Tips voor restaurants in Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Tips voor restaurants in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 10:50

Volgende week ga ik een avondje (nacht) naar het theater in Amsterdam, in de Kleine Komedie, en aangezien de voorstelling ongeveer tot een uur of 1 's nachts duurt overnacht ik met een vriendin in Amsterdam (Hotel Nes). Nu zullen we lekker twee dagen doorbrengen in Amsterdam en ik weet wel het 1 en ander aan restaurantjes te vinden in Amsterdam maar ik zoek nieuwe suggesties voor lunch en diner :) Wie weet een leuk en lekker restaurant die niet te duur zijn? Mag dus voor lunch en diner zijn en de keuken maakt niet uit, we lusten bijna alles wel :)

Alvast bedankt!

JuliaaahX

Re: Tips voor restaurants in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:51

Qua lunch kan je altijd wel ergens een Bagels & Beans vinden, niet heel orgineel maar wel héél lekker! Voor 's avonds ben ik fan van Bazar op de Albert Cuyp :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 10:53

Ja Bagels en Beans ken ik inderdaad, heerlijk! Home Made op het Koningsplein ben ik ook fan van. Wat voor keuken in Bazar? En is het betaalbaar?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:54

Bazar is een Arabische keuken en is zeker betaalbaar. Heb er vrijdag nog gegeten voor €17 per persoon. Dat was hoofdgerecht, wat te drinken en nog thee achteraf!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:56

http://www.eet.nu/amsterdam ;) Daar staan de restaurants met rating en recensies. Je kunt filteren op allerlei eigenschappen, zoals keuken, ambiance, omgeving en faciliteiten. Superhandig ;)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 10:59

I know dat soort sites ken ik maar daar ga ik niet blindelings vanuit. Mijn ervaring daarmee is niet heel positief. ;-)

Thanks voor de tip, 17 euro is goed te doen inderdaad!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:24

Charles schreef:
I know dat soort sites ken ik maar daar ga ik niet blindelings vanuit. Mijn ervaring daarmee is niet heel positief. ;-)

Thanks voor de tip, 17 euro is goed te doen inderdaad!

Dat vind ik wel grappig, want de ervaringen die hier neergezet worden zijn hetzelfde soort als op Eet.nu :P Ook van gewone mensen die een mening over hun ervaring hebben.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:28

Ik vraag nu niet om recensies, ik vraag om tips. En op dat soort sites vind je vooral recensies. Daar lees je ervaringen per restaurant en daar vraag ik niet om, ik vraag of iemand een restaurant kan aanbevelen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:31

Harlem Soul food is super leuk voor de lunch of om nacho's met een drankje te doen aan het einde van de dag. Heel gezellig, lekker eten voor niet teveel geld. Haarlemmerstraat is echt een aanrader om even doorheen te lopen.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:34

I.m.o. is dat hetzelfde Charles, maar je moet zelf weten :) Jij gaat er uiteindelijk eten natuurlijk.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:35

Vorige week gegeten bij Meatballs, nieuw restaurant op de Warmoesstraat. Erg lekker en redelijk geprijst, ik was voor 3 'gangen' (bijzonder concept waarbij gangen niet echt van toepassing zijn) 30 euro kwijt. En als je van Italiaans houdt, is dit een begrip: http://www.lostivaledoro.nl/ Wel reserveren, want de rijen met wachtenden staan regelmatig tot buiten. Ook fijn in de buurt van de KK.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:41

Nee vind ik niet, maar misschien leg ik het niet goed uit.

Kaka dankjewel, ben inderdaad gek op Italiaans! Dat zit perfect in de buurt ja, ons hotel zit op de Kloveniersburgwal dus dat is perfect.

Katja dat klinkt heel leuk, heb daar meer mensen over gehoord bedankt!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:52

Op de Haarlemmerdijk tegen over "The Movies" (aan de zijde van het Haarlemmerplein) zit een klein Italiaans restaurantje "Toscane"
Een heel gezellig klein restaurantje met fijne bediening,huiselijke sfeer en heerlijk eten tegen een scherpe prijs.Eigenlijk alles is lekker daar...pasta,pizza,vlees- en visgerechten.Een echte aanrader :j

En als je van Kantonees eten houd dan moet je zeker even langs "Nam Kee" :9 :Y) Als je echt eethuisstijl wilt dan moet je op de Zeedijk 113 zijn.
Wil je iets "luxer" dan die op de Gelderse kade 117 ....bij beide zaken kan de bediening wat nors overkomen maar er wordt keihard gewerkt en het eten is er dan ook overheerlijk en absoluut niet duur :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:36

Skek op de Zeedijk 4-8. (door studenten en voor studenten: http://www.skek.nl/skek.html )
Broodje Bert op de Singel 321, goedkope broodjes. (hoewel ik niet zo lang geleden zag dat de prijzen verhoogd waren.)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:13

Cafe Bern, simpel en klein restaurent met een kleine kaart maar de heerlijkste bonensalade en vleesfondue van Amsterdam :)) Ik ben vegetarier maar de saus die je bij de vleesfondue krijgt... Daar pik ik altijd wat van mee. De kaasfondue is ook erg lekker. Vaak vol, dus reserveren is aan te raden.

Lunchen deed ik altijd graag in Cafe de Jaren, groot cafe in de Nieuwe Doelenstraat, zijstraat van het Muntplein vlakbij de Dam. De warme geitenkaas broodjes zijn heerlijk en ze maken een hele goede tomatensoep :D

Bazar op de Albert Cuyp is inderdaad een aanrader, heerlijk eten :j

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:18

Cafe Fonk, in de Dusartstraat. Lekker eten, niet ingewikkeld, maar wel net even andere dingen dan een doorsnee cafe.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:32

Killyenn schreef:
Bazar op de Albert Cuyp is inderdaad een aanrader, heerlijk eten :j

Neem alleen een voorgerecht/bittergarnituur als je geen hoofdgerecht neemt. Ik zit daar altijd al propvol na de voorgerecht :P

Het is erg lekker en vrij goedkoop.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:23

Thanks! Ik ben ook een kleine eter dus ik zal dat ook wel hebben :=

Ik kreeg vanmiddag nog een tip over Café Bern, dus daar ben ik nu wel erg benieuwd naar :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:28

Ik bedoel dus, neem alleen een voorgerecht of alleen een hoofdgerecht. :P

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:47

Haha ja ik snapte je! :)