werken buitenland (ervaring, activity intern., ect)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

werken buitenland (ervaring, activity intern., ect)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 19:57

Hoi,

Ik ga dit schooljaar nog niet weer naar school ivm persoonlijke omstandigheden en omdat ik gewoon geen studie hebt die me leuk lijkt.
Nu kwam mijn moeder er vanmiddag ineens weer mee of ik niet nog een werkvakantie in het buitenland wil doen.
Dit was altijd al de bedoeling, maar mijn gezondheid heeft het niet toegelaten en het is er dus ook nooit van gekomen.

Nu kijk ik zelf wel eens op de site van activity international te kijken, want die bieden werkvakanties aan in Noorwegen, Spanje, Australie, NZ en de VS. Heeft iemand hier al een keer zoiets gedaan via activity international? en hoe ging/was dat?

Er zijn vast ook een heleboel andere manieren om zoiets te regelen/plekken te vinden waar dit aangeboden wordt ect, kent iemand zulk soort sites oid?

groetjes :evaw:

1234

Re: werken buitenland (ervaring, activity intern., ect)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:37

bij www.travelactive.nl doen ze dat soort dingen ook.
Vriendin van mij zit nu via die organisatie in Noorwegen op een schapenboerderij.
Ze heeft het erg naar haar zin, en het gezin is ook super aardig en behulpzaam.
Dus zeker iets om naar te kijken!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:50

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:28

Ik heb in Noorwegen gezeten en ben net een maand terug. Ook via activityinternational.nl

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 15:47

bedankt :).

Quera; op wat voor plek ben je geweest? En hoe vond je het geregeld? via activityinternational heeft Noorwegen namelijk mijn voorkeur.

Zit nu ook beetje rond te kijken naar ranches in Amerika

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:50

ik zat vlakbij harstad. helemaal bovenin dus.

ik heb een geweldige tijd gehad. heb er echt een 2e familie bij. Alles was ook goed geregeld. tenminste je moest alles zelf regelen en ze zeiden wat je moest regelen... wel kon ik altijd met vragen naar hun toe.

het is hard werken maar je krijgt er heelveel voor terug. ik ga als het goed is in maart weer terug om 1/2 weekjes te helpen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 21:41

oh leuk! En ik bedoelde eigenlijk of je op een boerderij zat, en wat voor een ;p. Ik zit erg te twijfelen. Wat ik nou precies wil, paarden, geen paarden, noorwegen, ierland, amerika, australie..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:46

Ik zag op een geitenmelkerij en 22 shets :j

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:51

Heb via Homac gewerkt Duitsland Engeland
Homac is een soort uitzendbureau voor mensen die met paarden willen werken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:02

ik wil eigenlijk ook weer zoiets doen maar jeetje wat is het allemaal duur. Dat je ticket moet betalen is logisch, maar hoopte ook iets als tegen kost en inwoning te vinden en dat het ook nog eens legaal is... maar dat is bijna niet te vinden :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:03

Ik heb zoiets gedaan. Betaalde kosten aan activityinternational maar verdiende dat makkelijk terug :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:08

Ik heb dit 2 maanden geleden via Workaway.info gedaan. 2 adresjes gevonden, en bij beide werden we gewoon gezien als goedkope slaven. Denk aan 8-10 uur per dag werken in 40 graden op een toeristische stal waar je mensen in 5 minuten moet leren hoe ze een paard moeten besturen en dan er naast blijven lopen bij een 'trail ride' van 30 tot 120 minuten die alleen maar heuvel op is zonder schaduw. Pauze was 2 minuten, nog niet eens tijd om je blikje drinken leeg te drinken en al helemaal geen tijd voor eten. :=

Nee, nooit meer. Misschien, als je een 'backup' plan/adres hebt ofzo..

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 15:51

Renee ze hebben van activity international in Australie de mogelijkheid om daar een 5 of 11 daagse 'cowboycursus' te doen. daarna heb je een certificaat en meer kans om in Australie zulk werk te gaan doen. Ook heeft Leconfield een lijst met adressen waar ze nog mensen zoeken (voor zover dat een lijst is :P). Iig, dit las ik in het activitiy international boekje := . Daarna kun je gaan backpacken of werken oid. lijkt mij igg errg vet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:56

myself133 schreef:
Renee ze hebben van activity international in Australie de mogelijkheid om daar een 5 of 11 daagse 'cowboycursus' te doen. daarna heb je een certificaat en meer kans om in Australie zulk werk te gaan doen. Ook heeft Leconfield een lijst met adressen waar ze nog mensen zoeken (voor zover dat een lijst is :P). Iig, dit las ik in het activitiy international boekje := . Daarna kun je gaan backpacken of werken oid. lijkt mij igg errg vet.

Nadeel is alleen het prijsplaatje wat aan de Activity International zit dacht ik, je moet dus ook betalen om te werken. Ik heb momenteel praktisch geen geld, dus ik kan geen gel betalen voor iets, alleen ticket hooguit :P en wil dat wel ook het liefst betaald werken. Ik heb al 3 maanden ervaring met de zorg op 20 paarden ongeveer , dus dat is er al. Wat wellicht al kan schelen

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:06

haha ja dat prijskaartje zit hier ook nog wel + het probleem dat ik geen idee heb of ik het wel vol kan houden :S.
Prijskaartje willen paps en mams nog wel voorschieten :). Ik heb het er niet zo op om zonder iets om op terug te kunnen vallen naar een land zo ver weg te gaan. En ja, jij hebt die ervaring natuurlijk al.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:08

Het volhouden komt goed :P je ontwikkeld je eigen ritme, dat is het fijnste! :D Eerste week vroeg ik me ook af hoe ik het zou overleven met zoveel stallen om dagelijks schoon te maken enzo :') maar was goed te doen, alleen van rijden kwam het vaak niet vanwege de hitte enzo :P

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:22

haha ja dat ritme is sws niet zo'n slecht idee voor mij x). maar ik zit al een hele tijd thuis zonder werk of school. dus dan raak je dat ritme compleet kwijt. maar het ritme van een bedrijf zou dan helemaal niet zo slecht zijn. met veel lichamelijk werk. haha "papaa.. :o ?"

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:25

hier exact hetzelfde. Nu ik weer een paard heb om te rijden heb ik 2 dagen per week iig een bezigheid maar dat is het dan. In Amerika was ik gewoon elke dag bezig, had ik een doel om het maar zo te zeggen. Hier zit ik op mijn gat, afentoe foto's maken en thats it. Ik kan niet aan een baan komen, opleiding zie ik niet meer gebeuren... tjah, wat moet je dan? :P

Ik zit er over na te denken om als au pair ofzo te gaan werken in Ierland ofzo, maarjah.... de vraag is of ik daar geschikt voor ben :))

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 17:01

haha wij kunnen elkaar de hand schudden := . Een doel hebben is idd heel erg fijn. Begin ik me nu ook te realiseren. Australie of iets dergelijks(welk land dan ook voor een tijdje) zou al een heerlijk doel zijn (A).
Ik heb net éindelijk een keer een reactie gekregen op een sollicitatie, maar daarvoor moet ik wel 2 uur per dag reizen x).

Ierland lijkt me idd ook erg leuk, maar het au-pair gedeelte.. dat zat ik me dus ook af te vragen of dat wel wat voor mij is xD

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:25

Het is alsof lifaya en myself133 mijn woorden hebben ingepikt :P
Ik ben per 1 december ook werkloos en heb geen idee of ik nog een opleiding wil doen en zo ja wat dan. Het geen doel hebben in het leven is echt deprimerend...
Werken als au pair of naar de VS/Canada gaan om op een ranch te werken klinkt dan als een geweldige uitvlucht.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:08

Ik zeg doen, lekker de wijde wereld in! Dat brengt zoveel nieuwe inspiratie met zich mee!! Tenminste bij mij!!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:11

Of komen voor een 'werk'vakantie in Zuid/West Portugal. Waar het nu kan regenen, maar ook veelal zonnig en 20 graden is. Zie voor meer info mijn advertentie!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:52

countrygirl, welke advertentie? ik ben iig al benieuwd :
edit: al gezien!

Helaas heb ik momenteel zelf geen geld voor een ticket -O-

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:45

Ik denk dat ik maar wacht met echt ver weg reizen :p. Geld tekort enzo :3.
Hoop nog wel een tijdje naar Engeland te kunnen, naar iets waarbij ik een tijdje echt Engels moet praten.
Daarna een studie en na de studie sparen voor verre reizen, of wie weet wel wat eerder.
Als er nou net iets heel leuks voorbij komt.. altijd ruimte voor, haha :D