Maar ook nog steeds niet op orde. Huizen die nog dichtgetimmerd zijn. Winkels en scholen die niet terug zijn waardoor mensen 15 mijl moeten lopen naar de dichtstbijzijnde supermarkt.. Triest. Maar ook een stad waar ik me thuis voel. Gaaf.
Ik moet foto's kiezen dus ik doe er maar een paar....
De verschillende bouwstijlen van New Orleans (Nola). Ik heb trouwens geleerd dat de klemtoon op OR ligt. En niet op LEANS

The French quarter (heeft niet onder water gestaan na Katrina)

The Garden District heeft het ook droog gehouden.. En voor de vleermuizen onder ons.. het huis van Schrijfster Anne Rice

Dichtgetimmerd omdat het eindelijk wordt aangepakt. Een stukje Treme (Tremé)

En nog een stukje Treme. Shotgunshacks (met her en der een camelbackshack (dan is de achterste helft voorzien van een verdieping)

Net boven the French Quarter en op de grens van Treme.. : New Orleans St. Louis Cemetry no one. Bijna een bedevaartsoort vanwege het graf van de Voodoo queen: Marie Laveaux. De man die naast het graf staat vertelde dat hij met Marie had afgesproken dat alles van de offers die bruikbaar zijn voor hem is.. hij ruimt dan haar graf op;)

Jackson Square: één van de vele bandjes die aan de lopende band spelen

Cajun house, aan de rand van het moeras

Één van de vele overblijfselen van Katrina... het wordt niet overal opgeruimd

Swamp

Boars in the swamp

Alligators in het moeras voeren ze marshmallows (whats in a name) en als ze te groot worden dan eindigen ze op een Cajun Braderie (bijvoorbeeld the rice queen festival) als 'gator on a stick'.
http://dl.dropbox.com/u/9519991/compulatie/MVI_0121.MOV
Eén van de prachtige hotels in Louisiana waar we zaten ... Bloed in de grond want voormalige plantages. Nu in veel gevallen hotels.
Hier is indertijd een deel van North en South opgenomen..

En overal van die prachtige bomen met spanish moss