Ik heb een tijdje geleden contact gehad met een Nederlandse Lusitano-fokkerij in Portugal en heb met hun besproken en overlegd om een jaartje daar te verblijven, wat me absoluut het einde lijkt.
Nu heb ik totaal geen ervaring met werken in het buitenland of hoe ik het allemaal moet regelen met een subsidie. Wel is geregeld dat ik daar werk voor kost en inwoning, wat voor mij geen probleem zou zijn.
Hebben meerdere mensen ervaringen met werken in het buitenland? Ik wil namelijk wat meer weten over hoe zoiets geregeld kan worden.
Wat gaaf dat je deze kans krijgt! Ik weet niet of je studiefinanciering krijgt op dit moment maar je zou uitwonend aan kunnen vragen. Heb ik ook gedaan toen ik naar Gran Canaria ging voor een halfjaar! En je kan je OV opzeggen, krijg je ook weer 90 euro in de maand erbij
ja, simo0ne, het probleem is dat het niet via een studie gaat. Ik heb zelf gekozen om geen nieuwe opleiding te beginnen, maar voor even naar Portugal. Daaruit begrijp ik dan dat je geen studiefinanciering krijgt.
Doen! Subsidies zijn er Volgens mij niet toch? Kijk eens in Mijn onderschrift, op de eerste paar paginas heb ik Veel goede tips gekrefen,waar je misschien wat aan hebt
Gracefull
Geplaatst: 19-12-12 12:20
Wat leuk dat je de kans grijpt!
Volgensmij kan je hier geen subsidie voor krijgen, maar dat valt uit te zoeken.
En waarschijnlijk ben je hier he-le-maal nog niet mee bezig, maar in het buitenland wonen/werken betekent ook dat je voor die periode geen AOW in Nederland opbouwt, je kunt wel vrijwilliger AOW-premie betalen de tijd dat je in het buitenland verblijft. Anders krijg je later minder AOW, veel mensen vergeten dit. Mijn advies is dus om voor de zekerheid even contact op te nemen met de SVB-bank