Een dagje RAI ..hoe aanpakken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Een dagje RAI ..hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 23:14

Hallo,

We willen binnenkort naar de winner, in de RAI. Het plan is om met de auto naar een p+r te rijden, en dan met het Ov. Verder te gaan. Maar hoe pakken we dit aan? Want de p plus r tickets gelden maar tot ns centraal station, en dan? Moet je dan een aparte chipkaart gebruiken om naar de RAI te gaan? Of is er in de buurt van de RAI een goedkopere parking?
Voor de meesten wss een eitje, maar voor ons een hele onderneming..;-)
Alvast bedankt voor het meedenken!

Dav

Re: Een dagje RAI ..hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:16

De rai zit vlakbij het station dus je kan het lopend doen. (of snap ik nou je verhaal niet?)
Met de auto gaan heb je grote kans op file bij grote evenementen dus neem dat mee met je tijdberekening.
De p+r zit ook vlakbij de rai dus ook dat kan je lopend doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:20

RAI zelf heeft ook grote parkeerterreinen, maar of daar nog plek is met zo'n groot evenement?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:23

Welke P+R wil je gaan gebruiken denk je? Vanaf Centraal kan je het beste de 4 nemen richting de RAI! Kaartje kan je gewoon ik de tram kopen, kost €2,70 dacht ik! Aan goedkopere parkeerplaatsen kan ik je niet helpen, helaas is Amsterdam daarin niet zo goedkoop :=

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 08:52

Parkeren bij de RAI kost 15,50, en p+r dus 8, maar als ik er nog twee keer 2,70 bij optel ...kan ik net zo goed bij de RAI parkeren..
Zit de RAI is vlakbij Amsterdam cs? Misschien is lopen dan toch een optie...?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:59

Rai zit niet bij amsterdam cs, wel bij een ander station maar die naam weet ik even zo snel niet uit mijn hoofd.

Edit: station amsterdam RAI

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:01

RAI zit inderdaad niet vlak bij CS, maar inderdaad wel bij station Amsterdam RAI! Ligt ook pal naast de snelweg :j Als je bij de RAI gaat parkeren moet je denk ik alleen wel er vroeg zijn als het een groot evenement is!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:41

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:43

Kan je niet gewoon beter de trein helemaal pakken naar station Amsterdam Rai?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 19:20

We wilden graag met de auto naar Amsterdam, in de buurt goedkoop parkeren, oftewel, zo goedkoop mogelijk naar de RAI, we blijven Hollanders. ;-) en helemaal met de trein is vanuit Breda toch echt een stuk duurder dan met de auto.
Ik zal eens kijken naar de plekken die bommeke noemt!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:24

Je kan ook de auto bij bijvoorbeeld Amsterdam Bijlmer Arena parkeren (bij de parkeergarage van de Arena http://www.parkerenindestad.nl/amsterda ... arena.html) en dan met de metro naar Amsterdam RAI gaan (is 1,64 enkele reis p.p). Het is wel handig om een OV chipkaart te hebben voor het reizen met de metro, want anders betaal je je echt scheel... Je kan ook met de sprinter gaan. Dan kost het 4.20 retour p.p. maar moet je een x extra overstappen. :)

Edit: Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld je auto bij één van de plaatsen net buiten Amsterdam te zetten en dan verder gaan met het OV. Dan kan je vaak gratis parkeren (bv. Breukelen, Abcoude etc).