Inchecken voor vliegreis schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Inchecken voor vliegreis schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:54

Op 17 november vertrekken mijn vriend en ik met het vliegtuig naar Berlijn. Nu heeft hij, om niet te hoeven haasten 's ochtends, een hotelletje geboekt in de buurt van schiphol. Het is inclusief ontbijt maar waar die goochemerd niet aan heeft gedacht is dat we om 10.00 uur de lucht ingaan en we voor zover ik weet 2 uur van te voren op Schiphol aanwezig moeten zijn, dus 08.00 uur. Tja, en het ontbijt wordt pas geserveerd om 08.00 uur.

Ik ben al gaan zoeken via de website van de vliegmaatschappij en google maar kom er niet helemaal uit. Die twee uur van tevoren aanwezig, is dat een regel? Wat als we ontbijten en bijv. om 09.00 uur daar zijn om de koffers af te geven? (we hebben de mogelijkheid om evt. online in te checken) Is dat mogelijk of is het echt raadzaam om tijdig dus twee uur van te voren aanwezig te zijn?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Primavera

Re: Inchecken voor vliegreis schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:55

Volgens mij is het zo dat wijzigingen 2 uur voor de vlucht alleen nog op het vliegveld aangegeven worden. mocht er een wijziging zijn, kun je die dus alleen maar daar zien :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:56

Je kan toch ook gewoon op Schiphol ontbijten? Probleem opgelost ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:58

Boarding begint ook een half uur vtv oid, dus imho is het echt raadzaam om die 2 uur vtv aanwezig te zijn, ik zou dus gewoon lekker op Schiphol ontbijten. Je moet je koffers nog afgeven, paspoort controle en als je pech hebt is je gate ook niet per se heel dichtbij.

Als ik vlieg ben ik zelfs liever nog iets eerder op Schiphol om niet als een idioot te hoeven rennen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:00

LZP --> BEU

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:00

Voor een continentale vlucht rekenen wij (zakelijk) altijd één uur van te voren daar zijn.
Dus ik zou snel ontbijten en dan meteen naar Schiphol gaan en zorgen dat je al van te voren bent ingecheckt zodat je alleen nog maar bagage hoeft af te geven.
Of je ontbijt op Schiphol, kan natuurlijk ook.
Die twee uur van te voren daar zijn staan meestal gewoon als standaard regel.
Laatst bijgewerkt door agee op 07-11-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:01

Mijn vriend en ik vliegen maandag vanaf schiphol, mijn vriend zei dat als je 24 uur van te voren incheckt je er niet 2 uur van te voren hoeft te zijn.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 16:07

Mensen, wat ben ik weer blij met jullie. :D Ontbijten op Schiphol had gekund als mijn vriend niet een overnachting inclusief ontbijt had geboekt en betaald. We hadden uiteraard op Schiphol een ontbijtje genuttigd als dit niet het geval was.

Maar ik doe het gewoon zo. Ik check de dag ervoor in en we zorgen dat we rond een uurtje of 9 op Schiphol staan. Moet lukken denk ik.

Een andere optie die ik net bedenk is vragen of we evt. eerder kunnen ontbijten in het hotel alhoewel ik dat weinig kans geef.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:20

Tsja..kleine vertraging bij vertrek, koffers afgeven en druk bij de balie, wat drukte bij de paspoortcontrole, gate die erg ver weg is..Mijn keuze zou het niet zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:52

Yinnar schreef:
Mensen, wat ben ik weer blij met jullie. :D Ontbijten op Schiphol had gekund als mijn vriend niet een overnachting inclusief ontbijt had geboekt en betaald. We hadden uiteraard op Schiphol een ontbijtje genuttigd als dit niet het geval was.

Maar ik doe het gewoon zo. Ik check de dag ervoor in en we zorgen dat we rond een uurtje of 9 op Schiphol staan. Moet lukken denk ik.

Een andere optie die ik net bedenk is vragen of we evt. eerder kunnen ontbijten in het hotel alhoewel ik dat weinig kans geef.

Met welk maatschappij vlieg je?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:55

Ben je al van te voren online ingecheckt? Heb je alleen handbagage of ook ruimbagage?

Ik vlieg 10 november om 12.00 naar Rome met mijn studie dus met 19 tegelijk.
Daar zijn enkele die wel ruimbagage bagage hebben en die hebben om 10 uur afgesproken. De gene die alleen handbagage hebben moeten om 11 uur bij de gate zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:58

@Anne: Om 11 uur bij de gate zijn, is heel iets anders als om 11 uur pas op schiphol zijn he ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:59

Oke ik ben om 10.30 op Schiphol.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:07

DaniBanani schreef:
Tsja..kleine vertraging bij vertrek, koffers afgeven en druk bij de balie, wat drukte bij de paspoortcontrole, gate die erg ver weg is..Mijn keuze zou het niet zijn.

Mijne ook niet, heb lang op Schiphol gewerkt als (grond)/stewardess, en vaak zat gezien dat mensen tel aat op schiphol zijn en de vlucht missen.
Nee ik ben ook liever te vroeg op de luchthaven.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 20:18

@ SteffiiY; ik vlieg met KLM

@ x_Anne_x; ik kan 24 uur van te voren online inchecken
Ik heb zowel ruimbagage als handbagage dus die koffers moeten wel mee. ;-)

Tja, eigenlijk kan je het er beter niet op wagen. Ik ben niet bang voor vertraging ivm files want daarom heeft mijn vriend een hotelovernachting in de buurt geboekt.
Maar ja wat DaniBanani zegt vertraging bij paspoort controle, tegenwoordig moet je je half uitkleden dus kans is groot. En een gate die aan de andere kant van Schiphol ligt...misschien toch maar kijken of er iets te regelen is met het hotel of anders dat ontbijt in het hotel maar vergeten. ;(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:24

ik houd niet van stressen, dus als ik 2 uur van te voren aanwezig moet zijn, ben ik er al 3 uur van te voren.. omdat ik van het noorden kom kan het verkeer zo tegen zitten..

ik ben ook wel eens al zo vroeg dat je nog niet eens je koffer kan afgeven..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:26

Als het goed is staat er op je online ticket als je online bent ingecheckt, dat je voor vluchten binnen Europa anderhalf uur (90 minuten) en vluchten buiten Europa twee uur (120 min) van te voren je ruimbagage moet afgeven.... Voor zover heb ik begrepen heb (kon het ook niet duidelijk op de website vinden), kon je daarna je ruimbagage niet meer afgeven... Dus dan ben je al te laat als je er een uur van tevoren bent ;)

Normaalgesproken ben ik er altijd ruim op tijd, maar vorige keer anderhalf uur van te voren, nou, als je nog je bagage moet inchecken is het echt vliegen en rennen hoor, niet fijn :n

Zou het dus dubbelchecken of dat wel kan, een uur van te voren, en dan heb je dus nog iets van een half uur om door security etc te komen voor je kan boarden? Zou mij te veel stress zijn, als het dus al kan ivm de ruimbagage.

Ik zou gewoon vragen aan het hotel of er geen mogelijkheid is om eerder te ontbijten, of dat ze gewoon een ontbijtpakketje meegeven. Zijn meeste hotels wel flexibel in :)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:31

je kan bij de hotelbalie aangeven dat je om 8u op schiphol moet zijn, dan kan je meestal eerder eten of de avond van te voren al ontbijt bestellen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:31

Dit stond op mijn boarding pass van ca 2 weken terug, vlucht bij de KLM:

"Drop off your bags up to 120 min. (intercontinental flights) or up to 90 min. (European flights) before departure. If you travel with only hand baggage you may go straight to the gate."

Up to betekend gewoon tot toch? Begin helemaal te twijfelen, maar dat zou dus beteken tot 90 minuten voor de vlucht....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:35

je had ook een tijdje zon tv programma waar ze personeel van het vleigveld volgden..

allemaal kwaaie passagiers die te laat kwamen maar een hoop stampij maakten want het vleigtuig was nog niet vertrokken... tja je kan niet even zo doorlopen en dan instappen met al die controles ect.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:40

Inderdaad even vragen bij het hotel of je eerder kunt eten.
Kromme vergelijking, maar toen wij 5 jaar geleden in het hotel in Egypte aankwamen hadden ze voor ons nog eten liggen (kwamen om 24:00 aan).

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:43

Ja, is tot 90 minuten voor vertrek. vaak is het best druk in de ochtend om die tijd.
Instappen begint +/- 45 minuten voor vertrek en.. Let op gate SLUIT 10 minuten voor vertrek!
Zorg gewoon dat je ruim op tijd bent, dan maar geen ontbijt en koop je nog een broodje op schiphol. Je vlucht missen is een stuk duurder en je hebt er niks voor...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 20:46

Ja madelief88 dat betekent "tot" dus moet ik uiterlijk anderhalf uur van te voren mijn koffers hebben afgegeven.
Ik volg jouw raad en die van paardje1983 wel op en bel morgen even het hotel om te informeren of we eerder kunnen ontbijten.

Dat programma waar jij het over hebt Christiene is volgens mij Airline. Een docusoap over het wel en wee bij easy jet.
Heb ik regelmatig gekeken en verbaasde me altijd dat mensen op het laatste nippertje kwamen en boos werden dat ze niet meer mee konden vliegen.
Ik zei altijd dat overkomt mij niet dus ga ik ervoor zorgen dat ik er netjes op tijd ben. :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:52

oja zo heette dat, die kwamen dan ook nog even 10 minuten voor vertrek ofzo aan:)

dat probeer ik ook te voorkomen.als ik vlieg.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:16

Waarom ga je niet met de trein ??
Dan heb je al dat gezeur van 2 uur van te voren, enz niet.