Ik ben afgelopen januari in Kenia geweest en ik heb daar een rondreis gemaakt.
Qua hotels ben ik in Mombasa Noord & Zuid geweest. Bamburi Beach in Noord is een prima middenklasse hotel, maar ik zou het niet aanraden. Ook het strand vond ik daar niet bijzonder. Als je moet kiezen tussen Mombasa Noord & Zuid dan zou ik zeker voor Zuid gaan!
Mombasa Zuid, Diani Beach, is echt prachtig! Wij hebben in het Kole Kole Resort gezeten. Heerlijk honeymoon resort, mega luxe, voldoet zeker aan de 5 ***** en de plaatjes op de website. Enige nadeel, waar wij overigens helemaal geen probleem mee hadden, is dat het populair is onder de italianen. Er zijn dus veel italiaanse gasten. Dit hotel zit gekoppeld aan Maridadi & Baobab Hotel, echter zijn die gedeeltes iets minder luxe&exclusief. vanaf Kole Kole kan je er zo naar toe lopen. Vanaf Maridadi&Baobab naar Kole Kole niet echt (opzich kan het wel maar het gebeurd niet, Kole Kole ligt beetje afgeschermd).
Edit: Wij hebben een 4daagse prive safari gemaakt en het was echt fantastisch! Het heeft aan al onze wensen en verwachtingen voldaan, mede dankzij onze geweldige gids. Deze safari hebben wij vanuit Nederland geboekt en het was echt maatwerk. Als je meer wilt weten moet je even een pbtje sturen. Wij hebben geboekt bij Roger Kayoli.