In september 2013 ben ik van plan om voor een half jaar in het buitenland te gaan studeren, nu hebben wij partneruniversiteiten die mij het meest aanspreken en waar ik terecht kan in:
- Ijsland (Reykjavic) -> engels onderwijs
- Zweden (Halmstad) - > engels onderwijs
- Tenerife (San Cristóbal de La Laguna) -> spaans onderwijs
- Rusland ( sint. Petersburg) -> engels onderwijs
Nu is het echt een mooie kans om in één van deze steden te kunnen wonen en studeren. Echter zit ik met een paar dingen waar ik graag ervaringen over hoor, ik weet namelijk helemaal niet hoe het is om hier te wonen. Ik zoek graag ervaringen over het nachtleven/levensonderhoud/kosten/inwoners en gebruiken en de taal(of dat geen probleem word, ook al is het onderwijs in het engels)
Nog één belangrijke vraag.. In Tenerife is het onderwijs in het Spaans, heeft iemand hier ervaring mee of weet meer over of dit een probleem geeft? Zal natuurlijk wel mijn vakken moeten halen, ookal krijg ik spaanse lessen naast mijn andere vakken. Ben evt. bereid om er nu al mee te beginnen indien dit nodig is..
Alvast bedankt!
edit: heb natuurlijk al heel veel op internet gezocht, maar kom soms hele verschillende dingen tegen en heb nog niet alles gevonden