Werken met paarden buitenland, ervaringen en adressen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Werken met paarden buitenland, ervaringen en adressen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 14:48

:wave:

Ik ben momenteel nog bezig met mijn opleiding Bouwkunde, daar ben ik over 1,5 jaar mee klaar.
Nu weet iedereen denk ik wel dat de bouw nog wel even op z'n gat ligt, en aangezien ik niet zeker ben of ik HBO
wil gaan doen heb ik besloten dat een tussenjaar misschien wel een mooi alternatief is. En in dat jaar wil ik een paar
maanden gaan werken in het buitenland, het liefst natuurlijk met paarden.

Nu ben ik opzoek naar bokkers met ervaringen in het buitenland en ik ben ook benieuwd hoe zijn aan
de adressen waar zij zijn geweest zijn gekomen? Of er aanraders zijn of juist afraders? Ik sta open voor alle
landen, kan redelijk engels (wat ik wel wil verbeteren), maar eigenlijk geen spaans, duits of frans.

Ik ben benieuwd, ik heb dus nog even, maar ik vind het leuk en goed om me optijd te gaan verdiepen :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:56

Otti1977

Re: Werken met paarden buitenland, ervaringen en adressen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:59

wilde ik ook zeggen, vraag kehdra

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:05

http://www.horseriding.gr

Hier heb ik zo'n 3 jaar geleden n maand stage gelopen en dat is super bevallen.
Je zou tegen die tijd eens kunnen vragen of ze iemand zoeken.

edit: www.yardandgroom.com
staat veel vacatures op, maar zelf geen ervaring mee

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:08

Ik ben via een soortgelijke oproep bij de DG Bar Ranch in Californië terecht gekomen. Een dressuurstal, met een Nederlandse eigenaar (voertaal is wel engels) en voornamelijk KWPN (top)dressuurpaarden, maar ook jonge en probleem paarden. Keihard werken, maar ook erg leerzaam en veel rijden.

http://www.dgbarranch.com/

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:49

Quinette schreef:
http://www.horseriding.gr

Hier heb ik zo'n 3 jaar geleden n maand stage gelopen en dat is super bevallen.
Je zou tegen die tijd eens kunnen vragen of ze iemand zoeken.

Mooie stal en locatie met een Nederlandse eigenaresse op Kreta (Griekenland). Ben er zelf wezen paardrijden toen ik daar op vakantie was en dat is mij goed bevallen :)

Zelf heb ik een half jaar op Sint Maarten (Nederlandse Antillen) gewoond en gewerkt, in 2008. Een geweldige ervaring :)
Ik geloof dat ik de stal op Yardandgroom.com gevonden had. Ik kreeg toen een (minimaal) salaris en mogelijkheid tot wonen. Met fooien kon je je salaris aanvullen. Toeristenseizoen is daar november-april, dan komen veel Amerikaanse cruiseschepen aan. Wel hard werken, vaak van zeven tot zeven met twee uur middagpauze. Maar zeker de moeite waard en het is ondertussen een prachtige plek geworden met veel mogelijkheden. Stal: http://www.seasidenaturepark.com/
Voor meer info kun je altijd PB-en en ook helemaal onder in mijn profiel is wat info en foto's te vinden.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:09

Ik woon en werk in Australie vlakbij Sydney op een dressuurstal. Ik ben hier terrecht gekomen via www.yardandgroom.com en bevalt heel erg goed! Mocht er vragen zijn hoor ik het wel :)

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:23

Op workaway.info wil ook nog wel eens wat staan, en ook wwoof heeft wel eens adressen met paarden, wel allebei op vrijwillige basis.
Wat verder belangrijk is goed te bedenken wat je wilt en dat ook vooraf duidelijk te overleggen met het potentiële werkadres. Wil je bijvoorbeeld echt veel rijden of is voornamelijk op stal werken ook goed? Vind je het leuk om toeristen te begeleiden op buitenrit of wil je liever zelf paarden trainen? Dat soort dingen zijn wel handig om vooraf te weten. succes met zoeken! :)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:50

Reem schreef:
Ik ben via een soortgelijke oproep bij de DG Bar Ranch in Californië terecht gekomen. Een dressuurstal, met een Nederlandse eigenaar (voertaal is wel engels) en voornamelijk KWPN (top)dressuurpaarden, maar ook jonge en probleem paarden. Keihard werken, maar ook erg leerzaam en veel rijden.

http://www.dgbarranch.com/

Ik wou het net neerzetten. Maar ik ben via heel veel zoeken via internet ook bij DG Bar Ranch terecht gekomen! Ik ben er in mei t/m eind augstustus 2011 geweest.
Een te gek bedrijf, paarden, personeel en bovenal van alles. De familie is fantastisch. Zulke hartelijke en fijne mensen!
Een vriendin van mij gaat komende week voor 3 maanden erheen! Nu ik er zo terug aan denk wil ik nog wel een keer terug!
Voor nog meer info over dit bedrijf moet je de verschillende waarbenjij.nu maar eens gaan bekijken!

Zelf wil ik in Januari voor in ieder geval 4 maand naar Canada!

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:51

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:01

Interessant om mee te lezen, ben zelf ook al een beetje op zoek maar ben op dat moment nog 16, vriendin is dan wel al 18. :)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:57

Misschien is het ook handig vanuit Bokt. als er een algemeen topic komt over deze verhalen en ervaringen en adressen!
Denk dat dat een goed idee zou zijn! ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:44

Bedankt allemaal! Ik ga alle linkjes bekijken! Leuk dat iedereen zijn ervaringen wilt delen!

Een centraal topic zou idd ook een goed idee zijn :j

sarahhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:11

Lijkt me een fijn plan om er een centraal topic van te maken, ik wil komend jaar ook voor ongeveer een maand weg om met paarden in het buitenland te werken. Ben dan pas 17 dus een hoop dingen zullen al afvallen, maar met al de sites vindt ik misschien een leuk plekje! Ben benieuwd waar jij bij uitkomt :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:22

Meiden, ik zoek per januari een leuke plek om naar toe te gaan, het liefst natuurlijk met een beetje zon, kan hard werken, en engels gaat me goed af.
Weet iemand nog een plekje?

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:48

Ik ben er wel zeker van dat ik in de 2e week van januari vertrek naar Canada. :D
Komende dagen wil ik gaan boeken.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 02:22

Sassieja schreef:
Meiden, ik zoek per januari een leuke plek om naar toe te gaan, het liefst natuurlijk met een beetje zon, kan hard werken, en engels gaat me goed af.
Weet iemand nog een plekje?

:j :j Zon is hier, ook in januari. Wij zoeken nog mensen die willen helpen met het terrein schonen... dus struikjes uittrekken!
En er zijn paarden, dat scheelt. Kijk maar eventjes bij mijn advertentie, misschien is het wat voor je?

http://www.bokt.nl/markt/ad/90675/ben-je-n-natuurmens-wil-je-n-werkvakantie-portugal

{:)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:46

Het lijkt me geweldig om in het buitenland te werken en te wonen, ookal is het maar voor een aantal maanden. Ik ga ook zeker op die sites kijken!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:22

Ik kom even dit topic omhoog schoppen.
Heb yardandgroom zo ongeveer al van boven tot onder gezien en weet ik het hoeveel mailtjes gestuurd, maar misschien dat iemand hier nog wat weet.
Ik wil het liefst van april t/m september/oktober aan de slag op een stal. Mag begeleiden van buitenritten zijn, mag ook het trainen van paarden zijn, maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Incl bijbehorende stalwerkzaamheden natuurlijk. Ook het land maakt me niet zoveel uit :)
Enige punt is wel dat ik dit ga doen omdat ik mijn reis naar Canada uit moet stellen tot ongeveer oktober en ik hiervoor wel mijn huidige baan op moet zeggen. Omdat ik Canada ook nog moet kunnen financieren ben ik eigenlijk wel op zoek naar een plek waar ik naast kost en inwoning ook nog iets verdien. Hoeft niet veel te zijn, al is het 500/600 euro per maand, als het maar iets is :)

In europa heb ik geen visum nodig, mochten er mensen reageren die in bijv Amerika of Aruba gewerkt hebben daarbij dan ook gelijk de vraag, waar en hoe hebben jullie je visum geregeld?