werken in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:26

Hee allemaal!

ik ga dit jaar examen doen en ik wil heel graag meteen na mijn examen (maand juni-juli) ervaring op doen in het buitenland :D
dus met een vriendin willen we ergens gaan werken, maakt niks uit wat of waar, het mag op een ranch in Amerika zijn of gewoon simpel in een bar op een feestbestemming

volgens mij is het nog vroeg om hiervoor rond te gaan kijken (kan iig niet veel vinden op internet) maar als er hier mensen zijn die zoiets hebben gedaan en hun ervaringen willen delen dan zou ik dat heel erg fijn vinden!
als iemand iemand anders hier op bokt weet die zoiets heeft gedaan lijkt me leuk!

en als je iets heel erg kan aan of af raden wil ik het ook graag weten natuurlijk! niks is mij te gek :) ik ben zelf erg internationaal ingesteld omdat ik nu 2 jaar op een internationale school in Zwitserland zit! dus daarom wil ik nog een leuke ervaring in het buitenland hebben voordat ik weer terug ga studeren in Nederland!

qua salaris ben ik ook nog heel flexibel, het gaat me vooral om de ervaring maar het moet niet zo zijn dat we ons helemaal kapot werken voor zowat niks :P we moeten er wel iets aan over kunnen houden!

brand los zou ik zeggen :)

_Nancy

Re: werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:28

Ik heb gesolliciteerd bij Gogo als reisleider, wordt deze maand gebeld erover dus ben benieuwd!! :D

Reisleider ben je dan in een van de 'feest' bestemmingen. Je hebt er een diploma voor nodig, allen enthousiasme :P

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:27

Ik ben ook van plan in mijn zomervakantie in het buitenland te gaan werken :) Liefst Mallorca achter een bar of als propper o.i.d. in echt een jongerengebied! Is idd weinig over te vinden op internet qua ervaring helaas! Heb er ook veel op gezocht maar zijn weinig recente ervaringen te vinden. Ik zeg in ieder geval doen, lijkt me een onwijs gave ervaring !

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:29

Ik ga na mijn examens 2/3 maanden op een paarden ranch werken, ben nu druk aan het mailen met verschillende mensen. Hoop dus dat er wat uitkomt. :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:45

leuk! hou me op de hoogte :D

maar is als reisleider niet de minimum leeftijd 21?? dacht dat ik dat ergens had gelezen!

btw liezja: waar vind jij die dingen dan? ik kijk op www.yardandgroom.com maar dat zijn meer vacatures die onmiddelijk ingaan en ik ben op zoek voor iets pas over een half jaar natuurlijk! !

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:48

Ik heb ook zitten kijken,
maar als 16 jarige is het nogal moeilijk om ergens aan het werk te gaan in het buitenland... en omdat ik ook nog het liefste op paardengebied wil!

Zijn er 16 jarige (of mensen die toen ze 16 waren) naar het buiten land gaan/zijn geweest om te werken met paarden??

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:58

Ik ben op mijn 18e in Oostenrijk als instructrice gaan werken voor 3 maanden, en bij dat hotel/stoeterij (fokken lippizaners) zoeken ze altijd wel voor instructrices/stagaires.

Belangrijk is wel dat je goed Duits spreekt, weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit! Maar lijkt het je wat, PB me er even over :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:00

Laura, ja klopt.. Realiseer het me net,, :=

Je bent nog maar 18 zelfs :oo Pfoeh.. Dan kan je meestal wel zoeken op google op sites als; Werken in het buitenland of werken in italie (of waar je ook heen wilt)
Heb namelijk zelf ook regelmatig gezocht en kwam best veel tegen.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 11-11-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:12

Voor een feestbestemming zou ik gewoon solliciteren bij de club/kroeg zelf! Dus als je een naam hebt van een kroeg/club (kan je wel makkelijk vinden op internet denk ik) dan kan je daar gewoon solliciteren!
Weet alleen niet of het met 16 jaar ook mogelijk is.. mr een ranch is ook leuk, ik ben bv 2 keer in Tsjechie geweest op een soort ranch gewoon op vakantie maar dat was van nederlanders met allemaal paarden enzo. Dat zijn ook leuke ervaringen.

edit: oh grapje dacht dat je 16 was, maar dat ging over iemand hierboven!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 21:46

Dirndl: interessant!! zou je me de link kunnen sturen als ze een site hebben? ik ben niet 100% vloeiend in duits maar kan me wel gewoon verstaanbaar maken, lijkt me juist leuk om mn duits ook wat te verbeteren!

@lisaa_: ja daar dacht ik ook aan! maar ik zou graag ook wat ervaringen van mensen willen weten die zoiets hebben gedaan omdat ik er namelijk ook wel eens heel slechte verhalen over hebt gehoord! (onder minimun loon, hele slechte omstandigheden extreem lange werktijden enz.) hoe zit dat dan met solliciteren als je niet daar op een echt ''solicitatiegesprek'' kan dan? lijkt me een beetje onhandig als ik helemaal naar die plek eerst moet afreizen dan haha :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:54

Ik ben 3 maanden weggeweest, maar als je nog nooit lang weg bent geweest raad ik je aan in Europa te blijven :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:28

Laura01234 schreef:
leuk! hou me op de hoogte :D

maar is als reisleider niet de minimum leeftijd 21?? dacht dat ik dat ergens had gelezen!

btw liezja: waar vind jij die dingen dan? ik kijk op http://www.yardandgroom.com maar dat zijn meer vacatures die onmiddelijk ingaan en ik ben op zoek voor iets pas over een half jaar natuurlijk! !

Als je reisleider leuk lijkt, gogo is bv pas vanaf 21 jaar inderdaad, maar gofun is vanaf 18 jaar ;)
http://www.gofun.nl/DP/GofunCrew

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:41

Laura01234 schreef:
Dirndl: interessant!! zou je me de link kunnen sturen als ze een site hebben? ik ben niet 100% vloeiend in duits maar kan me wel gewoon verstaanbaar maken, lijkt me juist leuk om mn duits ook wat te verbeteren!

@lisaa_: ja daar dacht ik ook aan! maar ik zou graag ook wat ervaringen van mensen willen weten die zoiets hebben gedaan omdat ik er namelijk ook wel eens heel slechte verhalen over hebt gehoord! (onder minimun loon, hele slechte omstandigheden extreem lange werktijden enz.) hoe zit dat dan met solliciteren als je niet daar op een echt ''solicitatiegesprek'' kan dan? lijkt me een beetje onhandig als ik helemaal naar die plek eerst moet afreizen dan haha :+

Ja ervaring heb ik er zelf niet mee, maar ik ken wel mensen.
Op heel veel feestbestemmingen zijn de eigenaren van kroegen enzo nederlands en lopen die solicitaties dus ook gewoon in Nederland. Het is inderdaad veel werken, weinig slapen, omgekeerd ritme enzo. Maar dit hangt waarschijnlijk ook erg af van waar je bent. Als je pech hebt slaap je ook boven een kroeg ofzo en dan heb je natuurlijk veel meer last van geluid, maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Verder verschilt het onwijs per plek waar je werkt, maar ik zou gewoon mailen met de verschillende clubs en dan kan je de meeste vragen wel stellen denk ik.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:04

LZP -> BEU