Aankomende zomer wil ik samen met een vriendin een verre reis maken. Dit wil zeggen afrika/azie/zuid-amerika/
Nu zullen meer bokkers zulke reizen gemaakt hebben. Waar hebben jullie geboekt?
lindar1985
Geplaatst: 04-12-12 16:53
Ha! Ik boek niet via een bureau. Ik zoek een ticket via skyscanner.com en boek mijn eerste hotel/hostel (vaak uit de loneley planet) en regel dat zij mij op komen halen op het vliegveld. Dat is wel fijn, omdat je vaak moe bent na je vlucht, en het land nog niet kent. En dan zoek ik het vanaf daar zelf uit. Heb ik zo gedaan in Zuidafrika voor 2 maand (had ik wel van te voren een auto gehuurd) waar ik begon in johannesburg(redelijk crimineel) en het hele land en buurlanden ben rondgetrokken met een autotje en ga straks ook zo naar vietnam daar ga ik met het openbaar vervoer.
Ik vindt het fijn om mijn eigen plan te kunnen trekken. Ik koop een loneley plannet, lees veel reisverhalen op internet en luister naar de verhalen van vrienden. En laat me lekker in het 'diepe vallen'. rugtasje op en gaan!!
Ik moet er niet aan denken dat ik overal heen gereden wordt met de bus, even mag uitstappen, en dan weer verder mag in de bus (zo als het vaak gaat bij die georganiseerde reizen)
Echt een aanrader om het lekker zelf te doen!
quera
Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-12 18:36
Dat lijkt me ook wel tof. maar ik kan geloof ik geen auto huren ivm leeftijd
Vaak moet je inderdaad een aantal jaar je rijbewijs hebben. Maar is niet bij alle maatschappijen hoor, soms betaal je een extra toeslag maar mag je wel als 21 jarige een auto huren