Vrijwilligerswerk Afrika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxnienke94

Vrijwilligerswerk Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:20

Hallo Allemaal,

Dit jaar gaat een droom voor mij in vervulling! Ik ga voor 2 maanden naar Afrika om daar in een Afrikaans ziekenhuis te werken!
Nu doe ik dit 1 keer in mijn leven en wil ik zoveel mogelijk (medische) spullen voor hun meenemen. En uiteraard geld inzamelen!
Ik wil echt iets gaan betekenen daar!
Nu ben ik al een tijdje aan het na denken, maar echt leuke acties heb ik nog niet kunnen bedenken om geld in te zamelen!
Wel heb ik drie ontzettend mooie (grote 50x70 ) schilderijen gekregen om te verkopen voor het goede doel!
Zijn er hier mensen met goede ideeën? of die een steentje bij willen dragen aan het verbeteren van het leven van de mensen daar? Mijn pb box staat ook open voor alle vragen of ideeen! ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen!
Bedankt alvast!

MacavityL

Re: Vrijwilligerswerk Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:27

Wat gaaf!!

Doe je een medische opleiding? Hoe ben je daar zo aan gekomen? Brengt het veel kosten voor jou met zich mee?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:32

Ja ik volg een verpleegkunde opleiding en ben in mei klaar! en ja zeker al met vliegticktes en verblijf al 2000/3000 euro. Dit betaal ik uiteraard zelf en het geld wat ik ophaal wil ik echt daar gaan inzetten!!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 17:07

Ik heb 3 mooie schilderijen opgehaald, iemand enig idee hoe ik deze het beste kan verkopen??

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:14

op bokt de boktmarkt zetten met dit verhaal. link in je onderschrift.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:15

Misschien als je meer van dat soort dingen hebt enzo een soort marktje organiseren? met dingen verkopen/veilen, lotterij erbij? zoiets?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:14

Leuke ideeen allemaal! Zijn er hier nog mensen die oude (paarden)spullen hebben en deze willen doneren? uiteraard alleen als ik deze verkocht krijg!?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 15:32

Inmiddels al een paar leuke dingen kunnen organiseren!
Me nichtje zit in een band en heeft even rondgevraagd en er zijn er meer die op willen treden (vrijwillig). Dus kan al iets van een concert organiseren als een geschikte locatie kan vinden. Heb ook al iemand gevonden die evt de muziek installaties wil regelen _/-\o_
Nu wil ik er wel iets bij doen.. iets verkopen? loterij? iemand een goed idee?

Ik heb bij de plaatselijke sportclub toestemming gekregen voor het organiseren van een sportinstuif.

De schilderijen waar ik het over had hebben op marktplaats gestaan maar er heeft niemand op gereageerd. Niet zon succes dus.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:21

Vroeger toen een vriendin van mijn moeder naar Afrika ging heeft ze een Afrikaanse avond georganiseerd. Met Afrikaans eten enzo. Ze heeft daarvoor mensen uitgenodigd en iedereen moest dan een bepad bedrag geven (of meer natuurlijk). Verder kun je natuurlijk allerlei klusjes doen, spullen op rommelmarkten of internet verkopen etc.
Mijn zusje heeft voor zo'n zelfde doel een mail gemaakt met wat ze daar deed, wat ze wilde bereiken voor de kinderen etc. Dit verspreid over vrienden en familie met de vraag of ze haar wilde sponsoren. Ze heeft toen 800 euro op gehaald. Dus misschien ook een idee?
Veel succes in ieder geval