Van 4 t/m 11 november ben ik samen met mijn vriend naar de Dominicaanse Republiek geweest.
We zaten in Viva Tangerine in Cabarete.
We hebben een super mooie week gehad en veel ondernomen. Een van de uitstapjes was naar Ocean World in Puerto Plata.
We hebben hier de Royal Dolphin Swim gedaan. Dit betekent 1 uur lang zwemmen met dolfijnen.
Echt prachtig mooi!

Voor wie nog twijfelt om een keer met dolfijnen te zwemmen, het is echt een prachtige ervaring! Doen!!
Wat zijn die dolfijnen toch vrolijke en vriendelijke dieren. Prachtig!

Dit topic is niet bedoeld voor een discussie over wel of niet houden van dolfijnen in gevangenschap. Als iemand hierover wil discussiëren kan hier een ander topic voor geopend worden.
Ik zie dolfijnen ook het liefst in het wild. Ook ik ga niet bij het eerste de beste park met dolfijnen zwemmen.
Ik heb eerst goed gekeken hoe ze gehouden werden en hoe ze het deden. Dit park heeft het echt super goed voor elkaar.
Ze leven daar niet in bassins, maar stukken afgezette zee. Echt grote stukken en ze konden ook hartstikke diep.
De dolfijnen kregen ook niet de hele dag mensen in hun water, maar gewoon 1x een half uurtje op een dag. Wij hebben 1 uur met dolfijnen gezwommen en dit betekende dus eerst een half uur met 2 dolfijnen in het ene stuk en toen een half uur met 2 andere dolfijnen in een ander stuk. Ook kregen we eerst een instructie van een half uur. Hierbij werd alles goed uitgelegd wat wel en niet kon. Hoe we het het prettigst voor de dieren konden doen. En we moesten douchen van tevoren voor de hygiëne en we kregen ontsmetting voor onze handen.
Ook waren er twee trainers bij met genoeg visjes haha!

Persoonlijk vond ik het beter voor elkaar dan bij het Dolfinarium, maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Nou genoeg gekletst, als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.

De foto's:
Dit was het eerste half uur. Dit was in heel diep water, waar we dus niet in konden staan.

Knuffel!

Dolfijn gaf visje aan, ging naar trainer en kwam daarna visje weer halen.

Kusje!

Samen dansen

Twee dolfijnen duwden met hun neus tegen mijn voeten me een heel stuk door het water. Ging hard!

Dolfijn sprong over mij en mijn vriend heen

En daarna werd je door twee dolfijnen weer terug naar het platform getrokken. Ging ook hard en ze zijn glad haha!

Het tweede gedeelte. Dit was in een stuk waar ook een strandje bij was. Dus je kon op het eerste stuk staan en daarna liep het af naar diep.

Samen op het strandje liggen

Kusje

Hier duwde een dolfijn met zijn neus tegen een van je voeten en zo schoot je met de bodyboard over het water. Gaaaaaf en hard!!

Hetzelfde

Hier rustte de dolfijn op je handen

Dolfijn laten 'zingen'

En daarna werd je natgespettert haha!

Ik ben zwaar verliefd op die prachtige dieren!