Thailand of costa Rica in september , oktober 2013?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Thailand of costa Rica in september , oktober 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 16:31

Hallo!

In 2013 willen mijn vriend en ik een verre reis gaan maken, van ong 3weken.
De bedoeling is Thailand of Costa Rica , andere opties mogen ook genoemd worden.
We willen september of oktober weg. Wat is dan het meest geschikte land en waarom?

Alvast bedankt, heb gegoogled maar volgens Google kan t beide wel maar is t deels wel regenseizoen.

Groetjes!

eroslover

Re: Thailand of costa Rica in september , oktober 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 18:12

Niemand geweest of gaat er iemand heen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:56

Qua periode weet ik niet ik zit helaas altijd aan de schoolvakanties vast.

Ben wel in beide landen geweest en heb in beide landen een rondreis gemaakt alleen in Costa Rica uitgebreider. Weet niet wat je graag wil weten en wat voor type reis je zoekt.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 21:27

Wat vond je leuker? In welke periode ben jij geweest?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:50

Thailand ben ik 9 jaar geleden geweest in juli.
Costa Rica ben ik vorig jaar geweest ook in juli.

Beide landen vond ik heel gaaf. Thailand vind ik een geweldige cultuur met veel mooie gebouwen en daarnaast ook hele mooie natuur. Zijn daar begonnen in Hua Hin daarna naar Chiang Mai en tot slot naar Bangkok geweest. Zijn daar twee weken geweest. Heerlijk marktjes afgestruind, tempels bezocht, natuur ontdekt en de nachttrein naar het noorden genomen ook een hele leuke ervaring. Veel zon gehad maar ook enkele flinke buien vooral aan het einde van de dag.

Costa Rica vond ik een heel mooi land! De natuur is daar echt geweldig van regenwoud tot strand tot hoge nevelwouden. Cultuur is daar minder vind ik. Wij zijn begonnen in tortuego daarna arenal, Rincon de la vieja, Playa Ocotal, Monteverde en San José. Wel veel regen gehad in Costa Rica maar daar staat het land om bekend. Ook mooie warme dagen gehad maar ook soms echt bijna weggespoeld...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 23:03

Dankje we zijn nu even bij shoestring aan het kijken, maar wordt wel sept of okt

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:16

Ik ben twee jaar geleden in Costa Rica geweest in september en vond het echt een geweldige ervaring. Costa Rica is qua natuur heel divers en een super plek om wilde dieren te spotten.
Wij zijn er twee weken geweest en hebben eigenlijk maar anderhalve dag regen gehad en een keertje een buitje van een half uur. Je kunt een dag regen in CR eigenlijk niet vergelijken met een dag regen in Nl. Door de temperaturen is de regen eigenlijk heel aangenaam.

Ik ben nog niet in Thailand geweest, maar met wat ik van internet weet, sluit ik me aan bij laulau85. Houd je van cultuur, dan is Thailand waarschijnlijk een betere keuze, aangezien CR echt geen cultuur-land is. Ga je echter voor de natuur, dan is het geweldig.

Ik vond mijn reis iig zo super dat ik zeker weet dat ik ooit terug ga. Dan zou ik het graag combineren met Panama en Nicaragua.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 12:27

In welke periode ben jij geweest mikkie? En ben je georganiseerd geweest?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 13:16

We twijfelen nu of september oktober wel de geschikte tijd is om te gaan evt kan april of november ook of nog anders maar dan wordt het 2014,wie heeft de tip?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:33

Wij zijn in september geweest. Is een prima tijd om door Costa Rica te reizen.
Voor het hele jaar geldt: pak zowel een bikini als een poncho in en je zit altijd goed. :D

Ik ben georganiseerd gegaan inderdaad. We waren met Summum en hebben een hele leuke reis gehad. We zijn toen een heel stuk gelijk op gegaan met een groep van Fox. Zij maakten ongeveer dezelfde reis, maar die was wel een heel stuk prijziger en de groepssamenstelling was heel anders (ouder publiek). Ik weet niet of dat laatste toeval was of niet, maar alleen al qua prijs is het de moeite waard om verschillende organisaties te vergelijken.
Op eigen gelegenheid is in CR overigens ook erg goed te doen. De reisbegeleider waar ik mee ben geweest is een eigen bureau gestart en helpt mensen met het uitstippelen van hun reis en de nodige ondersteuning. Mocht je interesse hebben in zijn gegevens, geef dan maar even een seintje, dan stuur ik ze door.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:29

Heb inderdaad ook even bij summum gekeken, ook leuk maar ook duurder dan shoestring. De vraag om in november te gaan ligt nu bij het werk dus even afwachten.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:53

Ik studeer in Thailand en ik kan zeggen dat het in september het absolute hoogtepunt van de regentijd is. Ook in oktober loopt dit nog door, maar al in mindere mate. Reizen door thailand is nog steeds zeer aangenaam, de regenbuien duren ook niet zo lang, maar de straten kunnen wel blank staan waardoor bepaalde gebieden niet te bereiken zijn. Moest je van plan zijn om eilanden te bezoeken of mooie stranden is het eigenlijk ook geen goede tijd want de eilanden zijn veel saaier met regen (de lucht is in september ook hele dag bewolkt). Verder is Thailand echt prachtig, dat zou ik zeker aanraden. Je hebt hier enorm veel diversiteit: jungle, witte stranden en blauw water, bergen, rivieren, grote wereldsteden en kleine dorpen. Heel veel prachtige tempels kan je bezoeken en het volk is super vriendelijk en aangenaam (behalve soms in de uiterst toeristische gebieden). In Thailand kan je in de nationale parken ook veel wild spotten :) .

Moest je in november kunnen gaan, zou ik dat zeker doen! Geen twijfel over! Het regenseizoen is zo goed als voor bij, de blauwe lucht toont zich weer en de temperatuur is veel aangenamer om dingen te gaan bezoeken. In april zou ik dan weer niet doen want dan is het ook blauwe lucht, maar is het blijkbaar enorm heet. Ik was hier al eind juli en augustus en ik kan je zeggen dat in hete temperaturen tempels bezoeken niet zo aangenaam is :) ...

Ben je er al aan uit of je Costa Rica of Thailand wil doen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 13:08

Het wordt november! We hebben dan vrij gekregen van het werk, nu nog bedenken of het Thailand of Costa Rica wordt en dat is een moeilijke keuze.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:09

hhmm Costa Rica is erg leuk hoor!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:24

Ik ben nu in thailand. 3 maanden rondgereisd, van september tot volgende week. 3 weken is een prima periode. Regenperiode verschilt nogal per jaar. Wij hebben weinig regen gehad en qua reizen vond ik thailand in september heel fijn omdat het laagseizoen is. Nu is het hoogseizoen en zijn de prijzen hoger en is het soms drukker.

Lindt2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:31

Ik ben in beide landen geweest (en in CR gewoond). Vind het beide aan te raden, ligt er misschien ook aan wat voor vakantie je precies wilt. In 3 weken heb je voor Costa Rica in ieder geval genoeg tijd om het hele land goed te zien. Voor Thailand zou je wat meer moeten kijken wat je precies wil zien, en een selectie maken. Voor het eten is thailand (als je daarvan houdt natuuriljk) absoluut geweldig, evenals als je van oude tempels houdt e.d. Je moet niet naar Costa Rica gaan voor het lekkere eten in ieder geval, want dat bestaat voornamelijk uit rijst en zwarte bonen. De natuur en stranden in Costa Rica vond ik echt geweldig mooi, zoals superveel jungle, verlaten stranden en ook actieve vulkanen. Daarnaast vind ik de hele cultuur van muziek en openheid van mensen geweldig, waardoor ik ook in Costa Rica de cultuur geweldig vind. In Thailand heb je in het noorden ook hele mooie jungle waar je bijvoorbeeld een paar dagen een trekking kan doen. Qua tijd is november voor beide landen goed te doen. Je zal waarschijnlijk wel wat regen hebben (in Costa Rica ligt het ook heel erg aan de provincie) maar heb het nooit als storend ervaren (was er zelf ook in november) en de mooie natuur is ook grotendeels aan die regen te danken :)
Ik weet niet of je georganiseerd gaat, ik heb zelf beide landen op eigen houtje gedaan, en ook in dat opzicht vind ik beide landen goed te doen. Voordeel van Costa Rica vond ik dat ik makkelijker contact kon leggen met mensen omdat ik de taal sprak, al heb ik mij met Engels en klein beetje Thais in Thailand ook prima weten te redden. Het enige wat mij een beetje tegenstond aan Thailand was dat ik het erg toeristisch vond, gelukkig heb ik de meeste tijd in het noorden doorgebracht waar ik de toeristen heb weten te ontlopen. In Costa Rica heb ik dat niet zo ervaard, maargoed, ik woonde er ook en dan beleef je het natuurlijk ook weer anders. Succes in ieder geval met je keuze, voor ieder land valt wat te zeggen en denk dat je sowieso wel een goede keuze maakt want beide landen zijn de moeite waard om te bezoeken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 13:49

Wat gaaf dat je in Costa Rica gewoond hebt, hoe kwam je daarzo terecht mag via pb? We vinden beide landen geweldig, alleen verwachten we misschien maar een keer zon reis te maken. Kost veel geld natuurlijk. Dus tja waar kies je dan voor hè. Is erqua veiligheid over beide landen ook nog wat te zeggen qua verschil?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:55

Ik ben in mei juni en juli in thailand geweest, helemaal gaaf! ,maar de regentijd is dan inderdaad op zijn hoogtepunt. Dus bangkok is dan een ranzige stad met overal gigantische plassen! In het zuiden kun je beter niet naar de Andaman sea kant gaan (Phuket, koh phiphi) maar wel naar de golf van thailand, daar is het regenseizoen namelijk omgedraaid. Ik vond koh samui, koh tao en koh nangyuan fantastisch! Je kunt daar duiken en snorkelen en we hebben daar haaien gezien en prachtig koraal etc. Sommigen zien zelfs schildpadden en walvissen. Ook hua hin en koh samet (noord-oosten) hebben minder last van het regenseizoen. Vlgens mij is ht noorden (chiangmai etc) juist heeel nat in september oktober. Als je besluit naar thailand te gaan kan ik je nog wel foto's en tips geven:)

Edit ik zie dat je in november gaat: nog beter! Dan kun je ook phuket koh phi phi etc bezoeken. Ook kanchanaburi is leuk. Daar is de bridge over the river kwai en zijn een aantal national parks met gave watervallen die in november op zijn mooist zijn!

Lindt2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:27

Ik heb je een pb gestuurd.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:33

Ben in Juli/augustus naar Thailand geweest 3 weken priverondreis gemaakt met ons hele gezin, super gaaf, veel cultuur maar ook veel natuur, bergtocht gemaakt naar bergstam om daar te slapen , paard gereden op het strand, naar bounty eilanden geweest, super gaaf, in een hutje op het water geslapen en in een boomhut, super lieve mensen heerlijk gegeten, echt alle wat ik hoopte en meer. Costa rica staat ook nog op mijn verlanglijstje.
wij hebben de vakantie geboekt bij WAQ reizen.

edit ik vond het totaal niet toeristisch, op Bangkok na dan