Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marleen_ schreef:Ik ga zeker weten backpacken... ik ben niet zo van de groepsreizen! De planning is de maand juni, dit omdat dat technisch gezien het beste uitkomt, nou moet ik zeggen dat ik totaal geen erg in de ramadan heb gehad, dus dat is wel een goed punt om even te informeren thanks!
Paardrijden op Bali... dat klinkt wel heel fijn, zou zomaar kunnen zijn dat ik dan even langs wip
biancaaaa schreef:Oh wat leuk! Wij gaan 1 maart voor een maand naar Indonesië. Wij willen een aantal verschillende plekken bezoeken. Planning hebben we nog niet maar Banda Islands, Sumatra (jungle) en Rinca of Komodo staan op het verlangslijstje. Nu nog kijken hoe en of we dat aan elkaar kunnen plakken... Is het vliegen binnen Indonesië makkelijk te regelen? Mag je gewoon je backpack meenemen of betaal je daar extra voor?
biancaaaa schreef:Bedankt voor de reactie. We willen 5 dagen naar Sumatra eigenlijk puur en alleen voor de jungle en dan een week naar Rinca en dan hebben we nog 2 weken over... Zijn er nog andere plekken die je aanraadt (kaliber Banda) maar wat meer in de omgeving? We willen namelijk ook een week snorkelen/strandhangen maar zou fijn zijn als we vanaf het strand kunnen snorkelen (en je niet altijd afhankelijk bent van een tour).
Annemiek80 schreef:Omdat je locaties ver uit elkaar liggen zou ik er bijv voor kiezen iedere keer Denpasar (Bali) aan te doen, Denpasar is een grote luchthaven en ligt centraal, daarnaast kost het je maar weinig tijd om vanuit Denpasar bijv. naar Sanur/poedersuiker/Ubud te gaan als je bijv. één of twee dagen moet wachten op de vlucht naar Manado.
Rauka schreef:Annemiek80 schreef:Omdat je locaties ver uit elkaar liggen zou ik er bijv voor kiezen iedere keer Denpasar (Bali) aan te doen, Denpasar is een grote luchthaven en ligt centraal, daarnaast kost het je maar weinig tijd om vanuit Denpasar bijv. naar Sanur/poedersuiker/Ubud te gaan als je bijv. één of twee dagen moet wachten op de vlucht naar Manado.![]()
![]()
daar stond vast Ku.ta
susannevdv schreef:Wij gaan ook in juni ongeveer dezelfde route afleggen maar hebben slechts 3 weken. Vlieg je wel op Jakarta of meteen op Sumatra?
Rauka schreef:Ik heb een paar maanden geleden 2 maanden gebackpackt in Indonesië. Plekken die ik aanraad:
op Sumatra : Tangkahan ! We hebben daar een prachtige rit per olifant gemaakt door je jungle. Het was echt prachtig daar, heel diep in de jungle met watervallen en een toffe zwemrivier.
Ook Sumatra: Pulau Weh. Een eilandje waar je per boot kan komen vanaf Banda Aceh. Daar snorkelen is zo mooi, heeeeeeeeele mooie vissen. En supermooi eilandje waar je met een brommertje rond kan crossen![]()
Op Bali is dolfijnen kijken bij Lovina leuk, is Munduk een supermooi berg dorp en Ubud is juist super druk en over toeristisch. Maar wel mooie rijstvelden. Maar het meest van alles zou ik vanaf Bali naar de Gili eilanden gaan! Gili Trawangan als je op een droomeilandje wilt zitten en tot diep in de nacht wilt feesten en Gili Meno als je wilt genieten van een super rustig droomeilandje en schildpadden wilt zien.
Let op dat de plekken die ik in Sumatra noem malaria gebieden zijn. De locals roepen allemaal dat het wel meevalt en veel toeristen hebben anti malaria tabletten wel maar verrekken ze te nemen. Wij hebben ze wel trouw geslikt. We hebben ze via reisprik.nl gehaald.