Sinds kort zit me zusje in een rolstoel. Binnenkort (staat op de wachtlijst) word ze langdurig opgenomen in een revalidatie centrum.
Ik wil wat leuks met haar gaan doen maar zoals de meeste mensen nooit opgelet wat te doen is voor mensen in een rolstoel en waar je makkelijk binnen kan komen enz. Vorige week met haar wezen zwemmen vond ze erg leuk. Misschien hebben meer mensen wat leuke ideeen hier. Me zusje is 17 jaar oud ik heb een auto als eigen vervoer. Het gaat vooral om het weekend overdag of in de avond.
Efteling Erg goede aanrader voor mensen met rolstoel, het is lange stukken sjouwen, maar gewoon af en toe pauze nemen. Niet alles kan natuurlijk, maar ik vind het een erg rolstoelvriendelijk park.
Verder: je niet laten beperken door die rolstoel. Klinkt natuurlijk erg cliché maar waar een wil is is een weg, ook met rolstoel!
Of naar een leuk concert? Vaak zijn er speciale plekken gereserveerd voor mensen in een rolstoel.
Anoniem
Geplaatst: 28-11-12 15:06
Ik zit zelf ook in een rolstoel en mijn been mag en kan niet aangeraaky sorden dus als ik weg ga kan ik niet naar drukke plekken etc. Blijdorp is wel erg goed te doen met de rolstoel, zeker op een dag met minder weer (afgelopen zondag geweest, was erg leuk). Ook het dolfinarium is te goed te doen. Verder lukt de bioscoop ook goed hier door de lift en vrije plekken voor rolstoelen. Misschien ergens gaan eten? En dan zeggen dat er een rolstoeler mee gaat, dan wordt er vaak goed rekening mee gehouden dan krijg je vaak een fijn plekje.
Efteling is inderdaad een goede aanrader. Vind de apenheul ook altijd een leuk uitje, en volgens mij ook gewoon rolstoel vriendelijk.
Veel plezier in ieder geval
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-12 15:15
Dankjewel voor de tips En dankjewel voor het verplaatsen van me topic.
Zondag naar de dierentuin.....jij durfde Jorienn met de wind haha.
Efteling vind ik te duur ik zit nu ook zonder werk. Dierentuin de entree is wel wat goedkoper. Dolfinarium is hier vlakbij ik woon naast harderwijk maar entree ook best prijzig dacht ik maar ik zal eens op de website kijken.
Ze is niet bang voor paarden en ze wilde nog wel een keer op me lease paard een rondje rijden verder heeft ze niet veel met paarden. Ik vind (misschien schiet ik door omdat het me zusje is) iemand die niet kan lopen wil ik niet op een men wagen hebben. Vind het gevaarlijk als er iets gebeurd enz enz
Ze is ook erg snel moe ze heeft allerlei klachten en dingen maar ze weten nog niet wat precies. Dus het is ook per dag even bekijken. Ik zal vanavond of morgen een lijstje maken met alle tips en met haar overleggen wat haar leuk lijkt om te gaan doen. Tips blijven welkom!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 28-11-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha klopt, was vooral voor mn vriend zwaar Maar wel heerlijk rustig en geen regen gehad! Dus echt perfect. Misschien kan je kaartjes via marktplaats goedkoper kopen?
Gianti
Geplaatst: 28-11-12 15:18
kijk anders bij vakantieveiling, vooral voor dierentuin entree tickets
Apenheul is volgens mij beter te betalen, al bedenk ik me nu pas dat die in de winter dicht gaan, en dus niet weet of die nu nog open zijn.
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-12 15:21
Dankjewel voor je tip Jorienn ik zal eens gaan rond kijken op marktplaats.
En inderdaad vakantieveilingen dankjewel Gianti. Ik vind vakantieveilingen wel verslavend werken ben er expres tijdje niet opgeweest
Anoniem
Geplaatst: 28-11-12 15:22
Als je naar blijdorp gaat kost een rolstoelbegeleider trouwens maar €12,00 in plaats van €21,00! Dit is niet bij elke dierentuin zo, bij Artis betaal je gewoon de normale toegangsprijs dacht ik.Dus daarvoor kun je ook op de site kijken, scheelt toch weer!
|Iemand die niet kan lopen wil je niet op een menwagen hebben... Er zijn zelfs compleet aangepaste wagens. Natuurlijk heb je een probleem als er iets gebeurt, maar is dat niet overal mee? Als je zo gaat denken, ben je snel klaar.
Mijn zwager zit al jaren in een rolstoel en gaat naar de efteling, naar de dierentuin, etc. Er is heel veel mogelijk, als je maar wil. Misschien vind je zusje zijn columns leuk: www.burugo.nl
Firegirl
Geplaatst: 28-11-12 15:26
Dierenpark Amersfoort is ook prima te doen met een rolstoel. Daarnaast zit de kabouterhut, een pannenkoeken restaurant. Kun je ook met een rolstoel terecht.
Efteling is inderdaad ook erg rolstoel vriendelijk, net als Euro Disney.
Ik weet het Stef maar het zit haar al niet mee en ze gaat steeds verder achteruit. Ze kan zich ook moeilijk vasthouden ik vind het te gevaarlijk. Ik zal de link doorgeven dankjewel! haha euro disney ja dat is wel geweldig ja daar wil ik ook nog wel een keer heen nog nooit geweest!
Mijn tante zit in een rolstoel eigenlijk al haar hele leven en ik doe heel veel leuke dingen met haar. Dus ik weet niet precies wat ze allemaal leuk vind om te doen, anders mag je wel PB'en als je een uitgebreidere lijst wilt hebben.
Wij gaan vaak met het gezin + tante + opa&oma een weekendje in een vakantiehuisje dat rolstoelvriendelijk is, het hoeft niet eens ver weg te zijn maar dat gevoel is al heerlijk! Daar kun je natuurlijk leuke dingen gaan doen zoals zwemmen, uit eten gaan, naar de dierentuin etc.
Mijn tante vond Euro Disney echt geweldig en het is enorm vriendelijk! Wij zijn er inmiddels al 3 x geweest en het is elk jaar gewoon weer één groot feest! Je mag over vooraan staan/zitten en de mensen zijn er ook erg vriendelijk en behulpzaam. Een echte aanrader dus, helaas zit hier natuurlijk een behoorlijk prijskaartje aan en zal dat niet zo 123 kunnen.
Karlijnxxx
Geplaatst: 29-11-12 16:17
Zitski'en in Den Haag!
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-12 18:17
Ik ga het gogooglen Karlijnxxx dankjewel voor je reactie!