Skieën met jonge kinderen, waar en wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Skieën met jonge kinderen, waar en wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:17

Vorige jaar zijn we voor het eerst met ons dochtertje gaan skieën. Dat is erg goed bevallen. Dat was echter met een groepje, waarvan een ander stel ook een jong meisje had. Die gaan dit jaar helaas niet...

Nu willen we ook niet "alleen" gaan. Niet voor onszelf, maar ook niet voor haar. Wie heeft er ervaring met een fijn hotel (budget Club Med is er niet) waarbij het goed geregeld is voor jonge kinderen (ze is dan net 4 jaar), of gaat er misschien zelf dit jaar (en kunnen we misschien aansluiten)?

We zoeken dus echt een plek die voor ons fijn is (veel blauwe/rode pistes die lekker breed zijn), maar waarbij er ook voor ons dochtertje opvang/skiles is tot iets van halverwege de middag. Ze spreekt nederlands, duits en een beetje engels, dus wat dat betreft kunnen we vrij breed terecht.

Hoop op leuke tips, en misschien wel iemand die ook gaat met jonge kinderen, en het leuk vind om af en toe iets met ons te doen (eind januari/februari).

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:55

ik ging altijd met mijn familie (11 personen ) naar kirchberg, ik, mijn broer en mijn neven gaan ookal mee vanaf dat we 2/3 jaar zijn. je hebt daar ook een leuke ski klas met (toen) Nederlandse leraressen. ook kinderpistes om er even in te komen en ik heb het altijd erg naar m'n zin gehad. het is alleen niet een van de goedkoopste gebieden om te gaan skien maar het is een echt familie gebied. :)

edit: kirchberg ligt in Oostenrijk, bij het vast wel bekende plaatsje Kitzbuhl

Angela

Re: Skieën met jonge kinderen, waar en wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:43

Thanks voor de tip, daar ga ik zeker naar kijken!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:56

Wij zaten afgelopen jaar in Soll en daar zijn de voorzieningen voor de kids echt geweldig. Wij hadden een meiske mee van toen 8 jaar en die zat gezellig in een groepje met kids van haar eigen leeftijd. Ook hebben ze daar voor de kids allemaal nederlands sprekende instructeurs wat natuurlijk erg prettig is.
Ook voor de gevorderde skieers is er zat te doen aan blauw, rood en zwart. In totaal is er in het skiwelt gebied rond de 250km aan piste

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:29

Wij gingen altijd naar Ehrwald (bij de Zugspitze in Oostenrijk) met de nichtjes van mijn vriend! Niet super groot zodat je elkaar weer makkelijk ken vinden. Voor ons genoeg uitdaging en we konden ook de lessen kijken. Schruns is ook een mooi gebied, ook voor de kleintjes.

Qua hotels hebben wij alleen geen ervaring, wij huren altijd een appartement.