Bokkers in Boedapest geweest? Tips??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_Zodine

Bokkers in Boedapest geweest? Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:58

Hoi,
Dit is mijn allereerste topic ooit. Dus ik ben benieuwd. :D

Deze kerst ga ik vier dagen naar Boedapest! *\o/*
Ik ga samen met een vriendin en we verblijven bij een andere vriendin die daar een half jaar studeert. Lekker cheap en de vliegkaartjes kostte ook geen drol vanaf Eindhoven (beetje jammer dat ik naast Schiphol woon en er na het boeken achter kwam dat we alleen handbagage mee mogen _-:( maarja).
Ik ben bang dat het een een en al feest vakantie gaat worden als het aan de andere twee ligt, maar ik wil ook nog iets anders van de stad zien dan alleen de clubs :')
Zelf het ik al op internet rondgekeken maar al die bezienswaardigheden spraken me niet super aan.. := Ik ben ook nog niet zo van de stedentripjes eerlijk gezegd dus ik heb wat advies nodig.

(Je hoeft niet letterlijk deze veel te lange onderstaande vragenlijst af te gaan hoor!)

Vandaar dat ik benieuwd was of er hier mensen zijn die in Boedapest geweest zijn en aanraders voor me hebben.
- Wat zijn de leukste clubs/feestjes?
- Architectonische hoogstandjes die het meeste indruk op je hebben gemaakt? (Ik studeer bouwkunde en wil lekker veel foto's/schetsen maken , maar heb natuurlijk geen tijd om echt alles te bekijken, dus moet een selectie maken.)
- Leuke winkels die ze in Nederland niet hebben?
- Lekkere gerechten/restaurants? (Ik ben wel vegetariër...)
- Tips ivm kerst? Nog speciale dingen te beleven misschien?
- Leuke websites waar ik inspiratie op kan doen?
- Budgetteer tips? We zijn redelijk arme studenten.
-Andere dingen die ik gezien/gedaan moet hebben?

Verder vraag ik me af wat jullie indruk was van de sfeer van de stad, de cultuur en de mensen?
- Zijn de mannen knap?
-Zijn er dingen die je daar echt niet kunt maken omdat ze niet sociaal geaccepteerd zijn of gewoon illegaal (voordat ik straks in elkaar geslagen word of in de bak beland :') )
- Is het een multiculturele stad of word ik straks aangekeken omdat ik de enige ben met een kleurtje?

Kortom tell me all about it! :))

Laura_Zodine

Re: Bokkers in Boedapest geweest? Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:18

-O-

Winged

Re: Bokkers in Boedapest geweest? Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:17

In de categorie 'opvallende bar' : Simpla. Zit in de oude 'getto' wijk.

Daarnaast natuurlijk de badhuizen (Achter het heldenplatz, vlakbij de badhuizen is ook een (openlucht) ijsbaan waar vorig jaar het EK langebaan op is geschaatst (als ik het goed heb).

Het uitkijkpunt aan de Boeda kant.

Het parlementsgebouw

Als je tijd hebt, ga dan mee met de Free-Tour. Je betaald een bedrag wat jij vind dat de tour waard is.

- Multiculti: Absoluut!
- Mannen: Niet echt naar gekeken, ben zelf geen vrijgezel dus ik let er niet op ;)

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:55

Toevallig zijn mijn ouders net terug van Boedapest. Die zijn er natuurlijk met een wat andere intentie dan jou geweest haha. Maar hoorde wel, dat je eettentjes vaak niet zo van de buitenkant herkent.

Gewone cafe's schijn je vaak prima te kunnen eten, alleen dat zie je er gewoon niet van af. Eten en drinken is er iig wel erg cheap :D

Verder kan ik je niet helpen.. al op http://www.boedapest.nl gekeken? Iig heel veel plezier :) !