Ervaring met klikbindingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Ervaring met klikbindingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 10:52

Hallo, ik ga over een paar weken weer op wintersport, en wilde nu graag wel een eigen snowboard mee. Nu stond er een leuke goedkope set op internet, waar ik morgenavond ga kijken. Nu heeft dit snowboard klikbindingen. Mijn vriend zei dat dit een harde schoen zou zijn, en erg vervelend is. Is er iemand op bokt die ervaring heeft met klikbindingen?

DeHP

Re: Ervaring met klikbindingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:29

ik heb zelf ook klikbindingen met zachte schoenen. Het nadeel is dat er snel ijs en sneeuw in het klik systeem zit waardoor je minder makkelijk vastklikt op je board. Van het elke keer sneeuw uit de binding halen krijg je erg natte handschoenen.
Mocht je ooit andere schoenen willen dan is dat heel lastig, ik heb nog nooit schoenen gevonden die in mijn systeem passen.

Ketly

Re: Ervaring met klikbindingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:53

Ik heb er voor gekozen om het niet te doen. Nu heb ik nog even een vraagje. Hoeveel mm mag er maximaal tussen de binding/boot en de taille van het snowboard zitten? Ik heb namelijk een mooi snowboard op het oog met een taille van 262 mm, terwijl maat 40, die ik dus heb, 260 mm is. Is dit te weinig ruimte en raak ik zo niet de sneeuw?