alles te hoeven opschrijven etc. - kun jij ook jouw bankierspullen meenemen (tenzij je er twee van hebt?)

Edit: Ik zie dat iemand anders dat ook heeft gedaan. Toen ik naar Engeland ging voor mijn studie (woon hier nog steeds ;) ) heb ik dat ook gedaan, tevens heb ik altijd een kopie van mijn paspoort en rijbewijs bij me, plus kopieen bij mijn ouders thuis voor het geval dat; als je medicijnen slikt dan inderdaad zorgen dat je zowel de merknaam als de werkzame stoffen kent en een extra voorraad meehebt! En wellicht - ik weet niet hoe ver je daar van steden etc. af woont - een extra telefoon? Gewoon een oude die misschien nog ergens rondslingert, voor het geval dat?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 06:13

Voor de pincode van mijn creditcard heb ik het nummer via een code op de kaart geschreven. Door een oude pincode die ik nooit en te nimmer zal vergeten op een bepaalde manier op of af te trekken kom ik bij de juiste pincode uit.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:19

Shiloh schreef:

Hé goed idee, die ga ik onthouden!