Plannen voor treinreis door Europa, wie ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Plannen voor treinreis door Europa, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:18

Hey (:

Ik ben van plan om deze zomer met een paar vriendinnen met de trein door Europa te reizen.
We zijn dan van plan om eerst naar Parijs te gaan, daar 2/ 3 dagen te blijven en dan met een interrail door te gaan.
We hebben al wat rekensommetjes gemaakt en het lijkt ons heel gaaf, dus ik vroeg me af of hier iemand ook eens zo'n reis heeft gemaakt, en hoe je dit hebt ervaren.
En zelfs misschien hoeveel het ongeveer heeft gekost.

Winged

Re: Plannen voor treinreis door Europa, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:56

Ik ben zelf 2 maanden op pad geweest. Interrailtickets kun je kopen via interrailnet.com. Per dag had ik een budget van 25 per hostel en 25 per dag. Hoe meer ik naar het oosten ging hoe lager het budget werd. Daar kon ik van 25 euro prima slapen, eten en leuke dingen doen.

Mijn hele reisverhaal is te lezen op www.alet.waarbenjij.nu

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:48

Bedankt! Ik ga even kijken (:

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:54

Ik weet dat menino hier op Bokt samen met een paar meiden een rondreis door Europa heeft gemaakt met de trein. PB haar eens zou ik zeggen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:50

oeoeo.. gister heerlijk aan het dromen geweest met mijn mannetje.
we willen er graag op uit en dit leek ons gaaf.
eigenlijk dezelfde vragen als de ts.

ik zie dat je intertrail kaartjes kunt kopen.
helemaal goed... maar ik krijg het idee dat je dan per treinreis nog moet betalen? of niet?
en je moet reserveren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:51

Ja ik, of nou ja, een mini-europareis naar Zwitserland met de NS hi-speed (nachtreis).
Nooit meer :D Ik kan niet slapen in een trein en dan duurt 12 a 13 uur enorm lang. Ik kwam echt dubbelgevouwen en met een jetlag uit die trein :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:42

Mijn man en ik doen dit al jaren, echt onze favoriete manier van reizen.
We zijn ooit begonnen met Denemarken, Noorwegen en Zweden. In de jaren daarna hebben we diverse landen bezocht per trein: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Kroatië, Polen, Tsjechië, Schotland, Estland, Letland en Litouwen. Met als kers op de taart onze huwelijksreis, de transmongolie expres van Moskou, door Siberië, Mongolië naar eindbestemming Beijing.
Ondertussen is reizen met interrail voor ons niet meer zo aantrekkelijk, financieel dan, want we zijn te oud. Verder is het in het oosten van Europa sowieso best duur, vergeleken wat je daar betaalt voor een regulier treinkaartje. Wij kopen dus nu ter plekke losse treinkaartjes. Dat levert soms ook hilarische taferelen op, als de mensen achter het loket of conducteurs (waar je soms ook je kaartje moet kopen) geen Engels of Duits spreken. Maar je komt er altijd wel uit :)

Met interrail hoef je meestal niet te reserveren, maar dat is wel iets wat verschilt per land en zelfs per trein. In Duitsland bijvoorbeeld, is het aan te raden om op lange stukken voor de intercity wel te reserveren. Je betaalt daar wel een paar euro voor, maar het is ook wel handig om verzekerd te zijn van een zitplaats als je een reis maakt van een uur of 4 :+
Frankrijk kan ik je verder niets over vertellen, omdat dit nog op onze to do lijst staat.

Budget kun je zo gek maken als je zelf wilt. Wij zijn in de loop der jaren toch wat luxer gaan overnachten, maar met een plek in een jeugdherberg kun je je ook prima redden :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:05

Mijn vriend heeft dit gedaan 3 jaar terug ofzo...... die hebben veel gehad aan de Treinreiswinkel. www.treinreiswinkel.nl

Die zitten in Leiden en A'dam geloof ik. Misschien heb je er wat aan voor info :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:11

Hun site is ook erg informatief :j
Wat ik trouwens nog wilde zeggen: zelf ben ik eigenlijk niet zo bar avontuurlijk aangelegd, ik wil gewoon graag weten waar ik de volgende dag slaap en of er eigenlijk wel een trein loopt. Met een goede reisgids en handig gebruik van internet kun je al heel veel plannen, als je daar behoefte aan hebt tenminste ;)
Op die manier plan ik eigenlijk al onze reizen, gaat bijna altijd goed :D